Вхід | Реєстрація

Полтавщина може похвалитися інфраструктурою, мережею залізничного сполучення

Такі висновки оцінювання конкурентоспроможності області незалежними експертами Фонду ефективного управління оприлюднила на нещодавній розширеній колегії облдержадміністрації начальник Головного управління економіки Олена Адамович. Проте спочатку учасники зібрання привітали з присвоєнням звання заслуженого працівника освіти викладача Полтавського університету економіки й торгівлі Юстину Веригу. Також нагородили переможця і призерів обласного футбольного турніру серед держслужбовців. А перший заступник голови Полтавської облдержадміністрації Володимир Онищенко зачитав телеграму міністра АПК Миколи Присяжнюка, котрий привітав полтавських аграріїв з намолотом першого мільйона тонн зерна нового врожаю.

Майже 30% підприємств вважають свій фінансовий стан незадовільним
А далі вже говорили про стан економіки в області. Як повідомила Олена Адамович, спираючись на декілька незалежних джерел інформації, Головне управління економіки Полтавської облдержадміністрації вперше з початку року здійснило об’єктивний аналіз соціально-економічного розвитку області. Так, основний макроекономічний показник — регіональна додана вартість — у першому кварталі цього року знизився майже на 15%. Причина — за 5 місяців половина підприємств області спрацювала збитково. Негативний фінансовий результат мають майже всі сектори економіки. Найбільше збитків — у промисловості, торгівлі та будівництві.
— Така ситуація викликана низкою причин, — коментує Олена Адамович. — По-перше, діють високі ставки за кредитами для поповнення обігових коштів, що призводить до суттєвого зменшення обсягів кредитування. По-друге, на фінансовий стан істотно впливає неповернення ПДВ підприємствам-експортерам. Також слід враховувати навмисне заниження прибутковості з боку окремих підприємств з метою уникнення сплати податків. Для покращення ситуації потрібно негайно створити відповідні робочі групи при міських та районних радах, які б детально вивчили проблематику із метою покращення господарювання, та вжити відповідних заходів.
Олена Адамович зауважила, що власне опитування проводили й експерти Нацбанку. Вони спілкувалися з керівниками підприємств області. Згідно з результатами цього опитування понад половину респондентів очікують зростання обсягів виробництва. Майже 30% підприємств вважають свій фінансовий стан незадовільним — найбільше таких підприємств у видобувній та транспортній галузях. Головні проблеми, що стримують розвиток виробництва — брак обігових коштів, недостатній попит на продукцію і послуги, податковий тиск, зависокі ціни на енергоносії та сировину. Перспективи розвитку промисловці насамперед пов’язують з активізацією інвестиційної діяльності, зокрема, й із залученням іноземних інвестицій.
І все ж, є й позитивні тенденції. Так, із початку року спостерігається відновлення виробництва у промисловому комплексі. Суттєво збільшено обсяги виробництва на машинобудівних підприємствах області, металургійних, нафтопереробних, підприємствах хімічної та нафтохімічної промисловості. Наявне зростання й у сфері виробництва харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів.
Напротивагу агропромисловому комплексі виробництво збільшується лише у великих господарствах. Натомість населення відмовляється від виробництва сільськогосподарської продукції. Насамперед — через низькі закупівельні ціни на продукцію, вирощену селянами, які їм пропонують переробні підприємства та перекупники. Відсутня й державна підтримка сільськогосподарської галузі.
Що ж до соціальної складової економіки, то за останні півроку середня заробітна плата в області зросла на 12%. За цим показником Полтавщина посідає 9 місце в Україні. Заборгованість із заробітної плати за червень вдалося зменшити на 4 мільйони гривень, а кількість безробітних скоротилася на третину.

Область посіла 87-ме місце в міжнародному рейтингу конкуренто-спроможності
Цього року Фонд ефективного управління знову проаналізував конкурентоспроможність України. На жаль, у новому рейтингу наша держава опустилася на кілька позицій, зайнявши 82 місце з-поміж 130 країн світу. Це група латиноамериканських та африканських країн, що розвиваються.
— Цього року фонд застосував цю ж методологію й до окремих територій. Полтавська область у глобальному рейтингу конкурентоспроможності зайняла 87 місце між Шрі-Ланкою та Гамбією, — зауважила Олена Адамович. — Серед країн СНД Полтавщина випереджає лише найменш розвинені системи економіки — Вірменію, Таджикистан та Киргизстан. Найкращі оцінки в рейтингу Всесвітнього економічного форуму за 2009—2010 роки наш регіон отримав за «інфраструктуру» і «охорону здоров’я та початкову освіту».
 Що ж до індексу регіональної конкурентоспроможності, то наша область посіла 8 місце в Україні. Уперед пропустила лише Київ, Дніпропетровську, Львівську, Донецьку, Закарпатську, Харківську області та Автономну Республіку Крим. Найкращі оцінки область здобула за інфраструктуру, якість залізничного сполучення, телекомунікації, електромережі та якісну початкову освіту. А от болючими місцями для нашого регіону залишаються недостатньо ефективний ринок праці й низький рівень застосування сучасних технологій.

Автор: Надія ДІДЕНКО, www.vechirka.pl.ua


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Полтавщина | Фінанси
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
Читайте також
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації