Вхід | Реєстрація

Готуємось до їзди вдень із увімкненими фарами

Згідно Правил дорожнього руху України, при русі за містом в період з 1 жовтня по 1 травня у автомобіля має бути увімкнене ближнє світло фар. Захід цей справді корисний для зниження аварійності, адже машину з яскравим «ближнім» краще видно на дорозі. Однак, є в їзді вдень з вогнем і негативні моменти.

 

Ресурс ламп

Авжеж, наскільки лампочки довше горять — настільки швидше вони виходять з ладу. Звичайно, на безпеці економити не варто, але якщо питання фінансів дуже важливе для вас, спробуйте купувати для ближнього світла недорогі лампи. Ресурсу більш-менш пристойних лампочок вам вистачить на весь холодний сезон, а навесні можна буде купити новий комплект, не чекаючи, поки колишній почне втрачати яскравість або відмовить у найбільш незручний момент.

Тільки не піддавайтеся на вмовляння торговців купити «no name» галогенки високої потужності (80–90 Вт замість штатних 45/50 Вт), так як через підвищене тепловиділення вони часто так нагрівають корпус фари і відбивач, що ті виходять з ладу. Інша справа — лампи підвищеної віддачі (типу +50 %, +100 % і т. п.) від відомих виробників, які вміють робити лампи з поліпшеним світловим потоком без підвищення споживаної потужності. Але такі коштують недешево, тому купувати їх на один сезон не варто.

Використання фар замість ліхтарів DRL скорочує ресурс ламп, тому важливо правильно вибирати їх.

 

Ресурс оптики

Привід переживати за скорочення ресурсу штатної оптики є: навіть у якісних машин пластикові ковпаки (скло) старіють не тільки від «піскоструйки» дорожнім сміттям, а й через ультрафіолетову складову світла ламп і сонячних променів. Звичайно, рефлектор-відбивач може вийти з ладу ще раніше, якщо використовувати згадані вище контрафактні надпотужні галогенки. А ось дорогі фірмові лампи роблять зі скла з ультрафіолетовим фільтром, який береже пластик від передчасного старіння. З іншого боку, при роботі фар зношуються також пристрої автоматичної корекції променя штатного ксенону, але на таких автомобілях, як правило, уже є заводські DRL — денні ходові вогні з LED-лампами.

 

Витрати палива

Електрична енергія, яка живить фару, має свій еквівалент, виражений в бензині. Беручи до уваги сумарну потужність ламп ближнього світла і габаритів у районі 100–130 Вт, витрати потужності двигуна на обертання генератора і теплотворну здатність бензину, можна досить точно вирахувати необхідну для цього кількість палива. У бензиновому легковому автомобілі це буде близько 0,1 літра на годину — помножте на кількість годин, проведених в русі за 7 місяців зимового сезону. Тому ще раз нагадуємо про покупку ламп стандартної потужності (саме споживаної потужності, а не світловіддачі).

Будь-яка фара — вивірена оптична система, спроектована під конкретний тип лампи. Тому комплектація «нерідними» лампами (LED або ксенон) повинна бути випробувана в лабораторії і сертифікована під таке застосування.

Як варіант, установити у фари спеціально для них призначені світлодіодні лампи, які більш економічні. Але якісні LED-лампи, з якими звичайна «галогенова» фара зберігає всі свої характеристики, випускає буквально одна-дві компанії, і коштують такі лампочки дуже недешево. І якщо чесно, то застосування таких LED-ламп неприпустимо з точки зору українського законодавства.

 

Забуваємо включати

Серйозна проблема для багатьох автомобілістів в тому, що вони забувають включати фари при виїзді за місто. Що сказати, треба бути більш зібраним за кермом. Але є один дієвий рецепт: обладнати машину нескладним пристроєм, який забезпечить постійну роботу ближнього світла при працюючому двигуні. Зробити такий блок зможе будь-який грамотний автоелектрик, а про його існування ніхто, крім вас, не буде здогадуватися. На літо систему можна відключати, вийнявши запобіжник.

27 вересня 2019 | Категорія: Побут

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації