Акції протесту передували численні звернення жителів Бродщинської, Комендатнівської та Шенгурівської сільських рад. Люди зверталися до своїх сільських голів, до депутатів місцевих рад, до представників державних служб із вимогою звернути увагу на те жахіття, яке відбувається на дорогах. Почалося воно в період вивезення цукрового буряка. Цю культуру в Кобеляцькому районі в основному вирощує агрофірма «Добробут». Кілька тисяч гектарів буряку посіяно на території Бродщинської, Краснянської, Комендантівської та Озірської сільських рад. І майже скрізь восени почалися конфлікти між «Добробутом» та місцевими громадами. Справа в тому, що виробники, всупереч всім вимогам законодавства, почали витягувати «КАМАЗи» з буряком прямо із розкислого від дощів чорнозему на асфальт сільських доріг. За кілька днів, а то й годин, і так незавидні автодороги перетворилися у щось середнє між ковзанкою та болотом.
Першою на сполох забила бродщинський сільський голова Наталія Довга. Вона звернулася до співробітників Кобеляцької ДАІ, в райдержадміністрацію, в «Райавтодор» з вимогою вжити невідкладних заходів для наведення порядку на дорогах. Адже слизькі від бруду дороги могли стати причиною аварії. До весни ж без належного догляду та профілактики вони були б знищені. Представники «Добробута» на звернення Наталії Довгої та її колеги із Комендантівки Неоніли Шпорт не відреагували. Один із них порадив сільським головам придбати вертольоти і літати на них.
Не з’явився директор агрофірми Олександр Коваленко і на засідання спеціальної комісії під головуванням першого заступника голови РДА Михайла Лещука. Як сказав присутній на зібранні депутат райради від БЮТ Володимир Білоусько: «Прийшли всі, крім «винуватців торжества». Та все ж і без останніх комісія прийняла рішення вивчити ситуацію з виїздом на місце подій, зокрема оцінити збитки, завдані місцевим дорогам «добробутівською» технікою.
Комісія виїхала в Бродщину і в Красне. Прибули туди і співробітники Кобеляцької ДАІ. Правоохоронці склали кілька протоколів. Але техніка «Добробуту», як і раніше, продовжувала забруднювати кобеляцькі дороги. «Давно я не бачив такої неадекватної реакції, — обурюється Олександр Жук, заступник голови РДА. — Вони (керівництво «Добробуту», ред.) не лише не реагують, вони ще ведуть себе нахабно. Олександр Приходько, один з їх керівників, заявив членам комісії: «А ви ще доведіть, що то наша техніка дороги забруднює». «Ми ж їм ще влітку листи направляли про недопущення забруднення доріг пожнивними рештками», — додає Василь Шинкаренко, начальник управління агропромислового розвитку.
У середу терпець увірвався жителям Комендантівської сільської ради. Вони разом з активістами громадської організації «Сила Громади» заблокували виїзд тракторів і «КАМАЗів» з буряком на проїжджу частину в районі села Пилипенки. О 9.30 до місця, де техніка виїжджає на асфальт, під’їхали близько двадцяти легкових автомобілів. Три легковика заблокували рух тракторів. Депутат райради Володимир Білоусько одразу попередив працівників «Добробуту»: «Ми не втручаємось у виробничий процес. Копайте і возіть буряки. Але ми не дамо вам знищити наші дороги. Або вимагатимемо адекватної компенсації».
Підключились до акції і лідери фракції БЮТ у райраді, зокрема Ніна Ясинська. Вона сплеснула руками: «Боже, на цій дорозі лише тракторами і їздити». «А тут же рейсовий автобус ходе, — обізвалась невисокого росту жіночка. — Водій розказував, що поки тут проїхав то й руки, і ноги тряслись. Він же людей везе».
«Ось вам заїжджі інвестори, ті, що гладко стелять, — гарячкував керівник місцевого агропідприємства Микола Антонов. — Завжди буряки копали, але при колгоспах такого бардаку не було». «Куди міліція дивиться? Як жом везуть і трохи капне, то одразу штраф випишуть. А тут кілометри доріг закапостили і всі мовчать»,— пролунало з гурту.
Шістдесят чоловік, які вийшли з автомобілів оточили працівників «Добробуту» і почали висловлювати їм свої претензії. Розмова відбувалась хоча й на підвищених тонах, але без образ. За порядком слідкували кілька співробітників Кобеляцького райвідділу внутрішніх справ.
Через півгодини до скупчення легковиків під’їхала пожежна машина. Чоловіки, які вийшли з неї, почали мити дорогу. Через три хвилини порвався пожежний шланг і вода полилася на узбіччя. «Це мартишкін труд, — резюмував голова «Сили Громади» Володимир Рева. — Нехай сюди їде керівник «Добробуту», голова РДА, директор «Райагробуду», нехай складають договір про розчистку доріг, нехай перечисляють «Райавтодору» гроші і тоді ми роз’їдемось». «Та, хлопці, це ж за час-два не зробиш», — виправдовувались представники «Добробуту». — Ми все зробимо, дайте час, випустіть техніку».
Починалась нарада щодо того, як діяти далі. У цей час на мобільний Володимира Білоуська телефонує Олександр Коваленко. Він прохає дати можливість техніці виїжджати на асфальт. І обіцяє в годину дня заключити договір з «Райавтодором» і в 16.00 приїхати в Комендантівську сільську раду для подальшого ведення переговорів.
«Ну що, хлопці, повіримо?» — запитує у гурту Білоусько. Рева категорично проти. Він каже: «Ні, хай їде сюди разом з Решетилом». Білоусько передає «мобілку» Реві. Той дві хвилини слухає, а потім говорить: «Добре, ми роз’їжджаємось. Але якщо грошей і, головне — розчищення дороги не буде, то завтра ми заблокуємо виїзди безстроково. Тут і телебачення буде, і обласна ДАІ».
В 11.15 машини звільняють виїзд з поля на дорогу. Трактор тягне по ріллі наступний «КАМАЗ» з буряком. Поряд із «добробутівцями» залишається лише Володимир Білоусько та сільський голова Неоніла Шпорт. Вони обіцяють всіх учасників акції оперативно інформувати про перебіг перемовин з керівником «Добробуту».
Як повідомив редакції Володимир Білоусько, в 16.00 таки відбулась зустріч із Олександром Коваленком. Той продемонстрував договір із «Райавтодором» і «платіжку» на 20 тисяч гривень. Це передоплата за роботи по очистці дороги. А в четвер пообіді на автошляху вже працював грейдер. Згодом приїхав інженер «Райавтодору» і оцінив збитки, завдані дорозі.