Лише в Кобеляцькому районі пройдисвіти встигли ошукати трьох чоловік.
Мобільний зв’язок, сучасні гаджети, електронна банківська система і всесвітня інтернет-мережа зробили чимало послуг, максимально наближених до людей. За допомогою смартфона людина здійснює купу платіжних операцій, не виходячи з власного будинку. Достатньо лише вибрати товар чи послугу і оплатити її. Та, на жаль, виявляється, що зручно — ще не значить безпечно. І шахраї постійно вигадують усе нові способи, аби ошукати чергових жертв.
Нещодавно з’явився новий вид інтернет-шахрайства. За інформацією Кобеляцького райвідділу поліції, станом на 28 грудня в Кобеляцькому районі зафіксовані три спроби заволодіння чужими коштами. Усі жителі продавали товари через платформу онлайн-оголошень ОЛХ.
Алгоритм дій шахраїв наступний. Продавцеві за вказаним у оголошенні номером телефону на месенджер Вайбер приходить повідомлення від псевдо покупця. Останній починає уточнювати деталі покупки і домовлятися про вартість товару. Потім шахрай надсилає в повідомленні скріншот (знімок екрану), який він отримав від ОЛХ, і посилання для переходу на сайт, щоб оформити купівлю-продаж.
Текст повідомлення:
«Увага! У зв’язку з великою кількістю шахрайства, команда ОЛХ змінила правила використання послуги ОЛХ доставка. Для того, щоб банк зміг підтвердити картку продавця, на його картці повинна бути сума, еквівалентна ціні товару. Банк утримує цю суму, після підтвердження картки, кошти повертаються на картку продавця протягом 5-10 хвилин. Приносимо свої вибачення за незручності».
Щоправда, відповідне повідомлення надіслане не з українського сайту ОЛХ, а з азійського. Він нічим не відрізняється, крім адреси: olx.ua.dostavka24.asia.
Продавець переходить за надісланим йому посиланням, заповняє анкету і вказує дані банківської карти. Із неї списується сума, еквівалентна ціні товару. Покупець, у свою чергу, запевняє, що це нова вимога ОЛХ і кошти будуть повернуті протягом 10 хвилин. Насправді ж, кошти переказуються в іноземну банківську установу. На цьому покупець зникає.
Поліцейські радять бути уважними під час купівлі й продажу товарів у Інтернеті. Та якщо втрапили в халепу, то відразу повідомляти про подібні шахрайства на черговий номер поліції 102. Потім звертатися в банк, із платіжної картки якого знімалися кошти. У жертви є шанс не втратити свої кошти, так як міжнародний переказ відправляється банком не миттєво, а через певний проміжок часу. Якщо переказ встигнуть заблокувати, банк поверне кошти протягом 90 днів.