Вхід | Реєстрація

Димоходи також плачуть

Усім приватним власникам і фізичним особам, які мають газові опалювальні котли, прошу звернути увагу на той момент, який дозволить зекономити свої кошти за рахунок економії газу чи збереження димоходу від руйнування. Прошу серйозно віднестись і тим особам, які змонтували сучасні металеві теплоізольовані димоходи, що не мають «кишень» для відводу конденсату й очищення сміття. (Порушення вимог «Правил»).
Практика використання європейських, а також сучасних вітчизняних котлів показала, що існуючі старі димоходи раніше знаходились в інших теплових режимах. Зараз вони не відповідають своєму призначенню і потребують модернізації. Пояснюється це тим, що при роботі старих неекономічних котлів типу КС, КЧМ, АГВ та ін., багато тепла йшло в атмосферу, і димоходи, нагріваючись, не дозволяли утворюватися росі. Сучасні ж котли, к. п.д. яких вище 85 відсотків (а в котлах «Житомир» — 91–93 %), мало тепла викидають в атмосферу, і вони не можуть прогріти тонкі стінки димоходів. В результаті, при холодній чи морозній погоді через тонку стінку димоходу утворюється конденсат і, як правило, автоматика безпеки (датчик тяги) відключає котли. Часто власники котлів і газівники блокують автоматику безпеки (не залишати ж людей при морозах без тепла), не розбираючись і не усуваючи причин зупинки котла. Конденсат, стікаючи вниз, змішуючись з потоком вигарного газу, перетворюється в агресивну кислотно-лужну рідину, яка і руйнує димоходи (цегла, оцинковка, різні сплави, крім нержавіючої кислотостійкої сталі). Крім того, в димоходах утворюються парові «пробки», які визивають в котлі ефект зворотної тяги. Полум’я виходить назовні котла. Це може призвести до загорання предметів, які знаходяться поруч, а також до загазованості приміщення вигарним газом і сажоутворенню теплообмінника. Отже, такий димохід веде до перевитрат природнього газу. Треба знати, що при слабкій теплоізоляції йде повне промерзання стінок димоходу й при згоранні 1 м3 газу утворюється конденсат в обсязі до 0,8 л, який за 1–2 сезони виводить повністю з ладу димохід.

Що треба робити власнику?
Збільшити товщину зовнішньої стінки димоходу за рахунок цегляної кладки. За «ПРАВИЛАМИ», при температурі мінус 20 градусів, товщина кладки димоходу повинна бути в 1,5 цеглини, при мінус 30 — 2 цеглини. Утеплити димохід сучасними теплоізоляційними матеріалами (пінопластом чи т. ін.).
Утеплити азбестоцементну трубу теплоізоляційними матеріалами.
Усунути тріщини й щілини в приставних димоходах, особливо в місцях примикання, а також усунути підсос від нещільно закритих дверцят «кишень», у цегельних димоходах.
Наростити висоту труби вище зони вітрового підпору.
Зняти зонти й навіси з димоходів.
Очистити димохід від сажі та мусору.
В обов’язковому порядку викликати спеціаліста й отримати акт.

Автор: А. А.Соколов (теплотехнік)


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
25 грудня 2009, 12:15 | Кобеляки |
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ
Останні коментарі

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації