Вхід | Реєстрація

Що, крім двигуна, потрібно прогрівати в авто

Фраза «прогріти авто» означає не тільки те, що потрібно довести двигун до робочих температур. Цього буде замало. Необхідно також прогріти інші вузли та агрегати. Як мінімум, потрібно спочатку в дорозі експлуатувати їх дбайливо, щоб не було сумних наслідків у вигляді необхідності дорогого ремонту.

Прогрів ДВЗ. Навіть водії-початківці знають, що взимку, в морози, потрібно прогрівати двигун. Причина зрозуміла: олива на холоді застигає, виникає «голодування» — мастила не вистачає. Поки олива густа, вона не може швиденько створити плівку навколо елементів у моторі. Відповідно, доки ДВЗ не прогрівся, не можна йому давати великих навантажень. Потрібно трохи зачекати.

Краще ще восени спростити собі завдання, заливши в двигун менш в’язке масло. Не варто шкодувати грошей, тим більше, що мастило, якщо пробіг у сезон виходить пристойним, рекомендується міняти двічі на рік: під зиму і після того, як настане справжня тепла весна.

Олива зі слабкою в’язкістю в холодну пору року прогріватиметься швидше.

Дизельні двигуни досить неохоче набирають температуру. Це пояснюється кількома причинами. По-перше, палива в них на холостих оборотах спалюється мінімальна кількість. Виділеної енергії не завжди вистачає, щоб нормально прогріти ДВЗ. По-друге, картер зазвичай у дизельних моторів більший. Відповідно, маслу складно прогрітися – через серйозні його обсяги. По-третє, метал у дизельних ДВС зазвичай товщий.

Такі двигуни краще прогрівати на ходу, але не варто сильно задирати обороти вгору. Схема така: кілька хвилин машина із заведеним мотором постояла на парковці. Далі — треба неспішно їхати.

Не варто довго прогрівати і бензиновий мотор. Краще робити це на неквапливому ходу. Можна, якщо є можливість, придбати та встановити передпусковий підігрівач. Це дуже корисна річ. Найголовніше — не брати пристрій сумнівної якості. Воно може спричинити пожежу.

Робота з коробкою. Якщо автомобіль оснащений механічною КПП, то жодних складнощів зазвичай не виникає. Така коробка чудово прогрівається разом з мотором, і не «капризує». Механіка — це надійно. Але у великих містах краще їздити на АКПП, зручніше рухатися в умовах пробок.

Автоматична коробка — це ніжна річ. З нею потрібно акуратніше. Бажано добре прогрівати АКПП, щоб із цим елементом автомобіля не виникло проблем.
Є одна хитрість. Не хитрість навіть, а неочевидна річ, про яку багато водіїв не знають. Справа в тому, що в режимах «Парковка» та «Нейтраль» КПП прогрівається так собі. Краще на короткий час переставити ручку в режим «Рух» або «Задній хід». При цьому водієві бажано залишатися в автомобілі, а не йти та зчищати сніг із кузова транспорту.

Після того, як АКПП трохи прогріється, можна перемикати ручку знову в режим паркування. Сильно гріти коробку не варто. По дорозі масло в ній дійде до потрібної температури.

Стійки. Стійки амортизаторів — це досить проблемна річ. Поводитися з ними слід дбайливо. Їх не потрібно прогрівати якимось чином у традиційному розумінні. Йдеться про те, що перші кілометри необхідно їхати плавно, акуратно, уникаючи найменших нерівностей. Поки стійки холодні, вони погано відпрацьовують. Є ризик появи задир. Відповідно, через це може почати сочитися масло.

7 лютого 2022 | Категорія: Побут

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації