Вхід | Реєстрація

Перейменувати Жовтневу — на Незалежності, Леніна — на Центральну…

Перейменувати Жовтневу — на Незалежності, Леніна — на Центральну…

…пропонують 11‑го серпня у Новосанжарській селищній раді на засіданні комісії з перейменування вулиць. Майже дві години тривають гарячі дискусії про те, які саме назви будуть винесені на громадське обговорення.

Жовтнева — на честь революції у Петербурзі чи осіннього місяця?

Починає засідання комісії її голова, заступник селищного мера Валентин Івашина. Він пояснює, що протягом 45 днів комісія приймала пропозиції як від громадських організацій, так і від мешканців тих новосанжарських вулиць, які очікує перейменування.

Після короткого вступу голова комісії пропонує перейти до розгляду пропозицій. Їх внесено по кілька практично по кожній вулиці. Зокрема, Жовтневу пропонують назвати вулицею Незалежності, Центральною або Трояндовою.

— А гроші під це перейменування є? — одразу обережно уточнює член комісії та депутат селищної ради Михайло Постольник.

— Одразу потрібні будуть кошти на таблички. Юридичним особам доведеться витратитися на переоформлення різних реєстрацій, для пересічних новосанжарців витрати будуть меншими і віддаленішими, — відповідає Валентин Івашина. І пропонує повернутися до пропозицій по вулиці Жовтневій.

Але тут слова прохає член комісії Дмитро Павлик.

— Я переговорив із 50–60‑ма жителями Жовтневої. І 90 відсотків з них переконані, що цю вулицю не має потреби перейменовувати. Адже у них вона асоціюється із жовтнем, із осінню, а не із радянською владою. Крім цього, майже всі люди говорять, що це перейменування не на часі. У державі потрібно встановити мир, підняти економіку, дати людям краще життя, а потім вже братися до зміни назв.

Одразу ж відповідає виступаючому секретар селищної ради Тетяна Шинкаренко. Вона розповідає, що зараз в Україні відкриті усі секретні архіви радянського періоду (у тому числі — КДБ). І за цими документами вулиця у період з 1931 по 1954 звалася вулицею Сталіна, а потім була перейменована «на честь річниці Великої Жовтневої революції».

— Тому зрозуміло, що до місяця жовтня її назва не має відношення, — резюмує Тетяна Миколаївна.
Засідання комісії триває майже годину, а власне до роботи вона так і не може приступити — тривають дискусії. Досить запально виступає член «Просвіти» бібліотекар ЦРБ Тамара Паттієва, яка гостро реагує на слова про невчасність перейменувань.

— Ми мали зробити це ще у 91‑му році! Подивіться, скільки міток наставив комуністичний режим у нашій країні: вулиці, площі, пам’ятники — усе носить радянські назви. Ми маємо виправити це і назвати ці вулиці на честь видатних українців чи подій, визначних для України!

Зрештою, десь із годинною затримкою члени комісії переходять до голосування за пропозиції. На вулиці Жовтневій голоси одразу розділяються. Три члени комісії голосують за нову запропоновану назву — вулиця Незалежності, ще три члени комісії пропонують лишити назву Жовтнева без зміни, двоє утримуються. Таким чином на обговорення громади виноситимуть обидва варіанти.

— Закон є — все рівно доведеться перейменовувати! — спокійно зауважує член комісії Анатолій Віблий.

Далі справа йде швидше, а рішення переважно приймаються більшістю голосів. Вулицю Леніна пропонують назвати Центральною, вулицю Панфілова — Григорія Сковороди, вулицю Комсомольську — Успенською (на честь храму, який був на ній у давнину), вулицю Піонерську — Маджарянською (за історичною назвою однієї із її частин — Маджар), вулицю Забедейка — Пам’яті (тому що проходить біля кладовища), вулицю Петровського — Свято-Троїцькою (також на честь церкви), вулицю Чапаєва — Якова Кухаренка (новосанжарського поета), вулицю Свердлова — Щастя, вулицю Фрунзе — Курортною та вулицю Халтуріна — Виноградною. Голоси знову розділяються при голосуванні по вулиці Котовського: три члени комісії підтримують пропозицію дати їй ім’я загиблого в АТО Олександра Мокляка, ще три голосують за варіант «Проїзна», двоє утримуються.

Більшості провулків члени комісії рекомендують дати нейтральні назви: Будьоного — Успенський, Леніна — Тихий, Чапаєва — Автомобільний, Червоноармійському — Вишневий, Жовтневому — Яблуневий, Піонерському — Ромашковий. І лише провулок Радянський одноголосно пропонують перейменувати на Максима Збицького — ще одного учасника АТО, життя якого обірвалося на Сході.

Після завершення обговорення та голосування по кожній пропозиції Валентин Івашина нагадує членам комісії та запрошеним, що ті назви, які будуть винесені на обговорення, мають виключно рекомендаційний характер. Тобто, мешканці Нових Санжар цілком можуть не підтримати запропоновані варіанти і висунути свої. Процес громадського обговорення триватиме не менше двох місяців і розпочнеться із опублікування нових варіантів назв вулиць у ЗМІ.


Автор: Володимир ПАРШЕВЛЮК, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
14 серпня 2015, 12:29 | Нові Cанжари | Суспільство


1. Сивий як лунь / 14 серпня 2015, 15:19
а потом мокляка на что пееименовывать, когда за АТО сажать начнут?
вы бы уже начали с серьезных символов комуняк. Взорвите ДнепроГЭС, Запорожсталь к примеру, а то улицу панфилова, убого и мелко... От Крыма, кстати, откажитесь - тоже наследие комуняк
2. турист / 14 серпня 2015, 15:39
1.Сивий як лунь
«а потом мокляка на что пееименовывать, когда за АТО сажать начнут?»

Дійсно,краще б не чіпали покійних,Царство Небесне їм.Хай уже щось нейтральне,на кшталт Грушевої чи Тихої.Тому що такі бібліотекарі та секретарі перші побіжать зривати таблички з іменами загиблих,коли смаженим запахне,все це в нашій історії було.
3. Гай Фокс / 14 серпня 2015, 19:20
1.Сивий як лунь
«а потом мокляка на что пееименовывать, когда за АТО сажать начнут?»
А це не твоя справа, земляче. Надіюсь, рідну колись тобі мову не забув? Напиши краще, як шанують у вас тих, хто знайшов собі смерть в Україні? Та й не виключено, що ті, що повернулися чи повернуться в Росію живі, не будуть відповідати за законом навіть у себе вдома. Влада, вона і в Росії не вічна. А там, дивись, комусь і Чечню з Грузією пригадають... А тобі особисто "привіт" від Олексія Григоровича!:)
4. Гіть7 / 14 серпня 2015, 20:12
3.Гай Фокс
«А тобі особисто "привіт" від Олексія Григоровича!:)»

А ти все прізвища вичисляєш?
3.Гай Фокс
«Напиши краще, як шанують у вас тих, хто знайшов собі смерть в Україні?»

От і написав би, як шанують тих, хто загинув захищаючи українську землю у ВВВ. Ти настільки сліпий, що не розумієш, що зараз відбувається те саме, і ти пропонуєш воювати на стороні тих, хто у 41-му послав Гітлера завоювати землі СРСР.
5. Гай Фокс / 14 серпня 2015, 20:26
4.Гіть7
«А ти все прізвища вичисляєш? »
Валєра, не вичисляю, я і так знаю, може перевіримо? :)...
4.Гіть7
«От і написав би, як шанують тих, хто загинув захищаючи українську землю у ВВВ. »
А що особливого? Шанують, як і раніше шанували.
4.Гіть7
«ти пропонуєш воювати на стороні тих, хто у 41-му послав Гітлера завоювати землі СРСР.»
Ти знову за свої примітивні "мантри"? Але мова ж не про те. Якщо одних, прости Господи, заривають, утаємничено, як собак, то іменами інших вшановують вулиці.
6. Гість / 14 серпня 2015, 21:24
5.Гай Фокс
«іменами інших вшановують вулиці. »

Історія розставит крапки над І. Уже вшановували одних, а потім почали не шанувати. Історія повториться?
7. Гість / 14 серпня 2015, 21:26
Моя особиста думка - від перейменування вулиць життя на краще не зміниться. А бюджетні кошти, хоч і невеликі, можна використати куди раціональніше. Не говорячи вже про зовсім не малі кошти і час, які витрачатимуть на переоформлення документів пересічні громадяни (скрізь і всюди влада запевняє, що це не потрібно, але кожен завалящий юрист, що працює з проблемами нерухомості, скаже вам, що це, м’яко кажучи, брехня).
А от з перейменуванням іменами героїв АТО - окрема розмова. Не поспішали б, а то, може статися, доведеться соромливо пальчиком асфальт колупати...)))
У селищі моєї дружини один міліціонер був у відрядженні в АТО. Повернувся. Його у школу на зустріч з дітьми запросили, він там про патріотизм і свої героїїчні будні розповідав, автографи роздавав... А через місяць - хоп - урозшуку за вбивство волонтера. На блок-посту вимагали дань, хлопці не давали... От вам і герой.,
Як не цинічно це звучить - у Велику Вітчизняну героями називали не всіх, хто воював, а лише тих, хто доведено здійснив щось дійсно героїчне. А зараз - ступив ногою на майдан - герой, з’їздв на Донбас - знову герой... Не занадто "героями" розкидаємося?..
8. Anatoliy / 14 серпня 2015, 21:41
hhh
9. Anatoliy / 14 серпня 2015, 21:43
Перевірка зв’язку...))) Місяців зо два не писав - і під своє ім’я не пустило. Написав "по-аглицьки" з тим самим мейлом - пускає... Гість7 - це був я, якщо що...)))
10. Anatoliy / 14 серпня 2015, 21:44
Мав на увазі - коментар "гостя" під номером 7.
11. саша ставицький / 14 серпня 2015, 22:02
ще потрібно червоні карандаші , а взагалі і червоний колір заборонити , місяць жовтень перейменувати на кастричнік .1917 рік вилучити з літочислення імя ВОЛОДИМИР заборонити ну і т д , уже ж як бути ідіотами , то до кінця.
12. Гість / 14 серпня 2015, 22:15
7.Гість
« А зараз - ступив ногою на майдан - герой, з’їздв на Донбас - знову герой... Не занадто "героями" розкидаємося?..»

У нас же, як сказав один із кращих друзів усіх свідомих миздобулів Вадим Рабинович: соціальна шизофренія. Отже, все навиворіт, а історична правда все одно візьме верх.
13. Гість7 / 14 серпня 2015, 22:18
11.саша ставицький
«уже ж як бути ідіотами , то до кінця.»

Та вони й так до кінця ідіоти, просто не вистачає вже ума до такого додуматися. Добре, шо ти підказуєш. Треба ще депутатам підкинути цю ідею.
14. Нс777 / 15 серпня 2015, 10:50
Одразу ж відповідає виступаючому секретар селищної ради Тетяна Шинкаренко. Вона розповідає, що зараз в Україні відкриті усі секретні архіви радянського періоду (у тому числі — КДБ). І за цими документами вулиця у період з 1931 по 1954 звалася вулицею Сталіна, а потім була перейменована «на честь річниці Великої Жовтневої революції».

— Тому зрозуміло, що до місяця жовтня її назва не має відношення, — резюмує Тетяна Миколаївна.

Ну так в названії вулиці немає слов"Вялікая" і"революція"значить названиє можна привязать до осіннього місяця.А шо там в архіве откопала якась секретарша то не імеє ніякого значенія.Ілі в Санжарах чьі-то секретарші всьо рішают?
15. Гість7 / 15 серпня 2015, 11:20
"— Ми мали зробити це ще у 91му році! Подивіться, скільки міток наставив комуністичний режим у нашій країні: вулиці, площі, пам’ятники — усе носить радянські назви. Ми маємо виправити це і назвати ці вулиці на честь видатних українців чи подій, визначних для України!" І це говорить бібліотекар. Та вона буков не знає, деб.лка і зроду не читала нічого, крім Муму - примусово, та Роберта Конквеста - за покликом деб.ільної душі. Автор Комуністичного комуністичної партії написав еврей Маркс, його соплемінники зробили революцію у 17-му, його ж соплемінники у 91-му знищили СРСР збудований Сталіним і відстояний ним і радянським народом у найтяжчій із війн від тих же соплемінників пославших Гітлера його завойовувати, його ж соплемінники зробили Майдан руками дебленних так званих патріотів і отаких бібліотекаршок захватили вся владу в Україні і проводять геноцид українського народу і дерибан колись народної власності. Вони ж руками дурнів тепер змінюють назви вулиць, площ, памятників називаючи їх іменами сумнівних хероїв, а може і ворогів українського народу. Щалом брати казаки Посилання на www.youtube.com
16. Гість7 / 15 серпня 2015, 11:21
помилився, треба - Маніфест комуністичної партії написав еврей Маркс... Вибачте.
17. Сивий як лунь / 15 серпня 2015, 11:39
Кто такой Алексей Григорьевич, не знаю, но привет ему ответный :)). "Расшифровки" не боюсь я в своей жизни столько врагов через прицел видел, что уже свое давно отбоялся. Ну и на Украину ТАКУЮ приезжать не собираюсь. В связи с вышеизложенным могу говорить все,что думаю, в отличие от вас, Фокс. И, заметьте, тем не менее не даю оценок и не призываю к действиям. Просто надеюсь, что мои посты, не всегда для вас удобные, заставят хоть кого-то задуматься: А куда мы идем и что впереди?
18. Гай Фокс / 15 серпня 2015, 12:41
17.Сивий як лунь
«Ну и на Украину ТАКУЮ приезжать не собираюсь.»
А як же без білицького варення?:)
17.Сивий як лунь
«И, заметьте, тем не менее не даю оценок и не призываю к действиям.»
Ну, добре, перейдемо на "Ви". Невже забулось, коли ще була активна фаза АТО, Ви тут згадували відстань від Донецька до Ліщинівки? Чи, може, не закликали трохи потерпіти, і буде в Кобеляках щастя, що прийде разом з Вами.
17.Сивий як лунь
«Просто надеюсь, что мои посты, не всегда для вас удобные, заставят хоть кого-то задуматься: А куда мы идем и что впереди?»
А що думали Вам подібні, що вже десятками років просувають в Україну "Русский мир" и "Новороссию"? Чи думали, що "проканает", як у випадку з Кримом?
19. Адекватникк / 15 серпня 2015, 14:02
18.Гай Фокс
«вже десятками років просувають в Україну "Русский мир"»

В Україну ніхто някого міру не просуває, бо вона сама була складовою частиною того міру, складовою частиною Київської Русі. Для знищення словянских народів і придумали поділ тих народів. Про це де вже тільки не писалось. Для непонятливих розжую - для знищення не тільки руського міра, але і українського також. Той же Гітлер, якому вірою і правдою пішли служити тодішні миздобули, не передбачав надання їм якогось особливого статусу, а передбачав знищити і їх. Ну про це просто соромно не знати. А ще, от запитую багатьох знавців укрмови і історії і ніхто не може надати відповідь, що мав на увазі Шевченко пишучи у своєму Заповіті, якого зараз жахаються читати, слова: І мене в сімї великій, сімї вольній новій.... Не знають наші знатоки, кажуть, то та сімя, що "вечеря біля хати".
20. Сивий як лунь / 15 серпня 2015, 17:13
Центр-Фоксу:
1. обойдусь, тем более, что сладкое вредно
2. и сейчас могу напомнить про то расстояние, чтобы посчитали, за сколько русская армия могла бы дойти до вас, была бы такая задача. Или вы реально верите, что тот нацсброд может хоть кому-то противостоять (ВСУ не в счет, там мало мотивированных идеями майдана). И счастье придет, только когда вся эта вахканалия закончится и мы будем опять вместе.
3.Россия как раз и виновата в том, что ничего не продвигала и закрывала глаза на оголтелый антирусизм. Еще в 90-е в школах навязывали факультативы любых языков, только бы не русского.
4. Уже даже европейцы признали, что крымчане вовремя свалили из ваших скачек и никакой оккупации не было. А по справедливости в Пуще пьяному ельцину Крым кравчук должен был сам предложить
И последнее - больше в полемику не полезу, буду заходить за новостями и жалеть вас молча. Вразуми вас Бог и спаси Украину.
21. саша ставицький / 15 серпня 2015, 17:44
Хто знає , оцкей ГЕЙ ФОКС , він гей чи гейша ?Ну далі по темі , потрібно терміново у всих чиновників і депутатів , які закінчували радянські школи і ВУЗИ , забрати атестати про освіту і ДИПЛОМИ , там стоять печатки з гербом СССР , а там намальованот серп і молот та ще й написано ПРОЛЕТАРІ ВСІХ КРАЇН ЄДНАЙТЕСЯ , то це страшніша загроза для безпеки , ніж якась там вулиця ЖОВТНЕВА .А всих без дипломів і атестатів записати в список ідіотів + бібліотекаршу із Н-Санжар і відправити в Сокиряни Чернівецької області пиляти ракушняк і набиратись розуму.
22. Гість7 / 15 серпня 2015, 18:18
20.Сивий як лунь
«И последнее - больше в полемику не полезу»

Ну зачем так? Если одни мыздобулы останутся, тут и читать нечего будет.
23. Гість7 / 15 серпня 2015, 18:20
21.саша ставицький
«забрати атестати про освіту і ДИПЛОМИ , там стоять печатки з гербом СССР , а там намальованот серп і молот та ще й написано ПРОЛЕТАРІ ВСІХ КРАЇН ЄДНАЙТЕСЯ»

В першу чергу у Тягнибика і Фаріон.
24. Гість7 / 15 серпня 2015, 18:23
21.саша ставицький
«забрати атестати про освіту і ДИПЛОМИ , там стоять печатки з гербом СССР , а там намальованот серп і молот та ще й написано ПРОЛЕТАРІ ВСІХ КРАЇН ЄДНАЙТЕСЯ »

Треба запропонувати Паршевлюку публічно їх спалити, якщо вони у нього є, а вже потім братися за вулиці, памятники і т.п.
25. коментар / 17 серпня 2015, 16:48
5.Гай Фокс
«От і написав би, як шанують тих, хто загинув захищаючи українську землю у ВВВ. Ти настільки сліпий, що не розумієш, що зараз відбувається те саме, і ти пропонуєш воювати на стороні тих, хто у 41-му послав Гітлера завоювати землі СРСР.»



Не в бровь, а в глаз !
26. Гість / 17 серпня 2015, 23:12
Ви знущаєтесь ? А ви запитували чи хотять самі мешкані цього провуку ? Та дуже велика кількісь жителів цього прокулку проти такої назви. Краще нейтральну!!!!!
( І лише провулок Радянський одноголосно пропонують перейменувати на Максима Збицького — ще одного учасника АТО, життя якого обірвалося на Сході. )
Дехто писав що краще померлих не чіпати, я підтримую. До того ж на честь Олександра Мокляка не хочуть називати вулицю, зате Максима Збицкого пхнуть назву. Олександр заслужив не мешне навіть і більше. Не розумію про що можна або навіть ЧиМ МоЖнА ДуМаТи ПрОпОнУюЧи ТаКі НаЗвИ ? Не потрібно померлих чіпати, пякщо перейменовуєте, то НеЙтРаЛьНі НаЗвИ ДаВаЙтЕ !!!!!!!!!!!!!
27. Гість / 17 серпня 2015, 23:28
З Паршивлюками давно так порібно було поступити, а то вони сидять і ДуРнИцІ РіЗнІ пропонують. Назвали б вулицю по якій живуть КаКашКоЮ і жили б.
28. Гість / 17 серпня 2015, 23:29
24.Гість7
«Треба запропонувати Паршевлюку публічно їх спалити, якщо вони у нього є, а вже потім братися за вулиці, памятники і т.п.»


З Паршивлюками давно так порібно було поступити, а то вони сидять і ДуРнИцІ РіЗнІ пропонують. Назвали б вулицю по якій живуть КаКашКоЮ і жили б.
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації