Вхід | Реєстрація

14 серпня. Чи є життя без техогляду?

14 серпня. Чи є життя без техогляду?
Вступив у законну силу закон із довгою і складною назвою «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень».
У народі цей законодавчий акт назвали коротше і простіше»Про відміну техогляду». Не буде перебільшенням сказати, що десятки мільйонів українців чекали цього закону як «манни небесної» і гаряче вітали його прийняття. Адже це один із небагатьох кроків нинішніх реформаторів при владі, який дійсно покращує і полегшує життя пересічного громадянина України. Та чи дійсно із 14 серпня власникам транспортних засобів заживеться легше і краще?

Справа ясна, що справа темна
Що буде далі і як закон запроваджуватиметься в життя — це ми спробували вияснити у людей, які мають безпосереднє відношення до автомобільного руху. А саме — звернулись за коментарем до співробітників ДАІ, працівників СТО, які проводять діагностику технічного стану транспортних засобів, та до працівників страхових компаній. «Даішники», всі як один, відмовились коментувати законодавче нововведення, пославшись на відсутність інструкцій, роз’яснень та вказівок «згори». Хоча й підтвердили: за техогляди та доручення тепер не «чіплятимуться».
Не коментують вони й те положення нового Закону, яке дає їм право зупиняти транспортні засоби «при наявності ознак, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу». Незрозуміло, як виявити, а головне — аргументовано довести, що автомобіль чи мотоцикл, що рухаються по дорозі, дійсно несправні. Одна справа, коли в автівці немає лобового скла, не працюють покажчики поворотів чи відпав глушник і вона реве, як реактивний літак. А як виміряти люфт керма, тонування, несправність гальм і так далі і тому подібне. На око? Оце буде роздолля для співробітників ДАІ і зайве навантаження на суди! Департамент державної інспекції нібито вже закупив кілька пересувних лабораторій, за допомогою яких можна визначити стан транспортного засобу прямо «на трасі». Але за неофіційної інформацію, на всю Полтавську область буде виділена «аж» одна така лабораторія. Отже, правоохоронці і водії і далі будуть псувати один одному нерви і гаяти дорогоцінний час свого життя, «на пальцях» виясняючи, хто правий, а хто винний?
Віталій Голтвянський, власник СТО, акредитованого для проведення діагностики транспортних засобів, також заявив, що не має достовірної інформації по те, хто і як проводитиме «технічний контроль» вантажного транспорту. Відомо лише, що протягом року він матиме право займатися подібною діяльністю. Це зазначено у новому законі.
Натомість у всі районні представництва страхових компаній, які надають послуги зі страхування транспортних засобів та оформляють договори ОСЦПВВНТЗ («автоцивілку»), уже надійшли відповідні роз’яснення. Вони страхуватимуть транспортні засоби, що не підлягають технічному контролю, за наявності у їх власника чи того, хто користується машиною, водійського посвідчення та реєстраційного документа. А ось ті, хто хоче укласти договір КАСКО, повинні бути або власником автівки, або мати доручення.
Наталія Романенко, представник СК «Провідна», заперечила чутки, що віднині страховики братимуть участь у технічному контролі транспорту. Вона наголосила: «Такі дії страховиків не передбачені українським законодавством».

Кому контроль потрібен, а хто обійдеться й без нього
Обов’язковий технічний огляд відтепер проходитимуть:
1. Транспортні засоби, призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, а саме:
1) Легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку. У тому числі таксі, вантажні автомобілі (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них із строком експлуатації більше 2 років (кожні 2 роки);
2) Ватажні автомобілі вантажопідйомністю більше 3,5 тонн, причепи до них і таксі, незалежно від строку експлуатації (щороку);
3)  Автобуси та спеціалізовані транспортні засоби, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації (двічі на рік);
2. Транспортні засоби, що належать військовим формуванням та органам внутрішніх справ;
3. Трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні і меліоративні машини, сільськогосподарська техніка, інші механізми.

Не підлягають обов’язковому технічному контролю:
1. Легкові автомобілі всіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі або тих, що використовуються для перевезення вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди,  мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби — незалежно від строку експлуатації;
2. Легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі, незалежно від форми власності, вантажопідйомністю до 3,5 тонн, причепи до них — із строком експлуатації до двох років.

Плюси і мінуси нововведень
Власники транспортних засобів можуть сміливо їздити бездоручень, дорожніх листів, документів на вантаж та іншої «трахомудії», необхідність у якій лише додавала приводів ДАІ псувати водіям нерви. Адже всі вищеназвані папірці на безпеку руху аж ніяк не впливають.
Наказала «довго жити» одна з найбільш корумпованих процедур — техогляд. Так що водіям відтепер дихається легше — взяв посвідчення та техпаспорт на машину і можеш сміливо їхати.  Щоправда, «сміливо їдучи», потрібно пам’ятати, що відтепер, із зміною законодавства, у співробітників ДАІ з’явилось значно більше приводів зупинити ваш автомобіль. І серед цих законних причин найцікавішими є наявність ознак технічної несправності транспортного засобу та проведення цільових заходів з перевірки як Ваших документів, так і документів на машину. А такі «цільові заходи» можна проводити кожного дня.
Крім того, співробітники ДАІ говорять, що, зрадівши відміні техогляду, водії взагалі перестануть слідкувати за станом своїх «залізних коней». А це неминуче призведе до зростання рівня аварійності.

Що ж, поживемо — побачимо
І ще одне, можливо, найголовніше. Чимало ЗМІ розтиражували новину, що після прийняття нового закону водія за відмову передати водійське посвідчення та реєстраційний талон співробітнику ДАІ можуть заарештувати на 15 діб. Ми уважно прочитали Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень». Там чорним по білому написано: «пред’явити документи». Ні про яку передачу з рук в руки й мови немає. Хоча… Швидше за все, за це своє право водіям доведеться посудитися.

Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО з регіону»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Полтавщина | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації