Вхід | Реєстрація

Категорія А1, як звуження прав громадян

Категорія А1, як звуження прав громадян

В тижневику «Ехо» неодноразово друкувалася інформація про проблеми скутеристів. Зацікавила і мене ця тема. Сама маю посвідчення радянського зразка, яке законом ніхто не відміняв і воно є дійсним коли керуєш автомобілем чи мотоциклом, а от сісти на скутер, який по суті є спрощений мотоцикл — зась. Знаючи, що владні чиновники правди вам не скажуть, бо не переймаються власним авторитетом, або, ніяк не визначаться, що для них краще повага чи гроші, я вирішила вивчити питання скутеристів сама. Здоровий глузд підказував те, що для нормальної людини повинно бути очевидним: категорія А1 являється нижчою від категорії А і можна спокійно їздити на скутері, маючи цю категорію. Так виходить і по «поняттям» і за законом. Але ж із статей в «Ехо» виходило, що потрібна обов’язкова заміна посвідчення категорії А на нове з категорією А1. При цьому не пояснювалось скільки ще буде введено зразків посвідчень водія, чи буде введена категорія, наприклад, В3 для власників «Таврій» і «Запорожців», аби тоді вже разом і замінити посвідчення. Категорія В3 це моя придумка, але не завадило б її ввести тоді коли прийде нормальна влада і пересадить усю еліту з «Мерседесів» на вітчизняні «Таврії». Нехай вони ходять і відкривають нову категорію. За радянських часів водійські посвідчення обмінювали, на моїй пам’яті, один раз, а за часів «незалежності» я вже й не пам’ятаю скільки. Зразків українських водійських посвідчень існує, думаю, щонайменше чотири, і це за двадцять років. Виходить, що на кожні вибори по посвідченню. Абсурдність ще й у тім, що категорія А1 введена для керування скутером об’ємом двигуна до 50 куб.см. і, збільшивши його усього на 1 куб.см., вам уже ніякої категорії відкривати і не потрібно, якщо маєте категорію А.

Я так розумію ситуацію. Хтось, дійсно розумний, запропонував ввести категорію А1, аби спростити доступ до керування скутером новачкам. Для цього передбачалося організувати відповідні курси для навчання за спрощеною програмою. Але ж відомо, що благими намірами. І знайшовся хтось «мудріший», а насправді хитріший, і вирішив використати ситуацію для заробітку грошей, як до бюджету шляхом обміну посвідчень та штрафів, так і у власну кишеню, коли доведеться пересічному відкуплятися на дорозі від ДАІ, а то, ще й, дивись, від псевдокозаків чи псевдоекологів. В результаті вийшло так, що той, хто мав посвідчення категорії А, а то й взагалі усіх відомих категорій, та ще може весь вік пропрацював за кермом, виявився «за бортом», і тепер не має права їздити на скутері. А той для кого «винаходили» нову категорію А1, хто не мав ніякого посвідчення, той так і залишився ні з чим від таких новацій. Адже розмова про скутери точиться вже не один рік, а ніяких курсів у Кобеляках немає, а інакше посвідчення категорії А1 не отримати.

Отже, ввівши категорію А1, влада, виходить, з одного боку нічого не дала новачкам, а водіїв позбавила права, яке вони мали до цього, а саме — управління двоколісним транспортним засобом при наявності посвідчення категорії А. Тепер така людина повинна витрачати мізерну пенсію чи зарплатню на обмін посвідчення. Все це називається не інакше, як звуження існуючих прав і свобод громадян, що заборонено Конституцією України. Заявляю це, як юрист ще «радянського зразка». У ті часи дипломи не продавалися, а юридичних вузів було на весь Радянський Союз, мабуть, разів у двадцять менше чим у «вільній» Україні. Хоча для розуміння цього не потрібно мати навіть диплом юриста. Кожен держслужбовець при вступі на держслужбу повинен проходити конкурс і складати іспит на знання Конституції України. Я вже не говорю про цілі державні підрозділи, як то районне управління юстиції, прокуратура, які повинні і контролювати дотримання законів, і роз’яснювати їх громадянам. Коли правили помаранчеві, мене перестала дивувати некомпетентність влади. Але, коли прийшли «регіони», у яких навіть у партійному статуті записано: «3.5. Членство в Партії регіонів є несумісним з …. звуженням змісту існуючих прав і свобод людини і громадянина», то виникає думка про те, що чиновники, або навмисне дискредитують президента, або «держать» народ за лохів і намагаються заробляти на будь-чому, знову ж таки дискредитуючи гаранта і свою політсилу.

Я звернулася 26 квітня до начальника УМВС України в Полтавській області за роз’ясненням з цього приводу. На відміну від органів прокуратури, які надають відповідь виключно рівно через тридцять діб, відповідь з УМВС надійшла раніше, що приємно здивувало. Не буду цитувати усю відповідь, тому що написана вона аж на двох аркушах з посиланням на різноманітні закони, правила і інструкції, але є там такі слова: « Посвідчення водія, видане до набрання чинності Законом України від 24.09.2008 № 586-УІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху», може бути обміняне на нове. При цьому у новому посвідченні водія зазначається, що категорії А1, А — відповідають категорії А».

Отже, посвідчення категорії А «може бути обміняне на нове», а значить може і не бути обміняне, тому що чинне «старе» посвідчення категорії А, аж до тих пір, поки не буде обов’язкова його заміна. Розумів це і чиновник, який готував відповідь, але не міг про це написати прямо, бо, мабуть, чогось боявся. А це вам іще один привід для роздумів про чесність і відкритість влади. Це моя точка зору яка витікає із відповіді на звернення та з елементарного здорового глузду. Але роз’яснення з цього приводу повинна б надати в ЗМІ прокуратура та РУЮ. І непотрібно їздити ні до якого МРЕВ, бо їхня справа видавати і міняти посвідчення, приносячи поповнення до бюджету.

А де ви бачили продавця який би вам пояснював, що його товар купувати не обов’язково?

Іще зауважу, що за інформацією «Ехо» обмін посвідчення коштує 198 грн., насправді це сума, яка сплачується в МРЕВ. Потрібно при сплаті 198 грн. насправді сплатити за банківську послугу 7 грн., для отримання медичної довідки — 139 грн., це без рукавичок, рентгену і т. п., і 25 грн. за фото. Добавте ще проїзд і вийде приблизно 400 грн.

Р.S. Зверніть увагу! Проблема скутеристів мусується на сторінках газети вже не перший рік і влада про це знає, але ніяк не реагує. Зачіпає проблема багатьох людей, скоро вибори, але виборчий штаб ПР нічого не розуміє і не може розібратися у елементарному питанні, при цьому претендуючи на керування не скутером а країною. Дивна країна — Україна. Один знайомий говорив, що медичні довідки потрібно пред’являти не лише для керування скутером. Якщо такі довідки у чиновників причетних до створення «скутерної проблеми» є, то їх можна сміливо притягати за шахрайство і корупцію. Зауважу, що й самі скутери завезли нам не марсіани.

Отже, потрібно зробити висновки, і зошит завести, про який Ігор Миколайович вже не раз згадує, в який обіцянки влади записувати.


Автор: Людмила Пряхіна


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
7 червня 2012, 18:23 | Полтавщина | Суспільство


1. Maximus / 8 червня 2012, 07:44
А ще є Венська конвенція "Про дорожній рух", в пункті "m" якої сказано, що всі ТС з об'ємом двигуна до 125 см3 або конструктивною швидкістю до 40 км/год являються вело-мопедами (всі японські скутери по техдокументах їдуть не більше 40!!!), це РАЗ. І Україна входить до цієї конвенції!
ДВА - стаття 34, абзац 3 ЗУ "Про дорожній рух" - "для мопедів реєстрація є обов'язковою лише при русі по дорогах державного значення", а у нас це лише частина вул.Фрунзе та Шевченка, по якій фури рухаються. Але чогось про це ГАЙці замовчують і вимагають реєстрації навіть в полі на сінокосі.
ТРИ - курси А1 в Кобеляках вже є, у бурсі нашій. Але група там взагалі не набирається, адже їх вартість - 1000 грн! Це просто здиралово, при средній вартості мопеда в 3000 грн. А ще додайте сюди екзамени та права у ВРЕР + 500 грн, та ще плюс "щоб здати" близько 1000 грн!!! І не думайте, що самі здасте. Недавно був у ВРЕР і застав двох хлопців на здачі керування мопедом. ГАЙець поставив конуси так, що між ними нереально проїхати скутером, всі думаю знають яка поличка для ніг широка у всіх скутерів. ЦЕ стосується тих в кого взагалі прав не має, або нещодавно відкрита кат. В.

От тобі і вибір - або купуй права в 2,5 тис. грн., або ж катайся жахаючись машин с мигалками...

2. KING / 8 червня 2012, 10:35
1. Maximus пише:
«От тобі і вибір - або купуй права в 2,5 тис. грн., або ж катайся жахаючись машин с мигалками... »

Є ще один варіант - ганяти на велосипеді. Все життя на ньому по місту рухаюся - чудовий транспорт! І на бензин не витрачаюся, і жирок не залежується, і ДАІшники по боку. Ну хіба що дальнобійників лякаюся - водії ж велосипедистів взагалі за учасників дорожнього руху не вважають - тільки проїдь по Фрунзе, так кожна фура сигналить, немов я зобов’язаний у кювет стрибати щоб йому, вельмишановному, дорогу уступити. А так все чудово.

Щоправда такий транспорт не для хворих і лінивих :)
3. Maximus / 8 червня 2012, 12:42
2. KING пише:
«Є ще один варіант - ганяти на велосипеді. Все життя на ньому по місту рухаюся - чудовий транспорт! І на бензин не витрачаюся, і жирок не залежується, і ДАІшники по боку. Ну хіба що дальнобійників лякаюся - водії ж велосипедистів взагалі за учасників дорожнього руху не вважають - тільки проїдь по Фрунзе, так кожна фура сигналить, немов я зобов’язаний у кювет стрибати щоб йому, вельмишановному, дорогу уступити. А так все чудово.

Щоправда такий транспорт не для хворих і лінивих :)»


Я на велосипеді давно вже їзжу і буду іздити, мопед для мене як робоча конячка - по роботі мотатись в місті та по селах, незамінна річ.
4. водій / 8 червня 2012, 22:31
по роботі мотатись в місті та по селах, незамінна річ
точно точно... машини в гаражі можуть мінятися, але мопед там стоятиме завжди )) шось у ньому єсть ))

пс. щире спасибі за статтю. Авторе напишіть номер своєї кредитки, я вам її поповню на сотню, за консультацію населення у цих тонких, і головне таких прихованих засекречених питаннях ))
5. водій / 11 червня 2012, 19:03
..... не вказали номер кредитки шановні автор Людмила Пряхіна. Чи то гордість, чи надмірна совість не дозволили..

Та всеж, у мене до автора є прохання:
Заявляю це, як юрист ще «радянського зразка»
Пані Людмило, ви всеж чи почастіше зявляйтеся на цих сторінках от в такій якості як зараз - консультація. Зараз таке питання не те слово що актуальне. Серед адвокатів цілковита бестолоч, заявляю вам це як споживач такох послуги сучасного зразка. Вони усі думають що вивчивши на память пару тройку кодексів (і то часто через рядок..два), можна обявляти себе адвокатом. І ніодне не розуміє, що адвокат це не той хто навіть на 100% знає увесь кодекс. Адвокат це той, хто уміє цим кодексом ловко, уміло, хитро користуватись! Приходеш до них, викладаєш свою ситуаці, воно починає тобі лялякати цитати із кодекса, на що ти маєш право а на що ні. Та я сам без тебе уже давно його вивчив майже на память, і є факт що навіть не гірше за тебе - не рідко буває так що воно лізе за відповіддю у книжичку, а я уже знаю яку зараз цитату воно буде мені ляляпати. Ти мені стратегію підкажи !!! Як скористатися тими статтями та їх частинами, як вчинити на ділі, щоб було мінімум біготні, затрат, за котрі я отримаю максимальний результат. От тоді ти будеш адвокат, а не оборотень.

Приклад. Часто густо буває таке, що за час сімейного життя чоловік сам нажив те чи інше майно, котре має шанс дістатися "на халяву" іншій стороні при розлученні. Скажіть мені як зробити щоб такої прикрості не сталося? При цьому ти не втрачаєш права на своє майно, не ділячи його ні с ким, ні скільки ним не ризикуючи, геть ніскільки!!! А не скажу! Та коли на одній пянці гулянці мені за разговором про це підказали, як наприклад, (на ділі Бог пока шо милував, ще не приходилось), вірите - у мене чуб дибки став, і челюсть відвисла... Знаєте від чого? Від геніальності "ходу коньом" !!! А розмова була про те, що у наших кодексах, написано як би все правильно, все гуманно. Новичок котрий їх читає схоче промовити - "закон є закон, сила закону". Та в той же час там приховані неймовірні моменти, для вирішення питань "по понятіям". І от один реально смикалистий молодий адвокат, 27-років, для доведення того привів мені декілька прикладів. Вище один із них. Після розмови з тим товаришем, пригадавши як якось я вислухував отих що обявили себе адвокатами - мене на ізворот потягло.

Їхні ричаги виключно у тому, що вони мають прохід по судових коридорах, у їх мобільниках збережені номери суддів і т.д.. Як адвокати, в кращму випадку вони ноль. А не рідко навіть мінус. А отже, авторе, Вам є що заповняти, заради грамотності населенні, хочаб у елементарних питаннях.

п.с. Самий головний закон котрого не знає наше населення знаєте який? Якщо суспільство, більшість, приходить до того чи іншого висновку, суд на має права туди вмішуватись. Суспільство, є вищим судовим органом. Номер статті та частини не памятаю, та точно знаю що таке єсть.
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ
Останні коментарі

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації