Полтавська «Лівела» не сплатила до держбюджету майже 3 млрд. грн.
Як повідомив Новинам Полтавщини голова Полтавського обласного територіального відділення АМКУ Володимир Оніщенко, днями відповідну інформацію передали до Києва.
При цьому порушень з боку цього підприємства не знайшли, але питання потребує додаткового дослідження на загальнодержавному рівні.
За словами Володимира Оніщенка, схема ввозу та збуту нафтопродуктів була простою.
"Лівела" завезла з-за кордону нафтопродукти і реалізувала їх ще двом суб'єктам господарювання - ТОВ "Сан Тревел" і ТОВ "Стекер".
Ті, у свою чергу, перепродали їх далі: "Стекер" - 19 суб'єктам, а "Сан Тревел" - 52.
"Всі нафтопродукти завозились з-за кордону, - це 1 млн. 550 тис. тон. З них - 408 тис. тон азербайджанської нафти, яка була поставлена на Кременчуцький НПЗ, а все інше - це світлі нафтопродукти (дизпаливо, бензин А-98, А-95, А-92 і частина А-80) і більше 2 тис. тонн - пічного палива. Митна служба розмитнила їх посилаючись на рішення судів, а тому у нас претензій до "Лівели" фактично немає", - повідомив Володимир Оніщенко.
Згідно із законом "Про захист іноземних інвестицій", прийнятим ще у 1992 році, спільні підприємства мають гарантії держави на момент здійснення інвестицій.
Оскільки у 1992 році в Україні не було законів про ПДВ, акцизний збір, то практично 100% нафтопродуктів, що ввозилися в країну до 2003 року, не обкладалося податками.
У 2003 році цей закон втратив силу і ці підприємства припинили свою роботу.
Але вже у 2004 році представник ППІ "Тайстра" та його дочірнього підприємства "Лівели" звернувся до Автозаводського райсуду Кременчука з вимогою відновити дію пільг для компанії і суд ухвалив рішення на їхню користь.
Вже у серпні цього року "Лівела" оформила партію нафтопродуктів без сплати акцизного збору, ввізного мита і ПДВ. За дорученням Президента, АМКУ встановило, що збитки для державного бюджету склали майже 3 млрд. грн.
За словами Володимира Оніщенка, все інше - це вже не компетенція АМКУ.
За словами голови обласного територіально відділення АМКУ, 96-98 тис. тонн нафтопродуктів ввезли у серпні, а все інше у вересні, жовтні і так до 20 листопада.
Тому вивести монопольне становище цих підприємств на загальнодержавному ринку по видах палива буде практично неможливо, через розтягнутість у часових рамках та через відсутність серйозних націнок.
"Над цією справою працює вся Україна. Зараз ми розбираємо помісячно кому продавали, у яких об'ємах, по яких цінах і т.д. Так, у цій схемі працювали відомі спеціалісти, вони розуміли, що вони роблять і тому щось довести буде дуже важко. Організація ця працює досі і я думаю, що вона буде й далі працювати..." - підсумував Володимир Оніщенко.
Виникає питання до судів - Автозаводського суду Кременчука і Харківського апеляційного суду, чому вони приймали такі рішення та питання до законотворців, який допускають здійснення таких схем.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном