Вхід | Реєстрація

Товари за безцінь, або Як розпродають кредитне майно

Мобільний телефон - 25 гривень, автобус - 8 тисяч, автомобіль - 35 тисяч гривень - за такі смішні гроші все це можна придбати через аукціони конфіскованого майна, які проводяться в обласному центрі.
Неспроможність населення погасити кредити через дефіцит грошей призводить до того, що банки конфіскують кредитне майно й розпродають його через аукціони, щоб компенсувати частину вартості кредиту. Та головне тут - ціна питання, бо дорогі речі продають за безцінь, а різниця і далі "висить" на людині, яка брала товар у кредит.Як конфіскують майно
Якщо кредитор кілька місяців не сплачує кредит, банкіри, не бажаючи втрачати власні гроші, подають до суду і за його рішенням можуть отримати своє майно. Однак не все відбувається саме так. Доволі часто трапляються випадки, коли людина привозить на плановий огляд автомобіль, а йде додому вже пішки. Не попереджаючи власника про можливе вилучення майна, у нього просто беруть ключі від автівки й більше їх не повертають. Хоча вилученням майна мають займатися виключно судові виконавці й лише після рішення суду. Цікаво, що незаплановано й без попередження власника зазвичай забирають модні автівки на кшталт "Ауді", "Тойоти", "Шкоди". Мабуть, турбуються з приводу того, щоб за ніч попереджені власники не понівечили транспортний засіб.
Щоб забрати товари побутового призначення, судові виконавці приїздять до людей додому - 30 хвилин і у вас немає телевізора.

Продажа конфіскату
Інформацію про товари, які найближчим часом з’являться на аукціонах, можна знайти на сайті Міністерства юстиції України. Тут є перелік усіх лотів України, з описом товару, місцем проведення торгів та стартовою ціною. Однак знайти потрібний вам лот непросто. Сайт розроблений таким чином, що, навіть розуміючись на подібних речах, пошуки можуть затягтися на кілька годин, і це навіть знаючи номер лота. Потикатися навмання взагалі немачого. Як кажуть, слід знати "рибні місця", щоб побачити, де й що продаватимуть.

Цінова політика
Та аукціони кредитного конфіскованого майна - річ цікава. Всі вони проводяться за правилами, які обумовлені у наказі Міністерства Юстиції №4215 від 15.07.1999 зі змінами від 7.02. 2009 "Про завердження порядку реєлізації арештованого майна". Можливості, щоб трохи "змахлювати", знаходять і тут. Згідно з цим документом, якщо аукціон не відбувся через несплату покупцем у десятиденний термін вартості товару чи через відсутність необхідної кількості учасників аукціону, на повторному аукціоні вартість лота можна знижувати на суму, яка не перевищить 30 відсотків від оціночної вартості. Цим користуються дуже відверто. Конфісковані автівки навмисно не купують під час їх першого аукціону. Ажіотаж навколо них є виключно при повторному продажу. Саме тому тут можна побачити "Нісан" 2005 року за 35 тисяч гривень (4117,64 долара за курсом комерційних банків). Ринкова ціна подібної автівки суттєво відрізняється від цієї. Те ж стосується й інших товарів. У переліку лотів можна побачити нове чоловіче взуття: шкіряне, спортивного типу - 12 пар початковою ціною 1287 гривень - тобто по 107 гривень за пару. Про те, щоб під час аукціону вартість товару підняли суттєво, не може бути й мови. Торги йдуть між двома, максимум трьома особами, які заздалегідь уже домовилися хто й що купує. Щоб упевнитися в цьому, ми відвідали один з аукціонів, який відбувся у п’ятницю, 11 вересня, у Полтаві. Тут автобус "ПАЗ" 1987 року випуску, за оцінкою експертів, у нормальному робочому стані продали за 8750 гривень, при початковій ціні 8650 гривень. Деу "Ланос" (не на ходу) за 10120 гривень, початкова вартість 10078 гривень. Як таких торгів і не було. Склалося враження, що між собою торгувалися чоловік і дружина - виключно, щоб відбувся аукціон.

Хто ж платить?
Банк отримує не всю суму, яку сплачує покупець, придбавши товар на аукціоні. Досить велика частина йде тим, хто проводить аукціон, іще частина - судовим виконавцям, банк же отримує близько 35 відсотків. Таким чином, з фактично проданого конфіскованого майна за 20 тисяч гривень банк має 7000 гривень. Різницю - 13 тисяч - має сплатити кредитор, у якого забрали товар. Банкам у такій ситуації також краще домовитися з кредитором і продати його майно комусь дорожче, без залучення судових виконавців і аукціонів. Тоді гроші отримують у повному обсязі й набагато раніше. Та зазвичай банки не йдуть назустріч кредиторам, і люди потрапляють у справжню халепу.
Не радісним може стати це придбання й для покупця. Процедура проведення аукціону доволі складна, з попередніми повідомленнями, можливістю ознайомитися з майном, саме проведення його і таке інше. Тому власники вилученого й проданого з аукціонів майна часто звертаються до суду й виграють справи. Наприклад, згідно з усе тією ж постановою Кабміну, кожне наступне підвищення вартості лота має бути не менше 10 відсотків від її оціночної вартості, однак на наших аукціонах "крок" роблять, схоже, на власний розсуд, при вартості товару у 25 тисяч гривень - 50 грн, а при 52 тисячах - 1000 гривень.

Золота лихоманка
Придбати хорошу річ за копійки стало можливістю для певних верств населення збагатитися. На аукціонах можна побачити судових виконавців з будь-якої точки України, які, маючи доступ до інформації, "катаються" і скупляють те, що їм потрібно.
"Для мене це стало нормальним заробітком. Я купую автівки, а потім продаю їх на авторинку за ринковою ціною. Де можна придбати "Шевроле" за 27 тисяч гривень? А я знаю, де, - розповідає Олексій, судовий виконавець з Одеси. - Мої дії не є корупцією, бо це не заборонено".
На аукціоні можна побачити дорогий телефон, бо на дешеві кредити не оформляли, за 25-100 гривень, холодильник за 300 гривень, "ГАЗ 430100″ 1995 року (з асенізаторською цистерною) - 13380 гривень. Тож аукціони - це "золота" жила для тих, хто бажає отримати зиск із чужих проблем.
Таким чином піттверджується вислів "Хот володіє інформацією, володіє світом". Щоб скупити конфісковане майно за безцінь дехто не зупиняється ні перед чим. А ні суд, ні банк, ві власник майна в сій ситуації не встануть на заваді.

Конкретний випадок
На аукціоні в Полтаві продали автомобіль "Опель" 2006 року, з повною комплектацією, за 72 тисячі гривень. Ринкова ціна такої машини приблизно 130 тисяч гривень. Перед початком торгів власник надав офіційно зареєстровану в суді скаргу від банка. Адже будучи фактично власником автівки банк, не був навіть попереджений про те, коли саме відбудуться торги. Більше того за два дні до проведення торгів представники банку звернулися до судових виконавців з проханням призупинити проведення аукціону, у зв’язку з продажем машини. Виконавча служба відмовила банку, як і на торгах проігнорували надану довідку з суду. На запитання: чому так, почули відповідь, що всі знають, що це ризиковані покупки, тож самі розуміють, що можуть потрапити у халепу.

P.S. Хлопчина з Одеси, нібито відчув, що "Опель" проблемний, і припинив за нього торгуватися, зі словами: "Ні, я не хочу мати з ним проблем". І він мав рацію. Колишній власник автомобілю як і банк збираються звернутися до суду й прокуротури з вимогою визнати ці торги не дійсними.

Автор: "Програма плюс"


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
24 вересня 2009, 16:58 | Полтавщина | Фінанси
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації