Вхід | Реєстрація

Ведення бізнесу спрощується

Новий Митний кодекс спростив роботу українського бізнесу. Якщо раніше процедура перетину кордону була доволі енергоємним процесом, забирала чимало часу, сил, потрібно було подавати багато документів, то сьогодні це все минулося.

Раніше компанії були «приписані» до певних митних постів, що спричиняло багато труднощів. Уявіть собі, якщо фури з Варшави везли товар до сусіднього з кордоном Львова, але фірма була київська, то розмитнювати треба було аж у столиці. Ось уже рік, завдяки Митному кодексу, це можна робити там, де зручно. «Лише завдяки цьому рішенню ми заощаджуємо сотні доларів на доставці», — каже Вадим, представник однієї з фірм Кобеляк.

Новий кодекс досить чітко і прозоро регламентував важливе для всіх підприємців питання щодо визначення митної вартості, яка є базою для нарахування митних платежів. Існує вичерпний перелік документів, які подаються декларантом для підтвердження митної вартості. Слід зазначити, що перелік дещо звужено, порівняно з тим, що діяв раніше.

«Митний кодекс заслуговує позитивних оцінок», — говорить директор Інституту економіки і прогнозування НАН України Валерій Геєць. За його словами, важливим елементом реального реформування митних взаємовідносин у державі стала публікація на сайті ДМСУ «Бази даних митної вартості товарів», де розміщена інформація про середньозважену митну вартість, розраховану на одиницю виміру за групами товарів, розповідає сайт maanimo.com.

Швидко увійшла у вжиток і система електронного декларування. Сьогодні воно стало головною формою спілкування підприємців із митницею. Питома вага митних декларацій, оформлених у електронному вигляді, стрімко зростає. Протягом серпня 2013 року їхня частка становить 84 %. Нагадаємо, що в січні 2012 року митні декларації в електронному вигляді становили лише 2 % від усього обсягу таких документів.

У Міндоходів вважають, що запровадження електронних митних декларацій сприяє скороченню фінансових і тимчасових витрат підприємців на здійснення митних процедур. Подальший розвиток електронного декларування є можливим за умови розширення сфери використання оформлених електронних митних декларацій іншими державними органами влади, зазначають у відомстві, повідомляє сайт pravo.ua.

Електронне декларування мінімізувало корупційні ризики. Адже завдяки йому контакти бізнесменів і митників зведені до мінімуму, а значить, що і хабарі давати немає кому.

«Ми давно працюємо на ринку, отже, пам’ятаємо усяке. Раніше було чимало проблем із митницею, які не завжди можна було швидко вирішити законним шляхом. Коли перейшли на електронне декларування, працювати стало значно простіше», — зазначає Олексій, керівник однієї з торговельних компаній Кобеляцького району. За його словами, багато підприємців доходять висновку, що легально працювати зараз стає спокійніше і вигідніше.

Економісти зазначають, що навіть незважаючи на деяке падіння імпорту, в Україні за перше півріччя, порівняно з минулим роком, зафіксовано зростання митних зборів. Це і є найкращим свідченням ефективності роботи митниці та зростання довіри бізнесу, який вважає, що вигідніше чесно платити податки, ніж шукати обхідні шляхи.


Автор: Наталія Рак


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
15 жовтня 2013, 11:22 | Полтавщина | Фінанси
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації