Вхід | Реєстрація

А воно того варте?

А воно того варте?

Уже близько року в Україні жваво обговорюють можливість прийняття закону, який передбачає зниження акцизу на автомобілі, що були у вжитку. Точніше, Верховна Рада навіть проголосувала за законопроект № 3251. Зараз його нібито має підписати Президент із якимись змінами. Протягом 2015‑го і поточного років у пресі та й серед обивателів тривало обговорення цих змін. Що ж принесе новий закон пересічним українцям? У основному в паперових та електронних ЗМІ фігурують гучні цифри майбутнього різкого зниження акцизного збору на старі автівки. Пишуть, що на деякі види автомобілів акциз зменшиться аж у 23 рази. Щоправда, при цьому забувають нагадати, що кілька років тому, практично ж ці парламентарі підняли той податок до захмарних висот. А машини в Україні як були так і залишаються найдорожчими у Європі. При тому, що сама країна є найбіднішою.

І ось довгоочікуване зменшення акцизу майже настало. Про це трублять у пресі, а дехто із земляків навіть поспішив позбавитися від своєї старої автівки, сподіваючись, що ціни на них різко впадуть і можна буде за виручені із продажу долари купити щось дешевше і краще.

Уже навіть почали друкувати розрахунки із прикладами, які машини і на скільки подешевшають. Щоправда, більшість колег-журналістів не надто напружуються і обмежуються переписуванням уже всім відомої інформації. Перевіряв особисто, практично всі пишуть про 23 рази і друкують порівняльну табличку акцизів. Але майже ніхто не приводить конкретних живих прикладів. Ледве не єдиним винятком із того, що вдалося прочитати, стала стаття «Чорний день для ЗАЗу і ВАЗу» на сайті «Главком». Там журналіст знайшов у Німеччині «Фольксваген» за 5100 євро і порахував, скільки він буде коштувати в Україні після зниження акцизу. Але при прочитанні одразу стало зрозуміло, що колега порахував не все. У його розрахунках відсутня вартість поїздки до Німеччини та податок до Пенсійного фонду, який доведеться заплатити при реєстрації машини в Україні, і 490 гривень інших платежів. Саме тому ми вирішили самостійно порахувати, скільки коштуватиме «дешевий» автомобіль для українців після зниження акцизу. А після розрахунків ви зрозумієте, чому слово «дешевий» взято в лапки.

 

Глас народу

Та для початку знімальна група «ЕХО» вийшла на вулиці Кобеляк, щоб поспілкуватись із людьми і дізнатися, чи знають вони про закон №3251. А друге і найголовніше, запитати, які машини люди вважають доступними, скільки, на їх думку, мають коштувати автомобілі з Європи, щоб українці змогли їх купляти. Опитали ми зо два десятки чоловіків. Спеціально розмовляли лише із власниками «Жигулів» і «Таврій». Тобто, із людьми з типовим для земляків достатком, саме тими, хто потребує дешевих авто з Європи. Відповіді були схожими. Про закон люди знають, а доступною для себе вважають ціну в 40-120 тисяч гривень. Саме стільки може назбирати пересічний житель Кобеляцького району, щоб замінити «Жигулі» 20–30‑річної давності на, скажімо, «Фольксваген», який у Німеччині вважається народним автомобілем.

Почувши глас народу, починаємо рахувати. Аж самим стало цікаво, наскільки українські парламентарі знають потреби і можливості своїх виборців. А раптом знають? І вирішили, хоча б якось підсолодити гірку пігулку цін на газ, електроенергію та все інше, дешевими машинами. Мовляв, ціни на енергоносії ми зробили по-європейському високими. Натомість дали вам дешеві, як у Європі, машини.

 

Радісний день для ЗАЗів і ВАЗів

Для того, щоб порахувати, достатньо набрати у Гуглі «Мобіле де». І ви одразу потрапляєте на найбільшу в Німеччині інтернет-платформу, де продають автомобілі. Вибір — просто шалений. Пропозицій — від 1,6 мільйона в день і більше. Машину можна шукати не лише в Німеччині, а й у інших країнах Європи. Ціни — від ста євро за автомобіль. У очі одразу впадає «Фольксваген Классік» за 450 євро. Продавець — фірма «Автоленд Люквіл». У автомобілі є електросклопідйомники, підсилювач керма, протитуманки, ручне регулювання клімату. Під капотом — 75 «конячок», пробіг — 127 тисяч. Ну, чим не мрія для українця, котрий їздить на «вазівській» «шістці» вісімдесятих років минулого тисячоліття? Та, як виявляється, мрія так і залишається нездійсненною. Адже цей автомобіль випущений до 2010 року і не відповідає стандарту Євро-5. Між тим акциз зменшили лише на автівки, зроблені, починаючи із 2010 року. Отже, «Фольксваген» не поїде в Україну. А так і залишиться в німецькому «Автоленді». Шукаємо далі, переглядаємо сотні пропозицій, аж доки доходимо до автомобілів «Фольксвагенів» саме 2010 року і таких, що відповідають Євро-5. Ну й, що ж ми маємо. Найдешевший «фолькс», який вдалося знайти 12 липня 2016 року на «Мобіле де», коштує 5470 євро або 150 тисяч 425 рідних українських гривень. Звідси висновок: машин, вартістю 1500-5000 доларів, про які мріють земляки, не існує. Точніше, вони то існують, але українські законодавці, як і раніше, не дозволяють їх легально ввозити в Україну.

Та на цьому ми не зупиняємось. І продовжуємо рахувати, скільки ж коштуватиме знайдений нами «Фольксваген» уже в Україні, якщо ми їдемо за ним особисто. По-іншому закон не дозволяє. Плюсуємо: мито — 547 євро, акциз — 87,57, податок на додану вартість —1221 євро. І отримуємо 7325 євриків на кордоні. А ще потрібно доїхати, отримати візу, прожити там два-три дні. Рахуємо і це. Виходить ще плюс 400-500 євро. Крім того, при першій реєстрації в Україні вам доведеться за таку машину заплатити три відсотки від її вартості. Плюс 490 гривень зборів за оформлення. У кінцевому результаті в нас вийшло щось між 215 і 220 тисячами гривень. І це — за одну з найдешевших машин із числа тих, що нам милостиво вирішили дозволити купити наші парламентарі. Та й це ще не все. Зайшовши на три популярні українські сайти, де продають автомобілі, ми знайшли кілька схожих за віком і пробігом «Фольксвагенів». Вони коштують у районі 250 тисяч гривень. Тобто, економія після введення в дію акцизу таки буде. Десь у межах тисячі євро. Та для цього вам потрібно буде особисто поїхати в Німеччину. Ви до цього готові?

 

А як у людей

У 2015 році довелось побувати в Грузії. Країна така ж бідна як і Україна. А, можливо, ще бідніша. Та сімдесят відсотків автомобілів на вулицях — «мерси» і «бехи». Тим машинам по 15 років. Вони коштують на в’їзді в Грузію 2,5-3 тисячі доларів. Ніхто особисто за ними в Німеччину не їздить. Вам дзвонять і кажуть:

— Слушай дарагой, єсть твоя машина. Прієзжай в Батумі (порт, через який ввозять автомобілі) і забірай.

Двадцять хвилин оформлення, три тисячі доларів і катайся на красивому «БМВ» чи «Мерседесі». І катаються. А ми із такою владою приречені «доношувати» «Жигулі» або «Ланоси».

Нагадую вчергове. Ви аспірин від Реки брали? Голосували за нього і таких як він? Ну й катайтеся на «Жигулях». А ще візьмете, то будете кататися на велосипедах.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
15 липня 2016, 09:15 | Полтавщина | Редакційна
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації