Минулого тижня відбулася підсумкова колегія Новосанжарського районного відділу освіти. На ній підбили підсумки роботи освітньої галузі у 2012-му році та розглянули основні завдання на 2013 рік.
У актовому залі Новосанжарського НВК зібралися директори й учителі шкіл та позашкільних закладів району, всього присутніх було 91 чоловік. Розпочалася колегія з виступу начальника відділу освіти Юрія Зінченка. Він пригадав ряд найпомітніших подій, що протягом року сталися в освітній сфері. Зокрема, згадав про те, що завдяки виконанню Комплексної Програми розвитку освітньої галузі Новосанжарського району було придбано для 13 шкіл району лабораторно-демонстраційне обладнання, закуплено 40 сучасних комп’ютерів для 22 шкіл, придбано 4 шкільні автобуси, на 2 з них кошти були виділені з державного бюджету, ще на 1 — з обласного.
Згадав Юрій Миколайович про особливості переходу початкової школи на навчання за новим стандартом. Зокрема — введення предмету іноземної мови у 1 класі та повернення в початкові класи природознавства. Зупинився він і на важливому питанні харчування учнів. Так, виконуючи програму подальшого розвитку та удосконалення організації харчування у загальноосвітніх навчальних закладах району, на покращення матеріально-технічної бази харчоблоків використано 75 тисяч 920 грн. коштів з небюджетних джерел. З метою забезпечення якісним харчуванням учнів незахищених соціальних категорій відповідно до діючого законодавства з районного бюджету виділено 506,6 тис.грн. та 525,1 тис. грн. коштів небюджетних джерел.
Також начальник районного відділу освіти згадав про результати учнів нашого району у всеукраїнських олімпіадах. У олімпіадах взяли участь близько 700 учнів з 27 шкіл району.
Призерами районного етапу учнівських олімпіад стали 157 учасників. У ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад взяло участь 49 учнів, 19 з них стали переможцями. Участь у районному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту МАН взяли 14 учнів (минулого року — 11).
Юрій Зінченко не обминув у виступі плани на майбутнє. Зокрема, він зазначив, що існує проблема навчання дітей з фізичними вадами. Для того, щоб її ліквідувати, впроваджується інклюзивна освіта: такі діти матимуть можливість відвідувати навчання разом із однолітками у звичайних школах. Наразі в районі визначено базовими Новосанжарський НВК та Лелюхівський ДНЗ «Колосок» для впровадження інклюзивної освіти. Також було згадано про потребу облаштування у школах внутрішніх вбиралень. З 29 загальноосвітніх шкіл внутрішні туалети мають 19. Згідно із планами на 2013 рік, до 1-го вересня такі туалети облаштують ще у 7 школах району.
— Найголовнішою проблемою в освіті залишається кадрова, оскільки саме від учителя, його професіоналізму, готовності до вимог сьогодення залежить ефективність виконання всіх перспективних планів і новацій. Учительство старіє, важче спілкується з учнями. Необхідно будувати нову систему, починати шукати майбутніх учителів серед учнів, перебудовувати педагогічну освіту, — завершив свій виступ Юрій Зінченко.
Далі слово надали директору Руденківської школи Андрію Дігтярю. Він звернув увагу на наболілі для керівників шкіл економічні питання та проблему оптимізації шкіл. Так, 27-го лютого у Полтаві відбувся науково-практичний семінар для освітян, на якому обговорювалися питання економічного виживання шкіл.
— Цікаво, що представники усіх районів ставили одне і теж запитання: чому витрати на утримання однієї дитини у великих школах є набагато меншими, ніж у малих школах? — розповів Андрій Дігтяр.
На завершення колегії Наталія Карась, завідуюча районним методичним кабінетом, зазначила, що з метою реалізації кадрової політики в системі освіти відділом освіти, районним методичним кабінетом проводиться робота щодо поліпшення високопрофесійних педагогічних кадрів, покращення професійної орієнтації учнів на педагогічні професії:
— Місія школи полягає не в тому, щоб дати певну кількість знань дитині, а в тому, щоб навчити її самостійно здобувати потрібні знання. Учитель, в свою чергу, повинен бути не лише носієм інформації,, а й організатором навчально-виховного процесу, — зауважила вона.