Вхід | Реєстрація

Що робити ящо в розетці 160 В? Поради для споживача

Від нас вимагають добросовісного виконання договору на постачання електричної енергії, а самі енергопостачальними не завжди добросовісно відносяться до своїх обов’язків. Напруга в електророзетці може коливатися від 160 В до 380 В. Вихід є. Пунктом 41 «Правил користування електричною енергією для населення» від 26.07.99 р. № 1357 (далі — Правила) передбачені права споживача на одержання якісних послуг з електропостачання. Пунктом 49 Правил передбачено порядок оформлення претензій у разі відхилень показників з надання послуг. Роз’яснюю ваші дії у разі виникнення такої ситуації згідно Правил. У разі порушення енергопостачальником умов договору, щодо надання якісної напруги (220 В) споживач повинен звернутися з письмовою заявою до структурного підрозділу постачальника (за місцем проживання) про виклик представника енергопостачальника для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються терміни, види, відхилення показників з надання послуг тощо. Заяву про виклик представника не забудьте зареєструвати в секретаря або відправте поштою з повідомленням про вручення, щоб у вас були докази що ви зверталися з заявою. Акт-претензія складається споживачем та представником енергопостачальника і скріплюється їхніми підписами. У випадку неприбуття представника енергопостачальника протягом 3 днів з дня звернення у містах або 7 днів — у сільській місцевості споживач має право скласти акт-претензію у довільній формі. Якщо представник енергопостачальника відмовився від підписання акта, акт вважається дійсним, якщо його підписали не менше ніж три споживачі або споживач і виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоврядування. Акт-претензія споживача подається енергопостачальнику, який у десятиденний термін усуває недоліки або надає споживачеві обґрунтовану відмову, щодо задоволення його претензій. Якщо споживач залишився не задоволений результатами проведених замірів, він може звернутися до суду для оскарження складеного енергопостачальником акту та вимагати проведення незалежної експертизи. У разі відмови енергопостачальника провести необхідні заміри параметрів якості електричної енергії споживач має право сам організувати проведення таких замірів. Проводити заміри параметрів якості електроенергії може організація, яка має відповідні повноваження або дозволи. У цьому випадку енергопостачальник повинен відшкодувати витрати споживача. Вирішення питання щодо одержання компенсації за отриману моральну шкоду, перерахунок за неякісно надані послуги з електропостачання, компенсації витрат на проведення замірів спеціалізованим технічним центром енергопостачальна компанія сплачує споживачу по результатам судового розгляду справи. Відповідно до п. 45 Правил та абзацу 7 ст. 24 Закону України «Про електроенергетику», у разі відпуску електричної енергії, параметри якості якої знаходяться поза межами показників, зазначених у договорі на користування електричною енергією, енергопостачальник несе відповідальність у розмірі 25% вартості такої електроенергії. Також ви можете звернутися до управління у справах захисту прав споживачів з скаргою про надання послуг неналежної якості. Крім того, запам’ятайте: - про тимчасове припинення постачання електроенергії енергопостачальник повинен повідомити через засоби масової інформації не пізніше, ніж за 10 днів; - під час виникнення аварійних режимів енергопостачальник протягом 5 днів після виникнення аварії повинен повідомити споживачів про причини тимчасового припинення постачання електричної енергії. Якщо у ваших сусідів така ж проблема, об’єднуйтесь, звертайтесь до вуличного депутата він наділений достатніми повноваженнями, збирайте підписи і отримуйте тільки якісні послуги.

Автор: Правозахистник, магістр права Міценко М.В., смт. Нові Санжари
13 травня 2011 | Категорія: Юридична консультація

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації