Вхід | Реєстрація

Перевзуваємо чотириколісного друга

Перевзуваємо чотириколісного друга

З кожним настанням зими перед автолюбителями постає делікатне питання зміни сезонної гуми. І хоча «перевзувати» свій автомобіль поки зарано, подумати про зміну літніх шин на зимові непогано вже зараз. Але як їх вибрати? Які шини кращі, а головне — у скільки це задоволення обійдеться вашому гаманцю?

Коли міняємо гуму?
Для багатьох новоспечених водіїв це дійсно складне питання, але будь-який досвідчений водій вам відповість, що міняти літню гуму на зимову потрібно завчасно. Краще всього до настання сильних холодів, як тільки температура на вулиці впала до 5 градусів. Частина таємниці криється в складі гумової суміші. Літня шина, на відміну від зимової, більш тверда, а на морозі вона ще більше «дубіє», повністю змінюються її фізичні властивості, автомобіль починає вести себе невпевнено на слизькому асфальті. Тому для збереження еластичності при низьких температурах зимова шина виготовляється з «м'якої» гуми. Ще одна принципова відмінність зимових шин від літньої гуми полягає в малюнку протектора, який представляє собою різноспрямовані великі блоки, розсічені тонкими прорізами — ламелями. Блоки врізаються гранями в сніг і лід, поліпшуючи зчеплення з дорогою.

Шипи чи ні?
Плавно переходимо до другого: ставити зимову гуму з шипами чи без? Шинні експерти, відповідаючи на це питання, в один голос твердять: «Вибір типу гуми залежить від умов експлуатації». У це поняття вони, як правило, вкладають погодні умови та клімат в цілому.
Загальновідомо, наші зими ніяк не балують автолюбителів: ожеледь, сльота знайомі всім власникам автомобілів.
Ставити на зиму «шипи» або обмежитися нешипованою зимовою гумою — це питання, яке мучить багатьох протягом довгих років. Хоча вирішити його дуже просто. Якщо автомобіль в основному використовується в межах міста, де немає ожеледі, цілком можна обійтися нешипованной гумою. При частих поїздках за місто має сенс ставити на зиму шиповану гуму. У той же час немає ніякої гарантії, що в повністю розчищеному від снігу місті не знайдеться хоча б одне зледеніле перехрестя.
Є й інші критерії вибору шин. Радимо виходити зі стажу автомобіліста: новачкам краще використовувати шиповану гуму, бо вона зменшує гальмівний шлях на льоду і ожеледі на 20–30 % в порівнянні з показниками нешипованої гуми.

Які шини кращі?
На сьогодні існує велика кількість моделей шин, країн-виробників і практично всі представлені на ринку. Але якого виробника вибирати шини — вирішувати тільки автовласнику, виходячи з особистих переваг і розмірів бюджету. Тут всі знавці відзначають, що якість шин безпосередньо залежить від їх цінової категорії і шинних технологій, застосовуваних при їх виробництві. Серед марок, представлених на ринку, є, звичайно, і світові бренди, які популярні в багатьох країнах. Зрозуміло, що і коштують вони відповідно до  своєї якості. Шини російського виробництва, як правило, дешевші: тут немає високих витрат на логістику, митне оформлення, та й технологічно вони відстають від іноземних. Головне питання — безпека, яку здатні забезпечити шини автовласникові. Але тут важливо пам'ятати одне просте правило: не завжди дорога гума найкраща. Рівень вітчизняної гуми в останні роки значно піднявся. Наші виробники стали закуповувати ліцензії у провідних світових шинників, так що кращі марки вітчизняної гуми, як мінімум, знаходяться на рівні світових розробок попереднього покоління.

Як на всьому цьому заощадити
Один з варіантів економії: не кидатися купувати найдорожчу гуму нового модельного року, якщо вона вдосконалена в порівнянні зі старою тільки за швидкістю і навантаженням. Навіщо переплачувати за ті характеристики, які вашому автомобілю не відповідають? Для отримання максимальної економії  слід шукати і купувати шини, звичайно, не в сезон зміни коліс. Наприклад, зараз можна потурбуватися покупкою літніх коліс. Ще один банальний спосіб економії — це повільне і акуратне водіння: чим менша швидкість і чим рідші різкі маневри, тим довше життя гуми. Автомобільна шина є єдиною сполучною ланкою автомобіля з дорожнім покриттям, тому, незалежно від вартості автомобіля, купуючи менш надійні шини, ви економите на своєму здоров'ї та безпеці.

Розвіюємо міфи
Міф № 1: існують універсальні шини
Усі знавці сходяться на думці, що універсальної гуми для експлуатації в Україні в зимових умовах не існує. Пов'язано це в першу чергу зі складом, який використовується для виробництва автомобільних покришок. Для літа вони виготовляються жорсткішими, зимові — м'якші. Так звані всесезонні покришки експлуатуються в діапазоні від –5 до +20 градусів Цельсія, і призначені для м'яких європейських зим. У «всесезонках» застосовується дуже м'яка гумова суміш для літа і занадто жорстка для зими. Це — варіант для ощадливих людей, які нечасто і неквапливо їздять.

Міф № 2: вітчизняна гума поганої якості
Заможні автомобілістів женуться за брендами. У першу чергу, треба звертати увагу на еластичність, на м'якість гуми. Так, наша гума по ходових якостях нітрохи не гірша будь-якого бренду.

Міф № 3: досить «перевзути» провідні колеса
Часто зустрічаються люди, які, намагаючись заощадити, ставлять зимові шини на передні або на задні колеса. А решту коліс залишають у літній гумі. Люди думають, що економлять, але насправді вони дуже сильно ризикують. Тому що, коли машину на ожеледі починає заносити, водій тисне на педаль гальма — передні колеса стопоряться, а задні продовжують крутитися, і наслідки можуть бути найсумнішими. Тому міняти потрібно обов'язково всі чотири колеса.
Багато водіїв відкладають поїздку в шиномонтаж до випадання першого снігу. Саме тому в перші дні зими на дорогах виникають небувалі пробки, а кількість ДТП б'є всі рекорди. Усе це дійство супроводжується чергами в шиномонтаж і величезною кількістю витрачених нервів і сил. Радимо уникнути цим проблем і підійти до вибору гуми до перших заморозків і снігу. І пам'ятайте: зимова дорога не прощає помилок.

4 правила, яких слід дотримуватися при переході на зимові покришки
1. Якщо ви придбали шиповані шини, шипи повинні притертися, тому перші 800 км на новій гумі потрібно дотримуватися швидкісного режиму до 70 км/год.
2. Не можна переставляти гуму з шипами з правого на ліве колесо.
3. Взимку дуже великий діапазон коливань температури, тому потрібно уважно стежити за тиском у шинах. При низьких температурах тиск у шинах падає і площа контакту з дорогою сильно збільшується, а при високих температурах навпаки. Для того щоб знизити такий ефект, радимо тиск в шинах підняти на 0,1-0,2 атм.
4. Для шипованої гуми залишкова глибина протектора не повинна бути менше 5мм, інакше всі шипи ви просто залишите на дорозі.


Автор: За матеріалами Інтернету


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
10 листопада 2011, 14:37 | Полтавщина | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації