Вхід | Реєстрація

Інформація про роботу міської психолого-медико-педагогічної консультації

Одним з важливих напрямків роботи управління освіти є задоволення освітніх потреб дітей з вадами психофізичного розвитку. Для організації цієї важливої ланки роботи в квітні 2007 року була створена міська психолого-медико-педагогічна консультація.
В Україні працює навчається, виховується більше 60 тис. дітей з психофізичними вадами. Щорічна статистика засвідчує тенденцію до зростання кількості дітей з особливими потребами.
На підсумковій колегії МОН відмічалось, що питома вага дітей-інвалідів та дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку у загальній чисельності дитячого населення збільшується; порушення набувають комплексного характеру, що ускладнює психолого-педагогічний вплив, соціальну реабілітацію дітей. Більшість дітей цієї категорії виховується і навчається в закладах освіти. Тому саме на освіту покладена велика відповідальність за їхнє майбутнє.
Психолого-медико-педагогічна консультація (скорочено ПМПК) – це постійно діючий державний діагностико-корекційний заклад в системі освіти й науки, що здійснює психолого-педагогічний супровід у задоволенні освітньо-виховних потреб і соціально-трудової адаптації дітей із порушенням фізичного чи розумового розвитку.
Діяльність ПМПК спрямована на :
- виявлення, облік, діагностичне обстеження дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, віком до 18 років;
- направлення їх до спеціальних дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, лікувальних закладів відповідного типу, установ та закладів системи праці та соціального захисту населення;
- надання індивідуальної корекційної допомоги та добір відповідних програм навчання цієї категорії дітей;
- консультування батьків (осіб, які їх замінюють), педагогів, медичних працівників з питань навчання, виховання, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей з відхиленнями в психофізичному розвитку;
- просвітницьку діяльність серед населення.
У нашому місті успішно функціонують дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, які мають великий практичний досвід роботи з „особливими” дітьми.
. В дошкільних закладах міста діє 26 спеціальних групи для дітей з вадами розвитку:
- 7 груп для дітей з порушенням зору;
- 2 групи для слабочуючих дітей;
- 9 груп для дітей з затримкою психічного розвитку;
- 3 групи для дітей з порушенням мовлення;
- 4 групи для дітей з порушенням опорно-рухового апарату;
- 1 група для дітей з розумовою відсталістю.
Станом на 01.09.2009р. ці групи відвідує 293 дитини.В порівнянні з минулим роком кількість груп збільшилася на одну групу для дітей з вадами опорно-рухового апарату та групу для дітей з вадами зору.
Кожного року міська ПМПК разом з логопедами та дефектологами дошкільних закладів обстежує дітей ДНЗ на предмет виявлення мовних вад у дітей та дітей з затримкою психічного розвитку. В 2009-2010 н.р. виявлено 338 дітей з вадами мови та 20 дітей з затримкою психічного розвитку
З початку створення міською консультацією оглянуто 325 дітей. З них 55 дітей шкільного віку, 270 дітей дошкільного віку. Кожній дитині визначена форма соціально-педагогічної допомоги. Батькам та педагогам надано 256 консультацій з питань навчання та соціальної реабілітації дітей з обмеженими можливостями. Спеціалістами консультації проведено 347 індивідуально-корекційних занять з дітьми, які обстежувалися на міській ПМПК.
На жаль, частина дітей не проходить діагностичного обстеження через небажання батьків і не усвідомлення ними, що їхній дитині потрібна спеціальна допомога, а перебування її в масовому навчально-виховному закладі без індивідуальної допомоги лише завадить дитині та ускладнить її стан. Робота з батьками складна, довготривала і покладена вона, в основному, на практичних психологів та соціальних педагогів Введення посад цих фахівців у навчально-виховних закладах міста – це дійсно бажання держави допомогти дітям, які потребують особливої уваги зайняти гідне місце в колективі здорових однолітків. Адже діти з особливими потребами мають значно більше спільного з здоровими дітьми, ніж відмінного.
Тривалий час у суспільстві вважалося, що дітям з особливими потребами немає місця в колективі здорових однолітків, що вони не здатні до корекційного навчання та оволодіння трудовими навичками. Але зміни в соціально-політичному житті нашої країни, переоцінка методів і підходів в корекційній педагогіці, вказують на необхідність наближення до проблем дитини з особливостями психофізичного розвитку, до її особистості, умов набуття освіти і життя в цілому. Наказом МОН №855 від 11.09.2009р. затверджений План дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки. Розроблення цього плану викликано необхідністю вирішення важливих питань щодо забезпечення права на якісну освіту дітей з особливими освітніми потребами. В школах нашого міста навчається 242 дітей-інвалідів, з них 177 організоване індивідуальне навчання (за довідками ЛКК та висновками ПМПК). Решта дітей, а також ті, які мають затримку психічного розвитку, навчається в класах разом з здоровими підлітками без організації спеціальних умов. Ключовим фактором розвитку інклюзивної освіти має бути відповідна підготовка педагогів до роботи з дітьми з особливими потребами.
Але в питаннях організації роботи міської ПМПК є проблемні питання: відсутнє приміщення для організації ефективної роботи міської ПМПК, потребує удосконалення технічне забезпечення консультації (принтер, підключення до інтернету, спеціальна відеосистема), до штату ПМПК необхідно ввести консультантів - лікаря-невролога, вчителя-тифлопедагога; секретаря, мережа спеціальних груп в дошкільних закладах не задовольняє потреб в корекційних послугах, назріла необхідність впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими потребами.

Автор: Начальник управління освіти Кременчука Г.Ф.МОСКАЛИК


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
11 листопада 2009, 11:20 | Кременчук | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації