Вхід | Реєстрація

Як продати «Жигулі» і купити BMW

Як продати «Жигулі» і купити BMW

Житель Кобеляк Володимир Тюркін їздить на автомобілі з іноземною реєстрацією. Володя придбав німецьку машину всесвітньо відомої марки БМВ уже в Україні. Він не боїться репресій з боку поліції і радить землякам скористатися його досвідом.

Проблема придбання якісних і дешевих автомобілів залишається для більшості українців актуальною, не дивлячись на широко розрекламований владою закон 3215, який дозволяє ввозити в країну автівки, що відповідають екологічному стандарту Євро-5. Ще перед його прийняттям численні експерти та й рядові українці говорили, що цей законопроект принципово ситуацію не змінить. Адже відносно нові автомобілі в Європі коштують досить дорого, як для звичайних громадян України. І люди просто не зможуть їх купити. Так і сталося. Звичайно, знайшлися українці, які «нашкребли» десять і більше тисяч євро для придбання 5-6-річних європейських автомобілів. Але їх, таких щасливчиків, виявилося мало. Так, згідно із даними міжрайонного реєстраційного відділення, що працює у Бутенках і обслуговує жителів чотирьох районів, протягом дії закону, тобто, за півроку, установа зареєструвала лише чотирнадцять таких автомобілів.

Між тим, на українських дорогах із кожним днем стає все більше й більше автомобілів з іноземними номерами, у основному — литовськими. Адже бажання частини громадян їздити на відносно дешевих і якісних машинах із Європи нікуди не зникло. І вони вибирають іншу методику придбання бажаного сталевого коня. Люди просто купляють автівку з іноземною реєстрацією і їздять на ній по Україні. Таким машинам по 10-15 років і коштують вони в рази дешевше, аніж ті, які «милостиво» дозволили ввозити за законом 3215.

Потрібно відзначити, що бажаючих купити автомобіль за такою схемою насправді дуже багато. Але людей зупиняє невизначеність правового статусу. Вони просто бояться, що в один не надто прекрасний день держава прийме відповідне рішення і автомобілі з іноземною реєстрацією почнуть конфісковувати. Адже, згідно з вимогами Митного кодексу (стаття 95, частина 1, пункт 1), такі машини можуть перебувати в Україні лише 10 днів у межах транзитного митного режиму. А після того автомобіль має перетнути кордон України. Жителі прикордонних областей давно навчилися обходити ці вимоги законодавства. Вони дійсно раз на десять днів переїжджають кордон і одразу ж повертаються на територію нашої держави. Та для полтавців перспектива тричі на місяць їздити на кордон із Польщею чи іншою країною є не надто привабливою. Це — довго і дорого. Не дивлячись на це, автомобілі з іноземною реєстрацією вони таки купляють. І нікуди раз на десять днів не виїжджають. При цьому власники таких машин говорять, що боятися нічого. Існує кілька законних причин, відповідно до яких їх не можуть притягти до відповідальності, тим більше — вилучити автівку.

Хоча в ряди-годи на різних інтернет-сайтах публікують загрозливі повідомлення про те, що десь у якійсь області працівники поліції спільно з митниками почали справжні облави на машини з іноземною реєстрацією. Якщо ж перевірити таку інформацією, то вона виявляється банальним «фейком», тобто — не зовсім достовірною. Редакція «ЕХО» перевірила повідомлення про вилучення автомобілів, надруковані в інших ЗМІ. Виявилося, що мова йде виключно про чотири транспортні засоби, вилучені на території Київської області протягом більше ніж трьох місяців. Тобто, про якісь системні репресивні заходи з боку держави не йдеться.

 

Перші «ластівки» їздять і по Кобеляках

Жителі Кобеляк та району також помітили, що на місцевих дорогах із кожним днем стає все більше автомобілів на литовських чи інших номерах. Одним із перших, хто зважився на таке придбання, виявився житель райцентру Володимир Тюркін. Володя не просто не приховує, що купив машину з іноземною реєстрацією. Він сам звернувся до редакції із пропозицією розповісти про свій досвід. Адже вважає, що досвід стане корисним землякам і вони скористаються ним, як прикладом.

Отже, житель Кобеляк Володимир Тюркін кілька місяців тому купив автомобіль BMW-318 у кузові «універсал». Ця покупка обійшлася кобелячанину в 4700 доларів. Автомобіль 2004 року випуску, обладнаний газовою установкою із дволітровим двигуном, підігрівом передніх сидінь, шкіряним салоном, шістьма подушками безпеки. Схожі автівки з українською реєстрацією, судячи з інформації зі спеціалізованих сайтів, коштують у районі 8-9 тисяч доларів. Тобто, майже вдвічі дорожче.

До цього Володимир їздив на «вазівській» «Пріорі». Каже:

— Тепер я зрозумів, чому кажуть, що купити БМВ — означає заключити угоду з дияволом. Мою попередню машину просто неможливо порівнювати із теперішньою.

 

Про міфи і перестороги

Про історію покупки Володимир розповідає так:

— Цю «беху» купив мій товариш. Я теж захотів схожий автомобіль. Замовив, мені пригнали. Але пригнали справжні «дрова». Я відмовився. Тоді товариш запропонував викупити його автомобіль. Я це зробив. І тепер дуже задоволений. Знаю, що в Кобеляки приїхали ще з десяток «Мерседесів» та інших машин із литовською реєстрацією. Хоча найкращою є болгарська. Болгарська реєстрація є найбільш безпроблемною. Моя машина перевірена на угон, є литовська і українська страховки. Усе, більше мені нічого не потрібно. Поліцейських, які працюють на автошляхах, не боюся. Вони просто не мають законного права перевіряти митні документи на мою машину. ( Як доказ, Тюркін показав відповідь із Департаменту Нацполіції Києва. — Ред.). Мій БМВ знаходиться в статусі тимчасового ввозу. Через рік я маю разом із чоловіком, котрий ввіз машину, перетнути кордон.

Тюркін вважає, що всі перестороги щодо ввезення таких автомобілів є марними, а в державних органів немає механізму заборони пересування на подібних транспортних засобах. Він наводить свої аргументи і намагається розвінчати міфи, що насаджують держава та представники великого бізнесу, яким вигідний сьогоднішній стан речей із автомобілями в Україні.

Міф 1. Старі автомобілі із Європи є «розвалюхами». Тюркін:

— Мій БМВ десятирічної давності є на порядок кращою і безпечнішою машиною, аніж нові російські ВАЗи чи українські ЗАЗи. Запчастини до машин із Європи зараз є скрізь. Крім того, їх уже навчилися реставрувати якісно і недорого.

Міф 2. Екологічність. Тюркін сміється:

— Нехай приберуть із доріг старезні КАМАЗи, а потім чіпляються до БМВ чи «Мерседесів». От наша влада все кричить, що ми в Європу йдемо. Нехай дозволять громадянам України їздити на якісних європейських автомобілях. Упевнений, якщо це станеться, то через три-чотири роки «Жигулі» просто зникнуть із наших доріг.

Тюркін розповідає, що до нього телефонують десятки людей не лише із Кобеляцького району, які мають бажання купити машину з Європи. Він вважає, що чим більше земляків це зроблять, тим краще. Пояснює:

— Зараз українські чиновники говорять, що дорогами їздять кілька сотень тисяч машин із іноземною реєстрацією. Думаю, що таких авто набагато більше. От днями був я в Харкові на автомобільному ринку. Чоловік, із яким мав зустрітися, сказав, що буде на БМВ «п’ятірці». Так мені довелось кілька разів йому передзвонювати. Адже схожих машин на литовських номерах, доки йшов, побачив п’ять чи шість. От уявіть, як можна вилучити машини у такої кількості людей. Це буде такий бунт, що влада просто злякається. Що, на мою думку, потрібно зробити владі. Та просто взяти і дозволити ввіз і реєстрацію таких машин, як це зроблено в Білорусі чи Грузії. Нехай люди без усіх отих акцизів та ПДВ платять фіксований збір у розмірі двісті, триста, п’ятсот євро і спокійно собі їздять. Уявіть, до бюджету щороку надходитимуть мільярди доларів та євро! А люди їздитимуть на хороших машинах.

 

Про поліцейських і митників

Тюркін розповідає, що у всіх кобелячан, які придбали автомобілі з іноземною реєстрацією, із собою завжди знаходиться спеціальна «пам’ятка», із заснованими на українському законодавстві правилами поведінки при зустрічі з поліцейськими чи іншими представниками влади.

За браком газетної площі редакція не може надрукувати їх повністю у паперовому варіанті. Але в інтернет-версії «ЕХО» ми їх друкуємо. Кожен може вивчити ці документи і при потребі роздрукувати для власних потреб.

 

Головні тези, які потрібно знати

Поліцейські, згідно із Законом «Про Національну поліцію», не мають законних підстав вимагати від водія митну декларацію, тобто — перевіряти, скільки часу машина знаходиться на митній території України (Конституція України, стаття 19;  Закон «Про Національну поліцію», стаття 35; Закон України «Про дорожній рух», стаття 16; Правила Дорожнього руху, пункт 2.1). Не мають вони права і вилучати такий транспортний засіб (Кодекс України про Адміністративні правопорушення, стаття 265-2).

Митники можуть проводити такі перевірки. Та навіть якщо уявити собі ситуацію, коли на дорогах України, крім поліцейських, з’являться ще й митники і доведуть, що ваша машина знаходиться на митній території України більше 10 днів, то зможуть лише раз на п’ять років накласти штраф у сумі 8500 гривень. А перед тим ще довго й нудно судитися. А якщо машина на іноземних номерах пробула в Україні більше 180 днів, то навіть штраф на вас накласти не зможуть. Крім того, в Україні немає документів , які регламентують появу митників на автошляхах. І штрафувати вони можуть виключно юридичних осіб, тобто — фірми, установи, організації, а не рядових громадян ( Митний Кодекс, стаття 470, стаття 467, стаття 346).

І останнє, уже від редакції. Ми розділяємо позицію Володимира Тюркіна та погоджуємось із наведеними ним аргументами. Але нікого не закликаємо наслідувати його приклад. Кожен має вирішувати сам.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
17 березня 2017, 11:18 | Кобеляки | Цікаве


1. don Pedro / 17 березня 2017, 14:34
беха гарненька
2. Чудо Юдо / 17 березня 2017, 15:38
1.don Pedro
«беха гарненька»

Якісь вони, як на мене, всі (не тільки БЕХи) останнім сасом стали латентно-гладенькі, занадто обтікаючі. Що за стиль такий? Мені не подобається...

Друге діло старенькі, більш класичні бехи 80-х та 90-х - на вигляд суворіші і серйозніші, навіть бюджетні варіанти:
Посилання на mpower.by
Посилання на autotuni.ru

Правда з їх тогочасними моторами жеруть дофіга.
3. don Pedro / 17 березня 2017, 20:11
2.Чудо Юдо
«на вигляд суворіші і серйозніші, навіть бюджетні варіанти: »

В тебе автосмаки як у Паршевлюка
4. Чудо Юдо / 18 березня 2017, 14:42
3.don Pedro
«В тебе автосмаки як у Паршевлюка»

А що, він на класичній БЕХІ роз’їжджає?
5. don Pedro / 19 березня 2017, 12:06
4.Чудо Юдо
«
А що, він на класичній БЕХІ роз’їжджає?»

Я слово "класична" тут не повністю розумію, а з тим порівнянням, що на вигляд суворіша і серйозніша погодився
6. don / 7 квітня 2017, 15:08
та й де та спеціальна пам"яточка, що повинен мати при собі водій?
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ
Останні коментарі

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації