Польоти дельтапланів у небі над Кобеляцьким районом уже давно стали звичними для місцевого люду. Та все ж будь-яка поява у повітрі незвичайного літального апарату незмінно привертає увагу людей, спричиняє жваве обговорення, породжує чимало чуток.
Скажімо, в Кобеляках вважали, що на мотодельтопланах розважаються заїжджі із Полтави любителі екстриму. Дехто на «повному серйозі» ледве не з піною на устах доводив, що то «біситься із жиру» власник «ЕХО» Сергій Попович. Одного разу навіть довелось йому відповідне запитання поставити. Сергій відповів: «Так, одного разу на колишньому аеродромі поряд із Кобеляками довелось фотографувати дельтапланеристів. Ще й стаття про це була. Але щоб самому політати — на це ще не відважився». Другі вважали, що дельтапланерист родом із Бутенок, треті — із Біликів.
Того дня, 23 липня, у небі над Кобеляками знову з’явився мотодельтаплан. І не від одного спостерігача довелось почути: «Щось він низькувато літає. Дограється…»
Чи то хтось «наврочив», чи завдяки збігу обставин, але ввечері мотодельтаплан таки впав. Це сталося у період між 20 і 21-ю годиною вечора на луках між селами Бутенки і Бережнівка.
Заходячи на віраж, літальний прилад зачепив колесом дріт на високовольтній лінії електромереж, яка носить назву «Заповіт». У народі їх називають «десятка». Пілот, певно, народився «в сорочці», адже на колесо його апарату намотався так званий «нульовий» провід. Ні сам льотчик, ні пасажир, який перебував на борту, серйозних ушкоджень не отримали. Без світла залишились села Бережнівка, Колодяжнівка і частина Бутенок. Співробітникам «Полтаваобленерго» довелось кілька годин ліквідовувати наслідки невдалого приземлення бутенківських «льотчиків». Зараз енергетики підраховують збитки, які становитимуть десятки тисяч гривень. Щоправда, як відзначив Сергій Зінченко, керівник кобеляцької філії «Полтаваобленерго», винуватці швиденько і без заперечень погодились компенсувати втрати.
І водій, і пасажир мотодельтаплана виявились місцевими жителями. Вони вже не перший рік захоплюються цим екстремальним видом відпочинку.
Більшість жителів Бутенок, з якими вдалось переговорити, охарактеризували власника літального пристрою громадянина Р. із позитивного боку. За словами людей, у нього «золоті руки», він охоче допомагає землякам в обробітку городів. А ось його захоплення мотодельтапланеризмом поділяють далеко не всі. Чимало жителів Бутенок і Бережнівки скаржились у сільраду на незручності, котрі доводиться терпіти. Нібито гуркіт двигуна дельтаплану лякає домашню худобу. Корови навіть перестають доїтися. Не всім подобається і той факт, що злітну смугу дельтапланеристи обладнали прямо посеред луків, неподалік від житлових будинків. Зважаючи на скарги земляків, депутати Бутенківської сільради у п’ятницю навіть прийняли рішення про заборону польотів на даному пристрої над Бутенками і Бережнівкою. А наступного дня дельтаплан упав.
Чи буде покараний власник мотодельтаплана — наразі невідомо. Ні співробітники міліції, ні «еменесники», до яких ми звернулися за коментарем, поки що просто не знають, що інкримінувати льотчику-невдасі. Міліціонери говорять, що ситуація більш-менш проясниться після того, як підрахують матеріальні збитки. А «еменесники» лише кажуть, що подібні випадки трапляються в Україні раз на півроку. Які документи, дозволи повинні мати мотодельтапланеристи для занять своїм видом спорту — теж ніхто не знає.
Між тим, Повітряний Кодекс України говорить, що такі літальні пристрої мають бути сертифіковані, а льотчики повинні мати висновок медичної комісії, здати купу аналізів і кардіограму.
Той же Повітряний Кодекс регламентує, що пілот повинен мати реєстраційне посвідчення на літальний апарат, сертифікат на нього, свідоцтво про страхування дельтаплана, його власника і цивільної відповідальності перед третіми особами, бортовий журнал, порадник із льотної експлуатації і ще три менш значущих документи. Дельтаплан повинен мати державний і реєстраційний розпізнавальний знаки.
У самих Бутенках з приводу земляків-льотчиків жартують: «Чкалов під мостом літав, а наші вирішили під «десятку» пірнути».