Єдине, що хвилювало споживачів – це те, що нарахування дуже різняться між будинками. У одних багатоповерхівках мешканцям нараховується одна сума, у інших за такі ж самі квадратні метри – інша.
Незадоволенню людей не було меж. Вони сперечалися не тільки з комунальниками, а й між собою. У крикові й сварках вони не чули навіть одне одного.
«Люди, тихіше, - намагається зупинити крик Анна Берус, мешканка будинку, одна із ініціаторів зборів. – Цей базар їм (комунальникам – авт.) на користь. Ми просто не вміємо правильно подати свої вимоги. Вони ж посиділи, подивилися на нас, тепер зайдуть у броньовані двері і все. Нікого не бачать і не чують».
«Лічильник рахує різницю температури, - через крик пояснює начальник виробничо-технічного відділу КП «Гадячтеплоенерго» Віктор Білоус. – Якщо зайшла вода 20 градусів і залишається 20 градусів, то лічильник нічого не рахує. Лічильник рахує кількість тепла, що залишилося у будинку, холодну воду він не рахує. Наше основне завдання виробити тепло, протранспортувати і бути присутніми при знятті показників лічильника. Котельні працюють згідно графіка. По центральній котельні близько 60 градусів вхід і при виході губиться 10 градусів».
«Дійсно, показники різняться, - каже начальник КП «Гадячтеплоенерго» Тетяна Кучер. – Таку різницю у нарахуваннях можна пояснити лише тим, що у цьому будинку є квартири, де люди збільшили кількість батарей, а показники діляться на всі квартири. Для того, щоб зробити інвентаризацію опалювальних приладів поквартирно, потрібен дозвіл самих мешканців. Збільшення батарей у квартирах зроблено незаконно. Я навіть впевнена, що на зборах присутні ті, хто незаконно це зробив. Лічильник показав такі цифри і нікуди ми від цього не дінемось».
«У нашому сімнадцятому будинку за 15 днів опалювального сезону постійно завоздушувалася система опалення, - говорить Іван Бараховський, організатор зборів. – Ми довго «воювали», доки не отримали розрахункові квитанції, а там такі! цифри. Я поговорив з сусідами і звернувся за поясненнями до комунальників. Ви ж бачите, вони тільки руками розводять. Ми будемо звертатися у міську раду, а якщо буде потрібно, то й до суду».
Самі мешканці будинку погоджуються, що, можливо, кількість батарей впливає на високі показники лічильника. Хоча згідно Закону Цивільного кодексу власники та співвласники будинку є відповідальними за зміни у плануванні житла. Сусіди не можуть зробити щось у збиток одне одному. Коли останній раз робили таку інвентаризацію, не пригадали ні мешканці, ні комунальники.
Та найбільше питань було до КП «Гадяч-житло». За роботу підприємства на зборах відповідав Микола Григорович Брага. Людей обурює ставлення комунального підприємства. Бруд, канави у дворах, розбиті під'їзди, лавочки, дитячі майданчики і т. д. Щоб замовити послуги слюсаря чи електрика, потрібно дзвонити дуже довго, а потім дуже довго чекати на візит цих спеціалістів. Квартирну плату, за словами мешканців, вони сплачують.
«Робота робиться, - виправдовувався Микола Григорович. - Та її ніхто, на жаль, не бачить. За цей рік у багатьох будинках, у під'їздах зроблений ремонт. Дані є у нашого начальника».
Та на прохання назвати зроблену роботу, комунальник розгубився і відповіді не знайшов. Ось так, накричавшись і недомовившись ні про що усно, мешканці вирішили у письмовій формі шукати пояснень. Для цього звернуться з відповідними заявами до керівників КП «Гадячтеплоенерго» та «Гадяч-житло», міську раду, районний суд.