Вхід | Реєстрація

Як управляти будинком

Як відомо, в Україні діє Закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі — Закон).

Простіше кажучи, це реформування ринку житлових послуг, яке передбачає надання мешканцям багатоквартирних будинків права самостійно керувати спільним майном.

Згідно Закону, до 1 липня цього року мешканці багатоквартирних будинків мали визначитися з формою управління і повідомити про своє рішення місцеву владу. Закон пропонує три варіанти управління: мешканці можуть створити ОСББ, найняти управителя чи керувати будинком самостійно. Якщо ж до липня вони не зроблять свій вибір, то міськрада сама призначить їм управителя.

У попередніх публікаціях тижневика розглядались варіанти управління багатоквартирними будинками. Нагадаємо, що на сьогодні у місті зареєстровано 15 ОСББ. Усього ж у райцентрі нараховується 55 багатоквартирних будинків. Та якщо співвласники багатоквартирних будинків не поспішають приймати рішення, то мешканці малоквартирних забили на сполох. До редакції звернулись кілька кобелячан із одним запитанням: який же варіант буде найбільш вигідним для співвласників малоквартирних будинків? Оскільки під дію Закону підпадають і помешкання, у яких знаходяться не менше трьох квартир. До речі, у райцентрі такі будинки займають доволі значний відсоток.

Закон говорить: якщо мешканці будинку не бажають створювати юридичну особу (ОСББ), а також не хочуть, щоб міська рада призначила їм управителя, вони можуть обрати варіант самостійного керування будинком.

Більшість спеціалістів, які досліджують цей Закон на практиці, схиляються до думки, що для співвласників малоквартирних будинків найкраще підходить самостійне управління. Мешканцям такого будинку недоцільно створювати та утримувати юридичну особу, наймати працівників та здавати фінансову звітність, оскільки не буде великого потоку коштів. ОСББ краще створювати у багатоквартирних будинках, де проживає велика кількість людей. Там є певний фінансовий запас і внески, які буде сплачувати кожна квартира на утримання будинку, будуть незначними. Тому такі ОСББ матимуть можливість наймати певний персонал. Якщо говорити про малоквартирні будинки, то закон не позбавляє мешканців обов’язку утримувати свій будинок. Вони, як і мешканці багатоповерхівок, мають цей, насамперед фінансовий, обов’язок.

Співвласникам малоквартирних будинків доцільніше самоорганізуватися і частину робіт виконувати самостійно: почергово прибирати подвір’я чи щомісяця сплачувати за вивіз сміття кожній квартирі окремо. Щодо спільного майна, то його можна ремонтувати вскладчину залежно від потреб.

Рішення про самостійне управління вони мають затвердити у протоколі на загальних зборах мешканців і повідомити про це міську раду.

Щодо утримання будинку, його поточного й капітального ремонтів, то в цьому разі співвласники самостійно вирішують шляхом проведення зборів співвласників такі питання:

— у яких послугах з утримання є потреба, якому суб’єкту господарювання замовити їх виконання;

— чи є потреба в поточному чи капітальному ремонті, якому суб’єкту господарювання замовити його виконання;

— у чому полягає трудова та/або грошова участь співвласників при реалізації утримання, поточного/капітального ремонтів, які порядок і строки сплати грошових внесків/реалізації особистої трудової участі;

— кого вповноважити на вчинення юридично значущих дій від імені співвласників, який обсяг повноважень надати цій особі.

Якщо ж потрібно укласти договір на вивезення сміття, на ремонт внутрішньобудинкових мереж чи інші роботи/послуги, у виконанні яких зацікавлені всі співвласники та які не можуть бути виконані ними самостійно, постає питання про визначення особи, уповноваженої діяти від імені всіх співвласників, та про обсяг повноважень цієї особи. Відповідно до частини 3 статті 369 ЦКУ, співвласники мають право вповноважити одного з них на вчинення правочинів щодо розпорядження спільним майном. Отже, для цілей розпорядження спільним майном цивільне законодавство передбачає можливість призначити уповноважену особу безпосередньо з кола співвласників.

Нагадуємо жителям багатоквартирних будинків, що на останній сесії міської ради була створена конкурсна комісія із призначення управителя багатоквартирних будинків у райцентрі. Цілком можливо, що зовсім скоро такі кандидатури будуть визначені. І якщо до того часу ви не визначитесь із формою управління, міська рада допоможе вам у цьому.


Автор: «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
5 серпня 2016, 14:42 | Полтавщина | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації