Вхід | Реєстрація

Утилізаційний збір: нічого, крім подорожчання автомобілів

Утилізаційний збір: нічого, крім подорожчання автомобілів

Із 1 вересня в Україні буде введений новий податок для власників автомобілів.

Українці, у тому числі та категорія населення, яка гордо іменує себе автовласниками, уже, напевно, звикли до того, що сьогоднішній Уряд виявляє «небувалу турботу» про їх матеріальне, духовне та фізичне благополуччя. Що півроку влада, в особі депутатів і Кабміну, придумує чергове нововведення, метою якого, за словами його авторів, є виключно турбота про свій народ.

Так у квітні законотворці ввели спецмито на імпортні автомобілі. Нардепи стверджували, що прагнуть, передусім, захистити власного товаровиробника. Мета, що й казати. Шляхетна і по-державницьки вірна. Адже держава має захищати власних виробників, у тому числі й тих, що випускають українсько-китайсько-російську продукцію, яку дехто називає автомобілями.

Мито ввели. У результаті досягли невеличкого пожвавлення на ринку нових автомобілів. Хоча невблаганна статистика засвідчила, що українці чомусь проігнорували «Віди», «Форзи», «Сенси» і «Шкоди». Тобто те, що випускають вітчизняні виробники. Згідно з даними, наведеними дуже авторитетним виданням «Дзеркало тижня», після короткочасного спалаху продажів, знову почався регрес. За період із січня по липень 2013-го року динаміка продажів нових автомобілів виявилась від’ємною — мінус 5%. А за липень, у порівнянні з цим же місяцем минулого року, продаж скоротився аж на 15,5%. Найцікавіше те, що найгірші показники продемонстрували «Деу», «Шевроле», «Шкода», «Чері», «ЗАЗ» і «Хюндай». Тобто, упали продажі машин, які складають в Україні або Росії. Один із знайомих автора статті, який сам у липні купив «Сітроен-Пікассо», сказав так: «Я запросто можу купити вітчизняний автомобіль. Але я не зробив і ніколи не зроблю цього з принципу. По-перше, на мою суб’єктивну думку, усе, що зібрали в Україні чи Росії, є г…. Їздив, зрівнював, знаю. По-друге, вибір «Сітроена» є моїм протестом проти дій влади. Введуть утилізаційний збір, а я все одно жінці куплю або «Форда», або «Ніссана».

Дійсно, з 1 вересня автомобілі в Україні знову подорожчають. Вступить у силу так званий «утилізаційний збір». За допомогою нього владоможці, знову ж за їх словами, намагаються вирішити проблеми пересічних громадян, дбають про їх безпеку та здорове довкілля. Мовляв, нічого всякими відходами та викидами природу знищувати. Після 1 вересня автівки мають подорожчати мінімум на 5 тисяч.

Та це ще не все. Чимало українців, у тому числі і жителів Кобеляцького та сусідніх із ним районів, жваво обговорюють ймовірність примусового вилучення старих автомобілів. Одні кажуть, що держава забиратиме машини, старші 15 років, інші — 20. Дійсно, у Законі України «Про утилізацію знятих із експлуатації транспортних засобів» написано, що зняттю з експлуатації підлягають транспортні засоби, які не відповідають установленим законодавством України технічним вимогам, вимогам безпеки, шкодять навколишньому середовищу і несуть загрозу для життя та здоров’я людей». Утилізація може бути платною і безоплатною. Щоб не платити за неї, потрібно надати довідку про сплату екологічного податку.

Далі починаються питання без відповідей. Головне з яких — хто і як визначатиме шкоду, нанесену природі старим автомобілем. І як визначити його загрозу для життя інших людей. У законі сказано, що відповіді на всі ці питання мають дати інші державні установи. От і уявіть не хвилинку, що Кабмін визнає небезпечними всі автомобілі без пасків безпеки. А шкідливими для довкілля — ті легковики, які не відповідають вимогам Євро-5. Між тим, в Україні, за даними статистики, їздять більше 2 мільйонів «Жигулів», «Москвичів» без пасків і з рівнем викидів, що не відповідає і третьому рівню євровимог. Що робити цим людям? Вони вже відчувають легку паніку. Із питаннями, що робити і куди бігти, люди телефонують і до редакції. Прохають дізнатися, чи дійсно старі автомобілі будуть конфісковані, коли настане цей час «х», щоб до нього перепродати свої «копійки». До речі, про «копійки». У законі сказано, що якщо машині більше 30 років, то утилізаційний збір на неї не розповсюджується. Так що власники автівок, зроблених до 83-го року, по теорії, можуть спати спокійно. На нашу суб’єктивну думку, до 2015-го року спокійно можуть спати всі. Навряд чи Президент «благословить» конфіскацію старих «Жигулів» до виборів, адже його можуть не зрозуміти навіть на Донбасі.

 

Найчастіше позбавляються від 40-50-річних машин

Після прийняття двох законів, що регулюватимуть процес утилізації авто, чиновники задекларували і створення спеціальних центрів, у яких машини розбиратимуть і відправлятимуть відходи з них на переробку. Годі й говорити, що цим мають займатися виключно представники великого бізнесу. Ніхто зі звичайних підприємців не зможе мати 5 центрів по всій Україні і підприємство з розбирання авто в кожному місті-стотисячнику.
Та найцікавіше те, що утилізаційні центри в Україні давно діють. Вони не потребують жодної копійки бюджетних чи будь-яких інших асигнувань, упровадження нового податку та підвищення цін на транспортні засоби.
З одним із таких «утилізаторів» ми зустрілися в неділю. Чоловік, назвемо його Сергієм, уже близько двадцяти років займається розбіркою старих автомобілів. Подібний бізнес у одних лише Кобеляках налагоджений не менше ніж у п’яти чоловік.

«Підприємці-утилізатори» скупляють старі автомобілі та мотоцикли, розбирають їх до гвинтика, а потім перепродують. «Я куплю «Запорожця» за тисячу гривень і маю зверху гривень двісті, — розповідає Сергій. — Це небагато, але й такі гроші на дорозі не валяються». За його словами, будь-яка машина на 80-90% складається з ліквідних матеріалів і запчастин. Попит, у основному, відсутній на сидіння та скло. Їх «утилізатори» відвозять на звалища. Сергій кілька років займався виключно розбіркою «Запорожців». Та зараз переключився на мотоцикли. «Запчастини на «Запорожці» уже навіть не питають, — пояснив чоловік. — Найчастіше люди здають «Жигулі» і «Москвичі» 40-50-річного віку. У Кобеляках двадцятип’ятирічні авто вважаються придатними до експлуатації».

 

Гроші і нічого, крім грошей

Зважаючи на те, що до вступу в дію утилізаційного збору залишилось лише кілька днів, ми спробували дізнатися, що зміниться після першого вересня у професіоналів. Конкретніше, у міжрайонному МРЕВ та податковій інспекції. Адже це є установи, які безпосередньо причетні як до транспортних засобів, так і до грошей. Як і очікувалось, жодної конкретної інформації ми не отримали. Ніяких нових розпоряджень, указівок чи роз’яснень «на місця» не надсилали.

У принципі, усе зрозуміло. У цій справі немає нічого, крім грошей. Грошей, які необхідно будь-яким чином забрати в українців і направити в дірявий бюджет. І турбота про екологію тут ні до чого. Для порівняння, у Німеччині утилізаційний збір становить 100 євро. В Україні — 5 тисяч гривень. Рівно настільки подорожчають із 1 вересня нові нормальні автомобілі.

І наостанок про приємне. Старі автівки ніхто силою утилізувати не буде. До виборів, звичайно.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО з регіону»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
22 серпня 2013, 14:30 | Полтавщина | Фінанси
1. шофер / 24 серпня 2013, 03:15
Ви знаєте, а мене тішить така реХВорма.

Гроші кажете за всим стоять? А окрім грошей (та ще і не своїх) ви шо небудь ще вмієте бачити? Ясен пень що гроші, ясень пень що вони будуть "освоєні" максимально ефективно. Та чи вам непофігу?! На виході все одно буде той результат, що ланців на порядки поменшає. Які каптять із труби що після них ще пів дня дихати на дорозі нічим. Собака не потрібна щоб сказати звідки і куди воно поїхало. У яких більше а ніж у половини навіть ручники не працюють. Ось що головне.

Такого боку ніхто із вас не бачить?
Один лише негатив бачите?
Від одних лише грошей чешеться ваша задниця?

Зануди
2. шофер / 24 серпня 2013, 03:19
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику
Верьте аль не верьте, а жыло-было одно царство-государство,
скорее большое, чем малое, но техниццки отсталое.
Правил там царь - типо главарь, сам мелкий, но горазд на большие
и вредные проделки.
Купцы продавали басурманам дрова, керосин и продукты природного
разграбления, а из-за акияна везли товары народного потребления.
Царю платили пошлины да оброки, ну и себе оставались кой-какие крохи.
Государевых людей - огромная рать, им бы только на лапу брать,
писари, опричники да стрельцы, бюрократы и подлецы.
А ышшо в царстве был волокушечный аграмадный завод, приносящий
какой-никакой, а всё же доход.
Волокуша - вещь нехитрая, два бревна да настил, лошадь впряг -
и попылил. Пусть архаично, зато патриотично, а что медленно и тряско -
дык это не на рессорном ходу коляска. А повозок в царстве отродясь
делать не умели, да вопчем не очень-то и хотели.
Пробовали разок топором срубить, но как ни тщились - квадратные
колесы сразу отвалились.
Вобчем, жили - не тужили, по дорогам волокуши пылили, керосин
басурманам - денежки по карманам. Да и внутренние откаты -
на мелкие траты.
Раз к царю на променад пришел транспортный магнат...


ВОЛОКУШЕЧНЫЙ МАГНАТ:

Разрешите докладать !
Наш продукт не хочут брать !
Заграничные повозки
Норовят все покупать !


ЦАРЬ:

Что за чушь ты говоришь ?
Чую, жулик, ты юлишь !
Мошт, откат платить не хочешь ?
Аль нарочно меня злишь ?

Кстати, дядя, где мой куш ?
Симбиёз ты наш не рушь !
Я купил же для пожарных
Целых десять волокуш !


ВОЛОКУШЕЧНЫЙ МАГНАТ:

А откат платить с чаво ?
Производство-то мертво...
Покупателей не стало -
Прям как будто колдовство.

Волокуш уже штук сто -
Не хотит их брать никто.
То цена великовата,
То им качество не то !

Волокуша - что мосток,
Два бревна и пять досОк
Ну а что гнилые доски -
То терпимый косячок.

Из-за моря-окияна
Навезли от басурмана
Кэбов, бричек и карет.
Вот такой вот винегрет...

Демпингует басурман,
И залазит к нам в карман,
Грабит прямо на ходу !
Вот принес же чорт беду...

Я придумал, как нам быть -
Импорт надо бы прикрыть !
За ценУ пяти колясок
Волокушу не купить...


ЦАРЬ:

Это, паря, не беда.
Значить, пошлина худа.
Мы ее в разы подымем
Вот и поглядим тада !


Сей же час издан был указ. Пошлины на коляски стали как в страшной
сказке. Но пошлины царя всем до фонаря - знай везут себе коляски,
как и до встряски...


ВОЛОКУШЕЧНЫЙ МАГНАТ:

Вот же ушлый наш народ,
Ить придумали ж обход -
Разбирают их на части
Вот такой вот подлый ход

А на части пошлин нет !
Надо бы ввести запрет.
И чтоб никаких лазеек !
Царь, садись, пиши декрет !

Сделай умное лицо
Или почеши яйцо.
И влупи такую ставку -
Мулиён за колесо !


ЦАРЬ:

Эт ты дело говоришь -
Можешь ведь, когда хотишь !
Я им покажу конструктор !
Понавыдумали, ишь !

Я им дам, япономать !
Нех от пошлин убегать !
Вот теперь свои кареты
Перестанут разбирать !

С полной пошлиной карет
Не наввозишься уж, нет !
А родная волокуша
СтОит, как кабриолет.

И потянется народ
В волокушечный завод,
Чтоб купить свое, родное...
Енто - гениальный ход !


Загрустил народ, но на поводу царя так и не идёт. Морщится, но
за повозки платит, а на волокуши денег не тратит.


ВОЛОКУШЕЧНЫЙ МАГНАТ:

Царь, что делать ? Вот бяда,
Наш народ - такой балда !
Не поймет, что мы печёмся
Ведь об ём же завсегда !

Ну совсем продажи встали.
Волокуша в день - едва ли...
Ну, короче - я в печали...
Не об этом мы мечтали !


ЦАРЬ:

Видно, пошлина мала,
Раз хватает им бабла.
В десять раз еще подымем.
Для их пользы! не со зла !


ВОЛОКУШЕЧНЫЙ МАГНАТ:

Енто - царский разговор !
Енто - правильный террор !
Раз не чуют своей пользы
Мы возьмем их на измор !


А пока суть да дело - в столицу известие прилетело. Ломится к царю
генерал, что армию до нитки обокрал. Зенки выпучены, чо-то лопочет -
вобчем, не понять, чаво конкретно хочет


ЦАРЬ: *спросонке*

Ето хто ?.. А, генерал...
Помню... я с тобой бухал...
Ты ишшо тогда нажралси
И за шторою насcaл.

Так какая же нужда
Привела тебя сюда ?
Ты, надеюсь, сpaть не хочешь ?
Тут тебе не борозда !


ГЕНЕРАЛ:

Царь, проснись, в стране бузА !
Масса стала так борзА -
Взбунтовалась против пошлин !
(Ежли чо - я лично ЗА !)

На окраине страны
Очень все возбуждены.
Перекрыли все дороги,
Знать, объелись белены !


ЦАРЬ:

Беспорядки прекратить !!!
Их у нас не могет быть !
У нас все и всем довольны...
Как подавишь - доложить.

И чтоб впредь такое дело
Вмиг предотвращать умело.
На просторах всей страны
Нам протесты не нужны.


ГЕНЕРАЛ:

Я все понял. Так и быть -
Все стрельцы проявят прыть.
Не извольте сумлеваться -
Будут носом землю рыть !


Неделя не прошла - опять такие же дела. Снова на востоке бунтуют
буяны - разбойники и смутьяны. Наш генерал опять к царю прискакал...


ГЕНЕРАЛ:

Разрешите доложить !
Ентого не могет быть,
Но с утра в Дальневостоке
Начал вновь народ бузить !


ЦАРЬ:

Али слышу я баян
Про бунтующих мирян ?
Али в ухе приключился
Акустиццкий обман ?

А возьми-ка ты стрельцов,
Отмороженных бойцов,
Без моралев и сомненьев,
В-общем, полных подлецов

Пусть намнут бока смутьянам,
Взбунтовавшимся крестьянам,
Всех в темницу побросать !
Покажи им кузьки мать !

Мне ж закон пора писать,
Срочно пошлины поднять.
Побегут тогда все сразу
Волокуши покупать.


Буянам бока намяли, новые пошлины приняли. Народ в печали, но это
все детали...


ВОЛОКУШЕЧНЫЙ МАГНАТ:

Вести есть, итихумать,
Прям не знаю, как сказать.
Начинать тебе с хорошей
Аль с плохою докладать ?


ЦАРЬ:

Опосля того бунтА
Одолела тошнота.
Мне бы надо позитиву
Для здоровья жывота !


ВОЛОКУШЕЧНЫЙ МАГНАТ:

Как мы пошлины подняли
Брать коляски перестали !
Такшта все-таки в финале
Мы их, иродов, дожали !

Только видишь ли, майн хер,
Я, как твой функционер,
От тебя скрывать не буду
Бесполезность наших мер.

Вот такой вот поворот -
Скоро стану я банкрот.
Потому что волокуши
Не берут, вельбот им в рот !


ЦАРЬ:

Чтоб продвинуть наш товар
Нужен грамотный пиар.
При активной пропаганде
Мы получим свой навар.

Как спасти нам волокуши ? -
Надо всем присесть на Уши !
Выступишь перед народом !
А пока меня послушай:

На дорогах сей страны.
Мол, колесы не нужны.
Ведь дороги - грязь да ямы,
И асфальту лишены !

Ты, дурында, не забудь
Особливо подчеркнуть.
Что повозков нам не надо -
Волокуши - вот наш путь !

А кареты, мол, опасны,
С этим все спецы согласны.
Ихни скорости ужасны -
Бьются насмерть ежечасно.

Мол, кто ежли не дурак,
Самому себе не враг -
Пересядет в волокушу.
Вот примерно как-то так...


Провели среди населения агитацию - никакого толку, окромя всплеска
эмиграции. Все предпочитают старую карету, пересаживаться в новую
волокушу резону нету...
Пошел тогда царь за советом к Бабе Яге, проживающей в тайге.
По части пакостев бабка была большая мастерица, кощеева ученица.


БАБА ЯГА:

Что ты кислый, мой царёк ?
Али кто тебя допёк ?
Али климакс наступает ?
Али не сдают оброк ?


ЦАРЬ:

Это, бабка, все не то !
Всё сурьезнее зато -
Задолбал меня народец,
Я не знаю делать что !

Поразъездились в каретах,
Сил моих уж больше нету !
Волокуши не берут !
Я нищаю ! Мне капут !

В рот не лезет мне шартрез,
Обострился энурез -
В волокушечном заводе
Есть мой личный антирес !

Ввоз карет мы пресекли,
Но их столько навезли,
На сто лет их людям хватит...
Как залезть в их кошели ?


БАБА ЯГА:

Щас решим все как с куста...
Вот наш метод - простота !
Запретить колёсы можешь ?
Аль религия не та ?


ЦАРЬ:

Запретить то я бы смог
На какой угодно срок,
Но не вышло б революций -
Я боюсь их до изжог !


БАБА ЯГА:

Ты, мой голубь, не баись,
И напрасно не грузись !
У тебя стрельцов орава -
Это ж просто зашыбись !

Ведь на кажного жнеца
У тебя по два стрельца.
Для поддержки диктатуры
Хватит сабель и свинца.


ЦАРЬ: *светлея лицом*

Царь я или я не царь ?!
Буду править я, как встарь !
Будет делать, что я хОчу
Кажная жывая тварь !

Чую я, народ созрел
Для больших и важных дел !
Кстате, я таку корону
В армитажэ приглядел !

Демократий нам не надо,
Наш народ по сути стадо,
Надо их доить, пасти,
И держать их взаперти !

Ох, Ягуша, ты умна !
Щас наполнится казна !
Так давай за энто дело
Выпьем доброго вина !

* * *

Пьяный царь запел куплету,
Взгромоздился он в карету,
И погнал что было сил,
Словно сказошный дебил.

На мосту его мотнуло,
повело, перевернуло,
И в рекУ с моста - БУЛТЫХ!
Вот и нет его в жывых...

* * *

И такое резюме:
Ежли ты в своем уме,
Будь ты царь или шпана -
ЗА РУЛЕМ НЕ ПЕЙ ВИНА !

Такшта если не дурак -
Никогда не делай так !
Вот такой пердимонокль,
Вот такой вот лапсердак !
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації