Така новація прописана в нових Правилах дорожнього руху. Власники двоколісних повинні отримати права категорії А1 та їздити завжди в мотошоломі. Інакше — штраф.
Скутеристи та мопедисти тепер під пильним наглядом співробітників ДАІ. Нові правила дорожнього руху позбавили водіїв двоколісних усіх привілеїв. Тепер без прав на дорогу їм — зась. Власники скутерів, мопедів та іншого двоколісного транспорту з робочим об'ємом двигуна до 50 кубічних сантиметрів або з електродвигуном, потужністю до 4 кВт, обов’язково мають отримати водійську категорію А1. Її ввели ще у 2008, однак Правил дорожнього руху тоді не змінили. Тому досі водії мопедів і скутерів їздили без прав, як і велосипедисти. Головна причина, яка змінила ситуацію нині, кажуть інспектори, — збільшення аварій за участю «двоколісників».
Як повідомив нам старший інспектор взводу з обслуговування стаціонарного поста № 2 роти ДПС Олександр Пасько, відтепер скутери прирівнюються до механічних транспортних засобів.
— Згідно нових змін до Правил дорожнього руху, скутер потрібно обов’язково зареєструвати, — каже Олександр Пасько. — Для керування скутером обов’язково потрібно мати категорію А1. Інакше — штраф. Та на сьогодні співробітниками ДАІ проводиться профілактична робота серед скутеристів. Поки що ми звертаємо увагу лише на грубі порушення. А саме: керування транспортним засобом в нетверезому стані, їзда без шолома і посвідчення водія. У такому разі нами складається протокол. З приводу категорії А1 виходить колізія: посвідчення цієї категорії потрібне, а курсів, на яких проводиться навчання їзди на скутері, — немає.
Олександр Пасько наголосив: для тих водіїв, у котрих є посвідчення водія категорії А, можна прийти до МРЕО і без перездачі і проблем отримати категорію А1.
Дійсно, курсів, на яких навчали б їздити на скутері, у місті немає. Віктор Колісник, директор спортивно-технічного клубу, нам повідомив, що зараз навчитися їздити на цьому виді транспорту можливо лише у великих містах.
— Категорію А1 ми не відкриваємо, бо наш клуб ще не пройшов акредитацію у департаменті ДАІ, — каже Віктор Якович. — Зараз займаємося документацією для проведення акредитації. Хоча ліцензія на категорію А1 є. Скільки коштуватиме навчання — ще не відомо. Та водії категорії А1 проходитимуть таку ж саму програму, як і водії категорії А чи В. Вони так само вивчатимуть правила дорожнього руху, будову транспортного засобу та ще декілька дисциплін.
Самі ж скутеристи на нові правила реагують негативно. Мовляв, відтепер мопеди втратили свої пільги. Тепер молода людина не купуватиме мопед, а, зібравши грошей, купить більш потужний транспорт, бувший у вжитку. Тобто, починати буде з серйозного мототранспорту, що може призвести до аварій.
Хоча великою перевагою нових правил є те, що вони допоможуть «прибрати» з дороги недосвідчених підлітків. Тепер 14-річний юнак уже не сяде за кермо мототранспорту. Він почне вчитися водінню лише в 16.