Як стало відомо «ЕХО», «дармовий» гранвідсів знаходиться на Тахтаївському гранкар’єрі, який розташований за 50 кілометрів від Кобеляк. Дирекція підприємства запропонувала районній владі взяти будматеріал в рамках виконання соціальної угоди між гранкар’єром і районом. Офіційної інформації щодо того, чому раптом гранвідсів став еквівалентом грошей, не повідомлялось. Та, швидше за все — це відсутність фінансів на підприємстві.
У свою чергу, голова райдержадміністрації Олег Решетило запропонував продукцію гранкар’єра кобеляцькому міському голові Олександру Ісипу. Напевне тому, що в місті найбільше доріг, які потребують ремонту, а в бюджеті є які-неякі гроші. І перші «КАМАЗи» з гранвідсівом вже прибули в Кобеляки. Цим матеріалом засипали ями на вулиці Калініна, в районі розташування лікарні.
Та це ще не означає, що за місяць-два всі дороги в райцентрі отримають тверде покриття. Як і в кожній справі, і тут є свої проблеми та підводні камені. По-перше, у міському бюджеті немає суми, достатньої, щоб перевезти в Кобеляки всі 10 тисяч кубо-метрів гранвідсіву. Адже якщо за сам будматеріал не потрібно сплачувати «живі» гроші, то доставка його до райцентру чогось та коштує. «Чогось» — це шістсот гривень за «ходку», які міська рада сплачує ТОВ «Будсервіс». «КАМАЗи» його підприємства за один рейс перевозять близько 20 тон. Редакція зв’язалась із приватними підприємцями, які надають послуги по перевезенню будматеріалів. Вони «просять» за перевезення 7–8 тон гранвідсіву 400–450 гривень. Але «по знайомству» згоджуються виконати таку ж роботу і за 300 гривень. Існують у них і оптові знижки. Але жоден із приватних підприємців не буде довгий час працювати в борг, як це робить «Будсервіс». Тобто, співпрацюючи з цим підприємством у перевезенні гранвідсіву, міська рада виграє.
Для того, щоб засипати ями на якомога більшій кількості вулиць, міський голова Олександр Ісип планує залучити до цієї справи і жителів Кобеляк. По всім відомому принципу «50/50». Тобто, половину вартості доставки відсіву та подальших робіт по ремонту дороги оплачує міськрада, а іншу половину — люди, об’єднані у своєрідні «дорожні» кооперативи. Пропозиції про подібну співпрацю вже отримали Олександр Бистряков, Юрій Срібний, Таміла Шевченко та інші лідери міської громади.
Ми по телефону зв’язались із депутатом міськради Олександром Бистряковим. Олександр Вікторович повідомив: «Так, я отримав від Олександра Ісипа пропозицію про співпрацю в ремонті дороги в мікрорайоні Ведмедівка. Більше того, я навіть можу домовитись з «приватниками», які за 600 гривень привезуть 35 тонн гранвідсіву. Але ж... Але ж, на мою думку, засипання ям і бездоріжжя цим матеріалом без щебеневої основи не дасть належного результату».
Незалежний експерт, який побажав залишитись не названим, сказав: «Засипання вулиць гранвідсівом, якщо й дасть результат, то дуже короткотерміновий. От якби підприємство виділило для потреб району й міста ще й щебінь. Сам же гранвідсів, цілком можливо, є для кар’єру непотрібним «баластом», від якого він позбавляється».
А от головний інженер «Будсервісу» Сергій Арісов радить не поспішати з однозначним висновком. Він говорить: «Зараз ми засипаємо вулицю Калініна. Давайте через місяць подивимось на результат, а вже тоді робитимемо висновки».