Вхід | Реєстрація

«Сільські традиції» мають безкоштовно годувати білицьких школярів 200 років

Та було б набагато краще і законніше, аби керівники свинокомплексу заплатили до селищного бюджету 17 мільйонів гривень. І привели своє виробництво у відповідність до екологічних норм.

Написати цю статтю змусила безпрецедентна кампанія з дискредитації мене як підприємця та громадського діяча, розгорнута у газеті «Білицький тиждень». Зізнаюся чесно, не вважаю себе ні журналістом, ні, тим більше, — письменником. Але інколи життя примушує займатись і такою справою.

Почну з історії. Протягом десяти років я, підприємець Тетяна Кіщенко, займалася тим, що постачала білицьких школярів гарячими стравами. Одразу наголошу, що справа ця — клопітка, відповідальна і не надто прибуткова. Передбачаю, що зараз хтось із недоброзичливців скептично посміхнеться. Мовляв, аякже, чому ж тоді десять років невдячним бізнесом займалася? Зважусь нагадати (про це знають як директори шкіл, так і звичайні біличани), що протягом усіх цих років інші підприємці також висловлювали бажання годувати школярів. Та що там говорити про звичайних «фопчиків» (ФОП — фізична особа підприємець), коли навіть таке серйозне підприємство як молококонсервний комбінат за це бралося. Але всі досить швидко відмовлялися. У чому ж проблема? По-перше, годувати дітей завжди було, є і буде справою відповідальною та навіть ризикованою. Не дай, Боже, щось трапиться, хтось із школярів занедужає чи отруїться. Перевірки будуть такі, що ніяких грошей не захочеться. Підкреслюю, що за 10 років моєї роботи із школярами було багато перевірок і жодного надзвичайного випадку.

За ці 10 років змінилося багато урядів і навіть кілька президентів. Змінювались і підходи до фінансування шкільних сніданків. У окремі роки грошей виділяли більше, аніж зараз. І тоді меню діток було більш різноманітним і досить калорійним. Годували ми учнів і домашніми пельменями, і котлетами, і смаженою рибою, і картопляним пюре, і сосисками вищого ґатунку. Чому ж не годувати, якщо кошторис дозволяє? І ніяких проблем та зауважень не було. Навіть від прискіпливих і принципових контролерів із обласного контрольно-ревізійного управління.

Та у 2014‑му році ситуація із фінансуванням змінилась на гірше. У державі — криза, грошей у бюджеті не вистачає на найнеобхідніше. І тому на харчування одного школяра уряд виділив 1 гривню 20 копійок. Це при тому, що ціни на всі продукти харчування виросли дуже суттєво. Усі ж ходять у магазини і бачать цінники. Ви своїм малюкам накупляєте продуктів та нагодуєте їх на гривню двадцять?

Але я погодилась співпрацювати із школярами і за таких умов. Звичайно ж, меню при такому фінансуванні не вражало різноманітністю. Ми готували два види каш, макаронні вироби, підливу. Та все це було гарячим, приготованим із дотриманням усіх санітарних вимог. Тож зауважень і дорікань ні з боку директорів навчальних закладів, ні з боку батьків школярів не було.

Аж доки у Біликах не з’явилась газета «Білицький тиждень», а селищним головою не стала Ірина Чорна. Ірина Володимирівна заявляє, що не має до цього видання жодного стосунку і не в праві йому щось наказувати чи до чогось спонукати. Можливо, це й так. Швидше за все, що голос, який нині намагається вказувати всім у Біликах, лунає з того місця, звідки й сморід. За якимось супердивним збігом обставин, тільки-но Ірина Чорна стала селищним головою, «Білицький тиждень» прозрів і стурбувався харчуванням нещасних школярів. Із номера в номер — «Кіщенко», «… діток готують однією кашею із солоним огірком…», «… Чорна наведе порядок…» і так далі, і тому подібне. Саме у зв’язку з цим і довелося припинити співробітництво зі школами. Так, це прикро. Прошу вибачення у директорів навчальних закладів, батьків і дітей. Але нормально працювати вже не давали і не дали б.

 

Не з того починаєте, Ірино Володимирівно

Синхронна і сезонна активізація Ірини Чорної та «Білицького тижня» у боротьбі «проти» Тетяни Кіщенко та «за» калорійне харчування школярів є явищем зовсім невипадковим.

Адже до того, як ці персонажі з’явились у Біликах, у селищі збудували один дуже цікавий та водночас скандальний об’єкт. Мова йде про свинокомплекс. Біличанам відомо, що депутат Кіщенко, як і ціла група інших селищних обранців, почала активно боротися проти порушень, виявлених у діяльності цього величезного підприємства. Також я вимагала і вимагаю, аби керівники комплексу виконали вимоги законодавства і заплатили до селищного бюджету 17 мільйонів гривень. Ось у зв’язку з цим і почалася, на мою думку, кампанія із дискредитації мене як підприємця. Чомусь ще у серпні та вересні, коли освітяни шукали надавача відповідних послуг, ні Чорній, ні «Білицькому тижню», ні «Сільським традиціям» не було діла до проблем школярів. А тут вони раптово і синхронно «прозріли». До речі, ще один «збіг» вимальовується. «Сільські традиції» раптово розщедрились і вирішили безкоштовно годувати білицьких школярів. І «аж» на п’ять гривень. Це якось співпало в часі з обранням колишньої співробітниці свинокомплексу Ірини Чорної селищним головою. Цікаво, а якби Ірина Володимирівна не перемогла на виборах, її колишнє (а, можливо, й нинішнє) керівництво також згадало б про білицьких школярів? І чи пам’ятатиме воно про дітей у разі, якщо Чорна не буде переобрана на посаду навесні чи восени 2015‑го року?

Але все це — риторичні запитання. А є ж іще цілком реальні цифри. Пропоную всім бажаючим взяти в руки калькулятор або й листочок паперу і ручку та виконати кілька простих математичних дій. У Біликах нині мають право на безкоштовне харчування трішки більше ста школярів. «Сільські традиції» задекларували, що годуватимуть їх на 5 гривень у день. Діти матимуть у раціоні м'ясо, салати тощо. Це добре? Та це просто чудово! Якби не знати, що подібний шляхетний вчинок коштуватиме «Сільським традиціям» близько 80 тисяч гривень на рік. А тепер візьміть і поділіть 17 мільйонів (а саме стільки комплекс не заплатив у селищний бюджет) на 80 тисяч. І виходить, що свинарі мають безкоштовно годувати наших діток 212 років. Якщо, звичайно, у Біликах ще народжуватимуться діти, а Ірину Чорну вибиратимуть селищним головою.

От ця математика все й пояснює. Бізнесмени знають, що зекономлені на податках гроші є їх фактичним прибутком. І маючи 17‑мільйонний прибуток на рівному місці, можна «капнути» на харчування, на дитячий майданчик тощо. Можна «капнути» і на те, аби за допомогою газети та колишньої співробітниці заткнути рота занадто балакучим та непоступливим депутатам. Ви думаєте, що боротьбою з Кіщенко все закінчиться? Та ні, почекайте трішки, ще «Білицький тиждень» та Ірина Чорна згадають і про інших селищних обранців. Аби лише свинкам у «Сільських традиціях» спалося спокійно. Так що, неоголошена війна у Біликах буде продовжуватись.

От тільки це — марна справа. Не з того починає свою роботу на посаді, Ірино Володимирівно. «Заткнути рота» усім неугодним та незадоволеним у будь-якому разі не вдасться. Механізмів тиску на депутатів у селищного голови практично немає. Звичайно, вона може, як та Оля Фреймут, прийти до Кіщенко чи ще до когось у кафе або магазин і влаштувати перевірку. Ми пустимо, ми ж не засекречений об’єкт, як свинокомплекс. Але що це дасть? Лише загостриться конфлікт із людьми, з якими доведеться спільно приймати рішення. Розумієте, Ірино Володимирівно? Вам наступні півроку-рік, а, можливо, й більше доведеться працювати разом із Левонтівцевою, Кіщенко, Бакаєнком, Бажаном. Зрештою, із тисячами біличан, які їх обрали. Якщо Ви, звичайно, збираєтесь трудитись на благо громади, а не на своїх (сподіваюсь, колишніх) босів із свинокомплексу. А боси, вони ж такі: вони все рахують. Доки їм вигідно, то і під час виборів допоможуть, і правильну піар-кампанію організують. А якщо калькулятор «мінус» покаже? Можливо, ще й борги відробляти доведеться. Так що, думайте, Ірино Володимирівно.


Автор: Тетяна Кіщенко


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Кобеляки | Суспільство


1. біличанка / 5 грудня 2014, 14:21
"Чудова " стаття! почнемо з того що писала її не Кіщенко - людина яка до старту карєри підприємця працювала на цегельному вмробництві на цукровову заводі , так званому "кирпичному" написати такого не могла . Бо всі біличани чудово памятають "контингет" кирпичного! з повною середньою освітою там був лише директор. А вона що збирається балотуватись в депутати - на одній з сходок кричала що більше не буде! Автори статті - ті хто як вогню боїться Чорної - як голова селищної ради вона має доступ до всих абсолютно документів - починаючи від рішень сессій і закінчуючи банальними бухгалтерськими документами- накладні чеки тощо... Мабуть багато цікавого там можна знайти ... Якщо сама не розбереться - розумні люди підкажуть... Так що чекаємо продовження серіалу .. До речі - чомусь так було що кабінет селищного голови зроду не зачинявся - він обєднанний з кабінетом секретаря і закривався з приймальні - а це кажуть Чорна поставила замок. До чого б це?
2. Біличанин / 5 грудня 2014, 18:17
Харчові отруєння після кіщенчишиної їди в дітей були. Просто біличани не настільки продвинуті, щоб загризатися з директорами.

Худо-бідно, а кіщенчиха з харчування школярів мала прибуток плюс-мінус 200 тис. грн. в рік

Безкоштовна її їда була такої якості, що в мене свині б не їли. Продукти в її магазині - відповідні, мої діти потруїлись її морозивом.

Що корисного зробила для селища кіщенчиха і ко, в порівнянні з комплексом?

Щодо податкових відрахувань судом встановлено відсутність порушень з боку комплекса.

Серпентарій вигриз Ольгу Григоровну з селищної голови з конкретним наміром нагріти руки на бюджеті, адже Киричко сама не крала і їм не давала.

Весь вереск серпентарія зводиться до: нехай комплекс нічого для селища не робить, а дає гроші безпосередньо в селищ.раду. А тут - куй вам! От і верещать!

Короче, кіщенчихі нічим срать - та хоч ликом!
3. Читач / 5 грудня 2014, 21:27
Матеріал писала не Кіщенчиха-це факт: розуму не вистачило б. Згадаймо з чого почала бізнес: з того, що посадила людину в тюрму. Чого дітей харчувала-мала гарний прибуток, тепер прикривається патріотизмом та ллє крокодилячі сльози. А що заспіває, коли селищна рада розірве договір на харчування дітей у дитсадку, а це тисячі гривень? От аби можна було перевірити на детекторі брехні, ото Білики жахнулися з ким мають справу...
4. Маска / 5 грудня 2014, 22:09
Та яка,власне, різниця, хто писав статтю, Кіщенчиха, чи Некішенчиха?! Головне -- суть правильна. А от цікаво, що б написала Чорна, яка на свой першій сесі сиділа, як жаба в очереті, бо, "в тєиі" тільки того, тим "натаскав" патрон зі свинарника. А стосовно її освіченості -- то, здається -- це ще один "проФФесор", тільки не з гаража, а зі свинарника. Та, правда, і Білики -- це ж не Макіївка.
5. землячка / 5 грудня 2014, 22:51
Як ви не зрозумієте-боротьба йде за власний бізнес, а не за Білики!
6. Маска / 6 грудня 2014, 10:25
5.землячка
«...боротьба йде за власний бізнес, а не за Білики!»
Обгрунтуйте, будь ласка.
7. біличанка / 6 грудня 2014, 10:42
а що там обргунтовувати? Шановна Маско дайте будь ласка відповідь на питання - ви вірите в те що Кіщенко на протязі 10 років собі на збиток , чисто з благодійних міркувань, годувала дітей в школах? Як казав герой дитячого мультика - " не смішіть мої підкови". І прибутки мала не тільки Кіщенко а ще й біля неї " паслись" зацікавлені сторони . Вони того й Киричко з"їли - бо стала цікавитись багато чим ... І комплекс їм став як на руку ковінька - прикрившись ним вирішили свої проблеми... Як що Кіщенко така принципова то нехай відмовиться постачати продукти і в дитячий садок - чого ж це ж теж " неприбутково".
8. Маска / 6 грудня 2014, 11:42
7.біличанка
«а що там обргунтовувати? »
Взагалі-то звернення було до "землячки"... Але все й так було зрозуміло:) Так от, шановна "землячко-біличанко", доводжу до Вашого відому, що харчування в школах -- це прерогатива відділу освіти, і аж ні як не селищної ради. Тож заради цього не було ніякого сенсу з*їдати, як Ви пишете, Киричко. А все решта і так зрозуміло, не прикидайтесь дурниками. Хоча, це все зрозуміло -- повадяти дурника -- теж грошей варте:)
9. біличанка / 6 грудня 2014, 12:28
Цитата - " маска ,кто ты?" Хоча й так зрозуміло - з іншої сторони барикади!!! Мабуть з тих хто " пасеться" біля Кіщенко - але , шановна маско , я поставила вам питання на яке ви , в кращих традиціях жанру, не відповіли. Хоча тепер дійсно все зрозуміло ...
10. землячка / 6 грудня 2014, 12:29
Шановна МАСКО! На відміну від вас пишу про те, що точно знаю: за харчування в дитсадку кошти перераховує селищна рада-а це не десятки тисяч гривень, а сотні тисяч. Поцікавтесь у с/раді. Дякую біличанці за підтримку.
11. Маска / 6 грудня 2014, 14:08
10.землячка
«...за харчування в дитсадку кошти перераховує селищна рада»
Відрили Америку:) При чому тут дитсадок, мова ж іде про харчування в школах.
9.біличанка
«...я поставила вам питання на яке ви , в кращих традиціях жанру, не відповіли. »
Відповідь проста: який підприємець буде працювати собі в збиток хоча б тому, що треба платити податки, зарплату і компенсувати супутні витрати.
10.землячка
«Дякую біличанці за підтримку.»
Сама собі подякувала. Зверніть увагу на час коментарів. Ще один косяк:)))
12. Маска / 6 грудня 2014, 14:11
9.біличанка
«...з іншої сторони барикади!!! »

А ось тут Ви маєте рацію. Не було свинарника -- не було і барикад...
13. льоша / 6 грудня 2014, 20:43
Слава свинарнику.Гмошне м’ясо дітям
14. Біличанин / 6 грудня 2014, 21:03
13.льоша
«Слава свинарнику.Гмошне м’ясо дітям»

Кушай екологічне пшецьке мяско і натуральні ножки буша. А також зелену соєву ковбаску. Можеш придбавати і в кіщенчихи також.

15. Костович / 7 грудня 2014, 01:10
Згідно вимог Договору про Євроасоціацію, суттєво урізатиматься витрати на соціальні проекти. Так, вперше за історію незалежної (не буду всує згадувати УРСР) діти не отримають новорічні подарунки від держави.

Безкоштовне харчування школярів молодших класів буде скасовано. А для багатьох дітей це була ЄДИНА можливість нормально поїсти (як не жахливо це звучить)

Так що сиділи б уже і не гавкали на свинарник.

До речі, екологія в біликах скоро суттєво очиститься за рахунок цукрового заводу, який закриється за нерентабельністю.

І от, їй-Богу, доставляють люди, які десятиліттями жруть картоплю, вирощену на дефекаті на отстойниках, заїдають всякою хімією-ГМОсоєю, купленою у кіщенчих-бажанів, дихають сахзаводівськими вихлопами - і тут на тобі, їм свині воняють.
А кіщенчиха, між іншим, сама реально воняє покруче скотомогильника, хоч би купалося інколи
16. біличанка / 7 грудня 2014, 09:13
11.Маска
«Відрили Америку:) При чому тут дитсадок, мова ж іде про харчування в школах. »

А тому що шановна маско це все один ланцюжок і якщо ви уважно читали статтю то кіщенко пише - " срава важка клопітка і не надто прибуткова" - кінець цитати ! То чому ж вона 10 ( десять) років за неї бралась? Тільки не розказуйте нам тут що тільки через свою " сердечність" кіщенко не з тих людей ! І повторю ще раз - як би це було її не вигідно - її там і близько не було б! А те що з землячкою ми думає одинаково - то це добре. А про час коментарів - ну це взагалі смішно ...
17. біличанка / 7 грудня 2014, 09:15
15.Костович
«До речі, екологія в біликах скоро суттєво очиститься за рахунок цукрового заводу, який закриється за нерентабельністю.»

Костович а вам особисто завод чим заважає! Чи ви економіст що б говорити рентабельно - не рентабельно? То озвучте інформацію - може ви щось знаєте чого не знаємо ми біличани?
18. біличанка / 7 грудня 2014, 09:19
12.Маска
«А ось тут Ви маєте рацію. Не було свинарника -- не було і барикад...»

Тут ви праві на сто відсотків - як би депутати " во главє " з кіщенко та проголосували про ти виділення ділянки комплексу , як свого часу кобеляцькі депутати налидили пташник , то барикад дійсно не було б... І ще відкрию вам страшну таємницю - є одна людина яка може закрити комплекс одним дзвінком. Знаєте хто? Його власник!!!! А поки комплекс приносить прибутки , як пише " економіст" Костович - рентабельно- його ніхто не закриє. Абзац!!!
19. Маска / 7 грудня 2014, 09:52
17.біличанка
«Костович а вам особисто завод чим заважає! Чи ви економіст що б говорити рентабельно - не рентабельно? То озвучте інформацію - може ви щось знаєте чого не знаємо ми біличани?»
Та яка там інформація! Ляпнув,щоб "перевести стрєлки" на цукровий завод. Тепер у фаворі така нова лінія захисту свинарника. Бо воняти стало більше хімією, ніж навозом -- значить винен завод.
18.біличанка
«...як би депутати " во главє " з кіщенко та проголосували про ти виділення ділянки комплексу»
А може було б краще, якби свинарі не брехали з першого дня, а виконували все те в плані виробництва і єкології, що потрібно було виконувати за нормами і правилами?
18.біличанка
« А поки комплекс приносить прибутки...»
Та да... Рентабельість білицького свинарника у, здається, два з половиною рази більша, ніж аналогічного в Росії (інформацію колись була, а може і зараз є на белгранкомівському сайті). Знали цю "таємницю"? Чи може таємницею є і за рахунок чого?
20. біличанка / 11 грудня 2014, 15:47
ні не схожа а кіщенко так . особливо коли відкриє свою вершу , вибачте , рот і " з умним відом віщає". ну точно як жаба в сметані! здається що ще трішки і язиком почне мух і комарів ловити!!
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
Читайте також
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації