Вхід | Реєстрація

НВК №1 — на альтернативному паливі

НВК №1 — на альтернативному паливі

Ще донедавна в цьому приміщенні, що на територіі Кобеляцького НВК №1, був гараж для службового автомобіля «Таврія». Сьогодні-це котельня з котлами на пелетах, а навчальний заклад опалюється альтернативним паливом, температура в приміщенні відповідає санітарним нормам.

— Це пілотний проект, — розповіла голова райдержадміністраціі Таміла Шевченко. — НВК №1 вибрали невипадково: витрати на опалення були значні, а в класах було холодно. Більше того, труба, яка йшла до навчального приміщення, за низькоі температури перемерзала.

Пропозиціі перейти на альтернативне паливо були й раніше. Але після проведення розрахунків ніхто не зважувався перейти до практичних дій. Тож нові пропозиціі сприймали з недовірою. І навіть тоді, коли місцевий підприємець, засновник ТОВ «Зоря» Юрій Терніков висловив побажання власним коштом придбати два твердопаливні котли й установити в навчальному закладі, були сумніви: а якщо не вийде й школа в зимовий період залишиться без тепла?

Головним аргументом у прийнятті рішення стала домовленість про те, що газову котельню не демонтуємо, в будь-який час, у разі необхідності, можна повернутись до опалення газом.

— Ми сподівалися, що встигнемо виконати всі роботи до початку опалювального сезону, — розповів Юрій Терніков. — Але не встигли через ряд процедурних питань. Довелось брати участь у тендерах, оформляти документи та ін.. Відрадно, що райдержадміністрація, відділ освіти, дирекція НВК проявляли зацікавленість, усіляко сприяли тому, щоб швидше вирішити організаційні питання.

Та все це позаду.Навчально-виховний комплекс опалюється альтернативним паливом.

— За попередніми підрахунками маємо 10 відсотків економіі, — сказала начальник відділу освіти Наталія Коваль. — У 2017 році за опалення заплатили більше 800 тисяч гривень. Аналогічні витрати були в 2016 році.

Площа НВК складає 9300 кв м, навчається 450 учнів, а дошкільний заклад відвідує 33 вихованців.

— Тепло подається на два крила. І коли сонячна погода, є можливість зменшити подачу тепла на одному крилі й збільшити, в разі потреби, на інше, — розповів директор Яків Постольник. — Тепло буде подаватсь і в новий спортзал, де невдовзі розпочнуться заняття з дзюдо і самбо, а з часом і в дошкільний заклад.

— У тому, що відбулося, я виділяю три позитивні моменти, — зазначив Юрій Терніков. — Перше, це те, що районна влада спільно з народним депутатом знайшли кошти на проведення енергозберігаючих заходів. Заміна вікон і дверей-це реальний шлях до збереження тепла. Без цього було б важко, а то й нереально забезпечувати належний температурний режим.

Друге. Котли, які ми придбали й встановили-украінського виробництва. Виробництво пелетів відбувається в Кобеляках, а це вісім робочих місць.

Третє. Високі витрати на послуги газопостачання змушували постійно вдаватись до економіі: у вихідні тримати котли лише на запальнику. Втім, реальноі економіі це не давало: приміщення нахолоняло і потребувало додаткових витрат газу. При альтернативному паливі до таких заходів вдаватись не треба.
Котли дуже прості в обслуговуванні. Пелети засипають раз на добу, в міру згорання, вони автоматично подаються в котел, який працює в заданому режимі, а сигнал подається на мобільний оператора. Пелети виготовляються виключно з відходів деревини, мають значно вищу тепловіддачу, ніж дрова. Програмне забезпечення дозволяє знімати всю інформацію про роботу котлів та аналізувати іі.

Звернули увагу на те, що диму з труби не було-цей вид палива не має шкідливого впливу на навколишне середовище. У приміщенні встановлено систему пожежної безпеки-виконано всі вимоги, передбачені законодавством.

Депутати районної ради виділили кошти в сумі 60 тисяч гривень на проведення енергозберігаючих заходів (утеплили теплотрасу), а також купили генератор, тож тепер котельня повністю автономна, не залежить від відключень, інших збоів у роботі системи електропостачання.

— Це перший проект, але однозначно не останній, — сказала голова райдержадміністраціі Таміла Шевченко. — Температурний режим, який відповідає санітарним нормам, економія коштів змушують нас думати над тим, щоб і інші навчальні й дошкільні заклади перевести на альтернативне паливо. Це, зокрема, Кобеляцька ЗОШ №2, Кобеляцький ДНЗ № 2, Бутенківський опорний заклад та ін..

Того ж дня Юрій Терніков запросив на ТОВ «Зоря», де ознайомив з виробничим процесом і, зокрема, виготовленням пелетів.


Автор: Наталя ПУЗИНА, Кобеляцька РДА


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
22 січня 2018, 12:51 | Кобеляки | Суспільство


1. Седой / 22 січня 2018, 16:00
Приятно читать хорошие новости, побольше бы их. Так держать!
2. ИВЕН / 22 січня 2018, 17:55
Коментар видалено за порушення пункту 2.4 Правил користування сайтом
3. Гнатович / 22 січня 2018, 20:15
Из какого материала производят пелеты?
4. Адекватник / 22 січня 2018, 21:02
3.Гнатович
«Из какого материала производят пелеты?»

Из сталинских лесопосадок. Это декоммунизация.
5. Гнатович / 23 січня 2018, 07:38
4.Адекватник
«Из сталинских лесопосадок. Это декоммунизация.
»

Так я примерно и думал. Следующий этап - кизяками топить. А, не, не получится - животноводство уже ухандокали.
6. Адекватник / 23 січня 2018, 11:33
5.Гнатович
«Следующий этап - кизяками топить. А, не, не получится - животноводство уже ухандокали.»

Кизяки щас на вес золота.
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ
Останні коментарі

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації