І, безумовно, кожен із нас сподівається за власні гроші купляти якісні товари та отримувати професійні послуги. На жаль, не завжди наші сподівання справджуються. І часто-густо, зіткнувшись із проблемою, громадяни не знають куди і до кого звертатись. А потім виявляється, що вони не дотримались елементарних вимог і правил, у результаті чого не можуть поновити свої порушені права. Щоб з Вами не сталося ні першого, ні другого — прочитайте уважно цю статтю. І зробіть висновки.
Чи можливе життя без «фенолі» та сальмонельозу?
Зараз на порі літо з усіма його численними принадами. Влітку звично розширюється асортимент продуктів у раціоні кожного українця. М’ясо, яйця, морепродукти, свіжі овочі і фрукти — споживай і радій.
Але літня пора приносить із собою і небезпеки. Саме влітку при неналежних умовах зберігання продукти харчування швидко псуються, на них блискавично розмножуються всілякі віруси та інфекції. Ніби підтверджуючи це, світові та вітчизняні ЗМІ безперервно повідомляють про смертоносний вірус «фенолі», виявлений на овочах, про спалахи сальмонельозу в різних регіонах України.
Безумовно, убезпечити себе від усього неможливо. Але є елементарні вимоги, дотримуючись яких Ви майже стовідсотково придбаєте якісний товар і збережете собі здоров’я.
Придбаваючи продукти харчування, особливо рибні та м’ясо-молочні, у першу чергу звертайте вагу на умови їх зберігання. Вони повинні мати відповідний природний вигляд, бути належним чином упаковані і зберігатись у холодильниках чи холодильних вітринах при належному температурному режимі.
Обов’язково перевіряйте термін придатності, зазначений на упаковці. При найменших сумнівах чи підозрах відмовтеся від придбання. Конкуренція серед продавців нині шалена — купите потрібний Вам продукт в іншому магазині.
На всі продукти і овочі повинна бути ветеринарна довідка. Їх видають лише на сертифікованих ринках. Можна, звичайно, «зекономити» свої час і гроші й зробити покупку десь посеред дороги, не на ринку чи в магазині. Але ж життя і здоров’я дорожчі.
Беріть чек і спіть спокійно
Виникають у людей проблеми і при придбанні товарів промислової групи. Інколи виходять з ладу побутова техніка, передчасно розвалюються чи рвуться одяг і взуття. Трапляються випадки, коли бізнесмени надають неякісні послуги. Щоб цього уникнути, потрібно:
ознайомитись у продавця із правилами користування приладом, який хочете придбати, та уважно прочитати інструкцію до нього;
одразу, на місці придбання, перевірити комплектацію і стан товару;
впевнитись у наявності гарантійного талону, відмітки про продаж, дати реалізації.
і ГОЛОВНЕ!!! Недаремно у цьому місці стоїть три знаки оклику. Обов’язково беріть у продавця чек (квитанцію). На цьому документі повинні бути зазначені юридична адреса та найменування суб’єкта підприємницької діяльності. Без чеку захистити свої порушені права практично неможливо.
Скаржтеся правильно
Є свої обов’язкові правила при написанні скарг і звернень. Ба, є навіть правила проведення перевірок. Через незнання останнього інколи страждають уже підприємці.
При порушенні Ваших прав при придбанні товару чи послуги одразу звертайтесь в Управління у справах захисту прав споживача. Звернення повинно бути в письмовій формі.
Для усунення недоліків, згідно законодавства, можна звертатись і до самого продавця. Але для зручності споживачів існують безкоштовні «гарячі» телефонні лінії, де приймають замовлення на гарантійне обслуговування.
Письмові звернення розглядаються Управлінням у справах захисту прав споживачів при згоді держспоживстандарту України та направленні на позапланову перевірку. Другий примірник направлення вручається суб’єкту перевірки та робиться запис в журналі реєстрації перевірок. Другий екземпляр акту про проведену перевірку вручається суб’єкту підприємницької діяльності. За матеріалами перевірки громадянину направляється відповідь. Усіх зацікавлених осіб обов’язково ознайомлюють із суттю скарги.
Інколи підприємці скаржаться, що їх перевіряють і навіть накладають якісь грошові «штрафи» представники громадських організацій, які нібито захищають права споживачів. Це — незаконно. Громадські організації мають право лише роз’яснювати, інформувати, консультувати, виступати у засобах масової інформації. Але не перевіряти діяльність СПД, тим більше — накладати санкції.
У Кобеляцькому районі постійно працює орган, уповноважений здійснювати перевірки з питань захисту прав споживачів. За 2010 рік Управлінням у справах захисту прав споживачів проведено 160 перевірок, за 2011 рік, станом на 10 червня, — 83.
Представництво Управління знаходиться в Кобеляках, по вулиці Касьяна, 29 (будівля міськради). Прийомні дні громадян — з вівторка по п’ятницю, з 8:00 до 12:00. Телефони для довідок: 3–11–90, (095)465–95–99.