Розпочато компанію оформлення житлових субсидій
Оформлення субсидії — тема, яку сьогодні обговорюють в кожній оселі, враховуючи зростання плати за природній газ з 1 серпня. Що означає оформити житлову субсидію?
Субсидія — це розрахункова величина, яка обраховується як різниця між розміром плати за ЖКП в межах норм споживання з урахуванням пільг та обов’язковим відсотком платежу. Це для пенсіонерів 10, а для інших сімей —15 відсотків від сукупного доходу сім’ї. Наприклад: в місяць дохід сім’ї з 2 пенсіонерів 2000 грн. Обов’язковий платіж сім’ї 10 % –200 грн. Місячні платежі за комунальні послуги в опалювальний період 500 грн. Розмір субсидії складе 300 грн., тобто, різниця між 500 грн і 200 грн.
У чому полягає максимально спрощена система призначення субсидії для населення?
Постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2010 р. № 621»Про посилення соціального захисту населення під час оплати житлово-комуналних послуг» спрощено процедуру надання необхідних документів. Із 1 серпня населенню не потрібно збирати довідки про склад сім’ї; від організацій, які надають комунальні послуги — довідки про розмір платежів. Така інформація буде надаватися органами місцевого самоврядування, підприємствами, що надають послуги населенню, на запити управління. Зменшено об’єм заяви і декларації. Якщо ранніше заява передбачала 4 аркуші, то зараз 1 аркуш, декларація займала 6 аркушів, то зараз тільки один і містить лише 6 розділів.
Даною постановою зменшено відсоток обов’язкового платежу при оплаті послуг. Відтепер він не перевищуватиме 15 % від доходу сім’ї для працюючих громадян та 10 % для сімей, які складаються з пенсіонерів. Отже населення зможе зменшити навантаження на сімейний бюджет навіть при умові підвищення цін і тарифів на комунальні послуги.
Куди звертатися за оформленням субсидії, які необхідні документи і що робити з документами, які отримали пенсіонери по пошті на домашю адресу?
Призначення субсидій у районі проводиться відділом грошових виплат і компенсацій УПСЗН. Для призначення субсидії власник житла подає до управління заяву, декларацію про доходи і майновий стан осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (для працюючих). Слід звернути увагу, що пенсіонери довідки про розмір пенсії не подають. Працюючі пенсіонери подають довідку про заробітну плату.
Пенсіонери можуть не приходити в управління. Пенсійним фондом їм надіслано звернення, бланк заяви, декларацію, зразки заповнення та конверт із адресою управління. Документи можна направити поштою, здати в сільську раду уповноваженим особам або передати до управління через громадян, задіяних на громадські роботи через районний Центр зайнятості. Якщо пенсіонер проживає не один і має працездатних членів сім’ї, необхідно додатково надати довідки про їх доходи за останні 6 місяців.
Коли необхідно здавати документи на призначення субсидії?
Субсидія призначається з місяця звернення, тобто якщо заява надійде в серпні то буде розглянуто призначення з серпня. У серпні-вересні необхідно звернутися тим у кого будинок опалюється твердим паливом і для приготування їжі користуються скрапленим газом (балонним). Сім’ї, що користуються природним газом, можуть оформити субсидію з серпня на літній період для оплати за газ (приготування їжі) та інші комунальні послуги, якщо обов’язкова плата менша платежів. З урахуванням опалення за призначенням субсидії необхідно звертатися з початком опалювального періоду — починаючи з жовтня.
Хто не має права на отримання субсидії?
Згідно Положення, субсидія не призначається, якщо:
1) у житловому приміщенні зареєстровані громадяни працездатного віку, що не працюють, не навчаються протягом трьох місяців перед зверненням, та не зареєстровані у службі зайнятості населення як такі, що шукають роботу;
2) особи, які зареєстровані у будинку, мають у користуванні у сукупності більше ніж одне житлове приміщення, загальна площа яких у сумі перевищує встановлені норми користування.
У випадку придбання житла субсидія призначається не раніше, ніж через рік з місяця придбання;
3) особи, які зареєстровані у будинку, мають у своєму володінні більше одного транспортного засобу;
4) будь-хто із зареєстрованих у будинку протягом 12 місяців перед зверненням за субсидією здійснив покупку товарів, транспортного засобу або оплатив послуги з навчання, будівництва, ремонту квартири, тощо на суму, яка на час звернення перевищує 10‑кратну величину прожиткового мінімуму для зазначених осіб. Для працездатних осіб це 8880 грн.
Чи виникають проблеми при спрощеному порядку призначення субсидії?
Так. На сьогодні ми зіткнулись з першою проблемою отримання на запит довідок про склад зареєстрованих в будинку від міської і селищної рад. Законодавством не передбачено в міських і селищних радах погосподарський облік громади на відміну від сільських рад. Дані довідки зазначені ради можуть виписати на підставі документів, що знаходяться у громадян приватного сектору. Отже, на сьогодні, не зважаючи на прийняту постанову, громадянам м.Кобеляки та с. м.т.Білики необхідно з’явитися в міську та селищну раду з підтверджуючими документами для виписки довідки про склад зареєстрованих та наявність землі.
Друга проблема — впровадження електронного обміну інформацією з підприємствами, які надають житлово‑комунальні послуги населенню. Над цим ми зараз працюємо.
Третя проблема — при зверненні вперше за призначенням субсидії з’ясування наявності документів, що підтверджують власність на житло.
При надходженні документів по пошті виникає потреба у додатковій інформації для визначення права на призначення субсидії через неповне заповнення бланків заяви і декларації та відсутність довідок про доходи.
Куди позвонити щоб узнати про субсидії?
В управлінні праці та соціального захисту населення Кобеляцької райдержадміністрації працює «гаряча лінія» з питань надання житлових субсидій населенню за спрощеним порядком. Телефони: 3–10–93,3–21–30.
Графік роботи: з понеділка по четвер —з 8–00 до 18–00, у п’ятницю —з 8–00 до 16–00, у суботу — з 9–00 до 15–00
У Головному управлінні відкрита обласна безкоштовна «гаряча лінія» з питань надання житлових субсидій населенню за спрощеним порядком — 080-050-06-20. Графік роботи: з понеділка по п’ятницю — з 8–00 до 18–00, у суботу — з 9–00 до 15–00.
Досвідчені спеціалісти нададуть необхідну інформацію і пораду.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Полтавщина | Фінанси
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном