Вхід | Реєстрація

На 25% дорожче, або ми просто збанкротуємо

Самі такі вимоги до ціни на квиток висувають приватні перевізники, які обслуговують міські маршрути, до обласної державної адміністрації. Відповідне розпорядження, говорять, вже підписали у травні поточного року, проте, його було відкликано. Папери про підняття тарифу за проїзд у міському громадському транспорті з 1 гривні до гривні двадцяти п'яти і досі лежать на столі посадовців області.
Вдень дістатися до центральної частини міста практично неможливо - суцільні затори. Проте останні зумовлені не поганими погодніми умовами, а страйком перевізників.
По вулиці Жовтневій, під стінами обласної державної адміністрації, 2-годинний страйк перевізників.
Перевізники говорять: страйкують тут вже не вперше, питання про підняття тарифу на проїзд у автобусі з 1 гривні до 1,25 коп висить у повітрі вже 1,5 року.
Михайло Костов, представник громадської організації "ПОАП-2009":
- Тариф 1,25 був погоджений з ОДА, був винесений на розгляд і був підписаний, але в останній момент, у травні місяці, підпис був відізваний і розпорядження не вступило в дію. Тариф на міські перевезення не піднімається вже 1,5 року, але в той же час, на обласне сполучення тариф піднімали вже більше 2-х разів за рік. Це несправедливо, ми теж люди і такі самі перевізники.
Плата за проїзд у транспорті сполучення всередині області за поточний рік зросла з 16 до 18 копійок за кілометр, приміського сполучення - з 12,5 до 15-ти. Для порівняння, в інших обласний центрах України картина має наступний вигляд: У Черкасах, Чернігові та Маріуполі ціна квитка у звичайному режимі руху складає півтори гривні. У Херсоні та Луцьку в автобусному режимі роботи перевізники взагалі не працюють, а маршрутне таксі сягає позначки 2 гривні. У тариф 1 гривня працюють Вінниця, Суми, Луганська, однак, ціна на проїзд у маршрутках тут 1,50 та 2 гривні.
Заробітна ж платня, стверджують полтавські страйкувальники, взагалі або частково не виплачується вже 2 місяці.
Анатолій Матійченко, водій:
- Зараз подивіться, по-перше, зимовий період, гуму потрібно змінювати, по-друге - зарплата - водіям, кодукторам. Транспорт потребує коштів, а на обслгувовування теж потрібно, виходить банкрутство - віддай на зарплату - обслуговування не буде, віддай на обслуговування - зарплати не буде.
Михайло Костов, представник громадської організації "ПОАП-2009":
- Ми не хочемо піднімати тариф на 2,3 гривні. Ми хочемо тариф, аби можна було якось вижити і перевозити людей. 1,25 - на сьогоднішній день це не те, що нас врятує, а те, що дасть нам вижити.
За першу годину страйку – більше 100 звернень громадян до міськвиконкому з запитанням «Чому у місті не їздить громадський транспорт?».
Олександр Козуб, секретар міської ради:
- Я приїхав сюди умовити перевізників повернутися на маршрути, тому що дуже багато звернеь до міської ради, тому що люди не можуть виїхати з дому, з різних частин міста.
Після більш ніж годинного страйку до перевізників вийшли представники обласної державної адміністрації. Заступник голови облдержадміністрації Андрій Баранов переконаний: підняття тарифу необгрунтоване.
Андрій Баранов, заступник голови ОДА:
- Обласна адміністарція продовжує наполягати на тому, що з огляду на аналіз цифр, які сьогодні ми маємо, які нам надані перевізниками, ми не вбачаємо підстав для огульного підняття тарифів на 25% в місті Полтава.
Обласники переконані, що зокрема, в ціну квитку не мають входити деякі кредитні та господарські витрати підприємтсва-пепевізника. У відповідь перевізники зазначають, що мають офіційний документ від державної інспекції по контролю за цінами. Остання, показують папери, провела відповідну превірку на 2-х великих підриємствах-перевізниках. Згідно з нею, собівартість проїзу на маршруті громадського танспорту складає 1,13 і 1,06 копійок. Представники облдержадміністрації замість звичайного збільшення плати за проїзд пропонують перевізникам інший вихід із ситуації.
Андрій Баранов, заступник голови ОДА:
- ОДА в ході попередніх переговорів з перевізниками запропонувала з метою встановлення справедливого тарифу в місті Полтава, по-перше, розділити місто на зони, які б дали можливість розмір тарифу розділити на 2 частини.
Зокрема, перевізникам пропонували розділити кільцевий, 20-й маршрут, на 2 зони - по 7 кілометрів кожна і брати ціну квитка в залежності від того, скільки пасажир проїхав - від 3,5 кілометрів і вище. Проте, як бути людині, якщо вона проїде 2 зупинки відстанню менше 3,5 кілометрів, втім, з різних зон?
Олександр Козуб, секретар міської ради:
- Людина у нас їде з того місця, де живе. Йде на зупинку і їде до роботи або до того місця, куди їй потрібно доїхати. А так їй потрібно платити ще раз. Тоді збільшиться ціна вдвічі, а зараз вони просять тільки на 25%, це на 25 копійок більше.
Пересічні полтавці в більшості своїй переконані: підняття ціни на проїзд - необхідність, яку диктує час.
Бліци:
- Я думаю, що потрібно. У нас і так проїзд найдешевший.
- Я думаю, що 1,50 буде нормально, я за.
- Для мого гаманця це буде складно, але розумію, що великі гроші коштує бензин, тому їх розумію.
- Я вважаю, потрібно ще вище 1,50. Та нехай ставлять, ми в маршрутках їздимо, там по 1,25.
Деякі з мешканців міста поза камерою зазначили, що в подібній ситуації складається враження, що транспортну мережу міста намагаються штучно блокувати і дехто має з цього суто політичну вигоду. Зважаючи на нинішню наелектризовану атмосферу передвиборчої боротьби - просто підігрівають її.
В разі непідняття тарифу страйкувальники зазначили, що будуть звертатися до суду.

Автор: Крістіна Криженко, www.misto-tv.poltava.ua


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Полтава | Фінанси
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
Читайте також
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації