А воно того варте?

А воно того варте?

Уже близько року в Україні жваво обговорюють можливість прийняття закону, який передбачає зниження акцизу на автомобілі, що були у вжитку. Точніше, Верховна Рада навіть проголосувала за законопроект № 3251. Зараз його нібито має підписати Президент із якимись змінами. Протягом 2015‑го і поточного років у пресі та й серед обивателів тривало обговорення цих змін. Що ж принесе новий закон пересічним українцям? У основному в паперових та електронних ЗМІ фігурують гучні цифри майбутнього різкого зниження акцизного збору на старі автівки. Пишуть, що на деякі види автомобілів акциз зменшиться аж у 23 рази. Щоправда, при цьому забувають нагадати, що кілька років тому, практично ж ці парламентарі підняли той податок до захмарних висот. А машини в Україні як були так і залишаються найдорожчими у Європі. При тому, що сама країна є найбіднішою.

І ось довгоочікуване зменшення акцизу майже настало. Про це трублять у пресі, а дехто із земляків навіть поспішив позбавитися від своєї старої автівки, сподіваючись, що ціни на них різко впадуть і можна буде за виручені із продажу долари купити щось дешевше і краще.

Уже навіть почали друкувати розрахунки із прикладами, які машини і на скільки подешевшають. Щоправда, більшість колег-журналістів не надто напружуються і обмежуються переписуванням уже всім відомої інформації. Перевіряв особисто, практично всі пишуть про 23 рази і друкують порівняльну табличку акцизів. Але майже ніхто не приводить конкретних живих прикладів. Ледве не єдиним винятком із того, що вдалося прочитати, стала стаття «Чорний день для ЗАЗу і ВАЗу» на сайті «Главком». Там журналіст знайшов у Німеччині «Фольксваген» за 5100 євро і порахував, скільки він буде коштувати в Україні після зниження акцизу. Але при прочитанні одразу стало зрозуміло, що колега порахував не все. У його розрахунках відсутня вартість поїздки до Німеччини та податок до Пенсійного фонду, який доведеться заплатити при реєстрації машини в Україні, і 490 гривень інших платежів. Саме тому ми вирішили самостійно порахувати, скільки коштуватиме «дешевий» автомобіль для українців після зниження акцизу. А після розрахунків ви зрозумієте, чому слово «дешевий» взято в лапки.

 

Глас народу

Та для початку знімальна група «ЕХО» вийшла на вулиці Кобеляк, щоб поспілкуватись із людьми і дізнатися, чи знають вони про закон №3251. А друге і найголовніше, запитати, які машини люди вважають доступними, скільки, на їх думку, мають коштувати автомобілі з Європи, щоб українці змогли їх купляти. Опитали ми зо два десятки чоловіків. Спеціально розмовляли лише із власниками «Жигулів» і «Таврій». Тобто, із людьми з типовим для земляків достатком, саме тими, хто потребує дешевих авто з Європи. Відповіді були схожими. Про закон люди знають, а доступною для себе вважають ціну в 40-120 тисяч гривень. Саме стільки може назбирати пересічний житель Кобеляцького району, щоб замінити «Жигулі» 20–30‑річної давності на, скажімо, «Фольксваген», який у Німеччині вважається народним автомобілем.

Почувши глас народу, починаємо рахувати. Аж самим стало цікаво, наскільки українські парламентарі знають потреби і можливості своїх виборців. А раптом знають? І вирішили, хоча б якось підсолодити гірку пігулку цін на газ, електроенергію та все інше, дешевими машинами. Мовляв, ціни на енергоносії ми зробили по-європейському високими. Натомість дали вам дешеві, як у Європі, машини.

 

Радісний день для ЗАЗів і ВАЗів

Для того, щоб порахувати, достатньо набрати у Гуглі «Мобіле де». І ви одразу потрапляєте на найбільшу в Німеччині інтернет-платформу, де продають автомобілі. Вибір — просто шалений. Пропозицій — від 1,6 мільйона в день і більше. Машину можна шукати не лише в Німеччині, а й у інших країнах Європи. Ціни — від ста євро за автомобіль. У очі одразу впадає «Фольксваген Классік» за 450 євро. Продавець — фірма «Автоленд Люквіл». У автомобілі є електросклопідйомники, підсилювач керма, протитуманки, ручне регулювання клімату. Під капотом — 75 «конячок», пробіг — 127 тисяч. Ну, чим не мрія для українця, котрий їздить на «вазівській» «шістці» вісімдесятих років минулого тисячоліття? Та, як виявляється, мрія так і залишається нездійсненною. Адже цей автомобіль випущений до 2010 року і не відповідає стандарту Євро-5. Між тим акциз зменшили лише на автівки, зроблені, починаючи із 2010 року. Отже, «Фольксваген» не поїде в Україну. А так і залишиться в німецькому «Автоленді». Шукаємо далі, переглядаємо сотні пропозицій, аж доки доходимо до автомобілів «Фольксвагенів» саме 2010 року і таких, що відповідають Євро-5. Ну й, що ж ми маємо. Найдешевший «фолькс», який вдалося знайти 12 липня 2016 року на «Мобіле де», коштує 5470 євро або 150 тисяч 425 рідних українських гривень. Звідси висновок: машин, вартістю 1500-5000 доларів, про які мріють земляки, не існує. Точніше, вони то існують, але українські законодавці, як і раніше, не дозволяють їх легально ввозити в Україну.

Та на цьому ми не зупиняємось. І продовжуємо рахувати, скільки ж коштуватиме знайдений нами «Фольксваген» уже в Україні, якщо ми їдемо за ним особисто. По-іншому закон не дозволяє. Плюсуємо: мито — 547 євро, акциз — 87,57, податок на додану вартість —1221 євро. І отримуємо 7325 євриків на кордоні. А ще потрібно доїхати, отримати візу, прожити там два-три дні. Рахуємо і це. Виходить ще плюс 400-500 євро. Крім того, при першій реєстрації в Україні вам доведеться за таку машину заплатити три відсотки від її вартості. Плюс 490 гривень зборів за оформлення. У кінцевому результаті в нас вийшло щось між 215 і 220 тисячами гривень. І це — за одну з найдешевших машин із числа тих, що нам милостиво вирішили дозволити купити наші парламентарі. Та й це ще не все. Зайшовши на три популярні українські сайти, де продають автомобілі, ми знайшли кілька схожих за віком і пробігом «Фольксвагенів». Вони коштують у районі 250 тисяч гривень. Тобто, економія після введення в дію акцизу таки буде. Десь у межах тисячі євро. Та для цього вам потрібно буде особисто поїхати в Німеччину. Ви до цього готові?

 

А як у людей

У 2015 році довелось побувати в Грузії. Країна така ж бідна як і Україна. А, можливо, ще бідніша. Та сімдесят відсотків автомобілів на вулицях — «мерси» і «бехи». Тим машинам по 15 років. Вони коштують на в’їзді в Грузію 2,5-3 тисячі доларів. Ніхто особисто за ними в Німеччину не їздить. Вам дзвонять і кажуть:

— Слушай дарагой, єсть твоя машина. Прієзжай в Батумі (порт, через який ввозять автомобілі) і забірай.

Двадцять хвилин оформлення, три тисячі доларів і катайся на красивому «БМВ» чи «Мерседесі». І катаються. А ми із такою владою приречені «доношувати» «Жигулі» або «Ланоси».

Нагадую вчергове. Ви аспірин від Реки брали? Голосували за нього і таких як він? Ну й катайтеся на «Жигулях». А ще візьмете, то будете кататися на велосипедах.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»
Поділитися:
15 липня 2016, 09:15 | Регіон: Полтавщина | Категорія: Редакційна | Сторінка для друку

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Щоб прокоментувати матеріал, Вам необхідно зареєструватися, або увійти на сайт під своїм логіном




Редакційна
Останні коментарі

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації