Вхід | Реєстрація

Квиток до раю, або «Гдє саван?!»

Пам’ятаєте, у Середні віки було таке поняття як «індульгенція»? Саме вона давала змогу будь-якому грабіжнику, убивці або іншому порушнику закону, здійснивши злочин, заплатити церкві за прощення цього гріха (ступінь тяжкості визначав ціну) і спокійно спати, точно знаючи, що рай йому гарантований.

Ця тема не втратила своєї актуальності і зараз. Якщо є гроші (точніше, великі гроші), тоді можна все! Але нечесне збагачення звичайних людей — це окреме питання. Особливо сумно спостерігати таке у представників церкви, для яких користолюбство є більшим гріхом, ніж для мирських людей. Якщо ви дивитесь новини і читаєте газети, то не помічати цього просто неможливо. Постійно з’являються повідомлення то про патріарший годинник, вартістю кілька десятків тисяч зелених, то про зовсім недешеві марки автомобілів, на яких їздять високі й не дуже церковні чини. Таких прикладів багато, але вони відчутно не зачіпають життя звичайних людей. Часто це просто «картинки з телевізора». Нещодавно довелося зіткнутись із таким прикладом сріблолюбства пастирів наших душ особисто.

Похорон моєї тітки у Сімферополі. Кладовище знаходиться в дуже гарній місцині, на пагорбі, оточеному хвойним лісом. Високий ясний простір, у якому, здається, дзвенить сум пізньої осені. Галька у переритій землі.
Стоїть труна з небіжчицею, навколо засмучені рідні. Від своєї машини-іномарки підходить священик. Нічого незвичайного. Але потім у мене (та й не лише в мене), як називається, щелепа відвисла. Батюшка почав робити інвентаризацію вмісту труни: «Так, вєнчік єсть.» (Це така паперова стрічка з ликами святих, що кладеться на чоло померлого). Заглядає під покривало, у яке загорнуте тіло, голосно коментуючи наявність атрибутів похорону. Складається враження, що священик робить обшук. Невже він сподівається знайти квиток до раю? «А гдє саван?!». Ті, хто готував небіжчицю до поховання, переглядаються: тіло ж покрите. «Ето покривало, а гдє саван? Забилі? Ну, нічєво, у меня єсть». Померлу перевкривають. Виявляється, саван — це шматок дешевої тканини з надрукованими на ньому уривками з Біблії. Скільки вже коштував той саван, я не цікавилась, але чомусь упевнена на 100 %, що безкоштовним він не був.

Після відспівування священик суворо запитує: «Покойніца вєрующая била? В церковь ходіла?». І починає лікбез присутнім: «Якщо не будете ходити до церкви, регулярно сповідуватися і причащатися (всі «дрібниці», по замовчуванню, платні), то вам прямий шлях до пекла». Церква навіть надає послуги виїзду до вашого дому (очевидно, тоді тариф вищий). Реклама перед заплаканою ріднею тривала не менше десяти хвилин.

Можливо, поведінка священика пояснюється тим, що поховання там «поставлене на конвеєр»? Під час відспівування (!) за спинами людей три моторних молодика викопали ще дві могили, які, без сумніву, були використані за призначенням того ж дня. Людей там живе (і помирає) багато. Невже священик на такій роботі став товстошкірим?

А з іншого боку, кому ж бути еталоном доброти і безкорисливості, як не духовним наставникам, представникам того, хто сказав: «Бог — це любов»? Але ж любов до ближніх, а не до грошей чи влади. Невже настільки важливі такі дрібниці як «вєнчік» та саван? Чи відмовився б священик виконувати обряд без них? Хіба Бог не прийме душу померлого, якщо його тіло не вкрите саваном?

Дуже сумніваюсь, що сам священик сумлінно виконує 10 заповідей. Такі випадки тільки підтверджуватимуть мою думку, що церква, насамперед, — організація з витягування грошей, а не зі спасіння душ наших.


Автор: Ольга Гунжель

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
17 грудня 2012, 09:42 | Кобеляки | Цікаве


1. Николай / 19 грудня 2012, 13:46
Как можно вообще такие статьи печатать. Автор данной статьи явно далеко от веры и от церкви. И газете позор печатать такую статью, т.к. в регионе и так мало верующих людей, а с выходом данной статьи их и вовсе даже не будет. Почему автор не упоминает батюшек которые живут в деревнях, у которых не то что машины у них даже велосипеда нет, и практически голодают. Почему не вспомнить репрессированных батюшек, которые были расстреляны за веру в Бутово. И самое главное верующие люди идут в храм не для батюшек, а чтобы помолится Господу, а с батюшек при Суде Божем спроситься за все грехи, и за наши грехи и один из этих грехов это данная статья. И тут можна продолжать писать в пользу церкви много хорошего. И таким не аргументированным статьям вообще не место в газете.
2. Людмила / 19 грудня 2012, 16:39
А почему никто не пишет про врачей, например? Что они ВСЕ на дорогих автомобилях катаются, взятки берут, отказываются помогать без денег... Только вот все ли? И неужели при этом доктор ОБЯЗАН быть эталоном здоровья. По-моему, они точно так же больны бывают, но это им не мешает ставить на ноги людей. И врядли в больницу ходят здоровые люди. Так же и в Церкви. Но только, если ты сам не захочешь быть здоровым (душой), никто тебя "за уши" тянуть не будет. Конечно, проще "обгадить" всех и вся и быть молодцом, чем попытаться понять что же все-таки "цепляет" людей в Православии вот уже 2000 лет
3. Сергей / 19 грудня 2012, 16:41
Автор статьи - мерзавец!
Но у меня больше вопросов к редакторам... За сколько?
4. Любов / 19 грудня 2012, 18:51
Шановний батюшка "Николай-Людмила-Сергей": ви не нервуйте,ніхто ваших заробітків у вас не забирає, просто знайте міру.
Ольга Гунжель, молодець, зачепила церковного слугу, значить писала не дарма.
5. Нью Йорк / 19 грудня 2012, 19:21
1. Николай пише:
«Почему автор не упоминает батюшек которые живут в деревнях, у которых не то что машины у них даже велосипеда нет, и практически голодают.»

Шо за вопрос?! Ну очевидно ж тому що автор не знає таких. І я, до речі, теж. )))

1. Николай пише:
«И таким не аргументированным статьям вообще не место в газете.»

Автор просто описала випадок зі свого життя і зробила цілком логічні висновки.
6. Чудо Юдо / 19 грудня 2012, 19:25
1. Николай пише:
«батюшек которые живут в деревнях, у которых не то что машины у них даже велосипеда нет, и практически голодают»

То що, невже присутність таких попів виправдовує існування реальний сволот у їх рядах?
Логіки = 0

Якщо вас, Миколай, поб’є десь у провулку молодий гопник-слюсар, зламає вам руку і відбере гаманець - то чи легше вам стане від того, що далеко не всі слюсарі такі?
7. Николай / 19 грудня 2012, 19:35
Любовь, узнаю у вас типичного жителя г.Кобеляки)). Прежде чем такое писать сначала убедитесь в своих словах. Меня зовут Николай а фамилия моя Солянко, я не являюсь как Вы написали служителем храма, я есть просто прихожан храма, и искренний православный христианин. Если вам надо подтвердить мою личность могу с Вами встретиться лично в городе, и Вы убедитесь что Вы ошибаетесь. А Ольга Гунжель и Вы в том числе явно не являетесь православными если подтверждаете такой маразм, и поддерживаете автора. Мне просто обидно за этот город где я вырос, что такие как Вы и автор статьи своими словами и статьями делают людей злыми, ненавистными, завидными. Спаси Вас Господи.
8. Николай / 19 грудня 2012, 19:38
Посмотрев Ваш профиль, я теперь понял что Вы защищаете свою коллегу по работе.
9. Николай / 19 грудня 2012, 19:53
А Вы вообще что-нибудь о православной вере знаете? Если бы Вы больше ходили в храм, больше паломничали(для Вас это ездить по святым местам), то Вы бы видели их тоже.
А почему автор не пишет о том что люде по вере исцеление получали, то что она написала называется зависть. Лучше бы она написала о мере, о главе администрации кто на чем ездит или страшно о таком писать????
Запомните тот человек который молится не может быть как Вы написали "сволота". Я не понимаю логики вашей по вашему мнению духовники должны бить нищеми, ходить босиком, просить милостыню??? А Вы должны ездить на дорогих хороших машинах.)))
А вы думаете меня никто не бил???))) Раньше я бы нашел его и отомстил, а сейчас пойду и поставлю за него свечку)))
10. Николай / 19 грудня 2012, 19:55
Ответ был авторам Чудо-Юдо и Нью Йорк.
11. Любов / 19 грудня 2012, 21:22
8. Николай пише:
«Посмотрев Ваш профиль, я теперь понял что Вы защищаете свою коллегу по работе.»


Я так розумію це про мене :) Пані Ольгу ніколи не бачила, на жаль. Я давно не працюю в журналістиці, погано читали мої коментарі Миколо.

8. Николай пише:
«А Ольга Гунжель и Вы в том числе явно не являетесь православными если подтверждаете такой маразм»


Значить православний, навіть коли бачить як піп робить зло - має мовчати, бо його одразу назвуть безбожником? Якщо при вас батюшка почне домагатися парафіянки - ви прикусите язика, бо про православ'я погане говорити зась? Схаменіться чоловіче - не пишіть дурні.
12. Нью Йорк / 19 грудня 2012, 21:25
9. Николай пише:
«А почему автор не пишет о том что люде по вере исцеление получали, то что она написала называется зависть. Лучше бы она написала о мере, о главе администрации кто на чем ездит или страшно о таком писать????»

Давайте ми не будемо вказувати людині, про що і як писати. Бо це схоже на писк якоїсь істеричної баби Клави. Якщо ви — істинний православний християнин, постійно відвідуєте церкви і т.д., і не помітили, що деякі з них — це тупо точки торгівлі та бюро ритуальних послуг, то з вами немає про що говорити. Це все одно що зі Свідком Єгови сперечатися.
Якщо ж ви свідома, психічно здорова людина, то повинні визнати, що такі священники (і церкви) існують і вони не варті того, щоб через них гадити на авторку та інших людей, які про них знають.
13. Никоалй / 19 грудня 2012, 21:42
Нью Йорк, это с Вами нет о чем говорить если Вы считаете церкви точки торговли. Если авторка увидела что что-то батюшка сказал не так (это по ее мнению), это не значит что имеет право писать о православной вере, и осуждать батюшек и веру.
А то что пишет Людмила глупости о батюшка, это вообще не возможно читать. Прежде чем что-то говорить аргументируйте свои слова, и скажи кто этот батюшка.
Конечно автор не будет писать о политеке, я еще раз повторю просто трусы. А вот залезть батюшке в карман это пожалуйста, об этом мы можем писать. А то как живут батюшки, и как им это досталось этого никто не знает.
14. кобелячанин / 20 грудня 2012, 08:13
9. Николай пише:
«А вы думаете меня никто не бил???))) Раньше я бы нашел его и отомстил, а сейчас пойду и поставлю за него свечку))) »

Ага і обовязково свічечку за упокой! Які ви білі та пушисті, вас тільки зачепи так ви усіх прокльонами криєте вдоль і в поперек.

9. Николай пише:
«Я не понимаю логики вашей по вашему мнению духовники должны бить нищеми, ходить босиком, просить милостыню???»


9. Николай пише:
«Лучше бы она написала о мере, о главе администрации кто на чем ездит или страшно о таком писать????»


Так чим же мер чи голова адміністрації відрізняється від священника? Де тепер ваша логіка? З ваших слів виходить - ти про нас не пиши ми цяця, ти про них пиши вони кака.
13. Никоалй пише:
«Конечно автор не будет писать о политеке, я еще раз повторю просто трусы. А вот залезть батюшке в карман это пожалуйста, об этом мы можем писать. А то как живут батюшки, и как им это досталось этого никто не знает. »

А те як живуть політики, мери і голови РДА ви знаєте? Їм теж не легко все дісталося. То й що тепер їх боготворити? Ікони з них малювати? А писати проних зась?
15. Николай / 20 грудня 2012, 09:47
Так вот правильно чем он отличается, но только в примитивных газетах вашего образца о них не слова.
Я грешник и я в этом признаюсь!
В чем и суть диалога, а автор знает как священникам все достается, я уверен явно она далека от этого, и это не дает ей повода писать об этом.
P.S. Автор явно далеко от того что нужно для погребения усопшего.
16. Нью Йорк / 20 грудня 2012, 10:16
13. Никоалй пише:
«Нью Йорк, это с Вами нет о чем говорить если Вы считаете церкви точки торговли.»

Таке враження, що ви читаєте тільки половину слів. Я написав "не помітили, що деякі з них — це тупо точки торгівлі та бюро ритуальних послуг" ДЕЯКІ. Некоторые по-русски.
13. Никоалй пише:
«Конечно автор не будет писать о политеке, я еще раз повторю просто трусы. А вот залезть батюшке в карман это пожалуйста, об этом мы можем писать.»

Ну-ну. Чисто для цікавості підрахуйте, скільки на цьому сайті стеттей про мерів та голів, а потім — скільки про православіє та батюшок.

14. кобелячанин пише:
«Де тепер ваша логіка?»

Логіка?! У православній церкві?! Та схаменись, друже, там ніколи її не було. Там догматика.
Ось наприклад, про свічки. Поставив ти свічку, молишся, вона горить-горить... Догоріла. І що далі? Як працює цей механізм: молитва
17. Нью Йорк / 20 грудня 2012, 10:31
Логіка?! У православній церкві?! Та схаменись, друже, там ніколи її не було. Там догматика.
Ось наприклад, про свічки. Поставив ти свічку, молишся, вона горить-горить... Догоріла. І що далі? Як працює цей механізм: молитва—свічка—Бог? При цьому прошу не забувати, що свічки продаються у церквах за гроші.
Те ж саме про вєнчікі, савани і єжи с німі. Покійник—вєнчік—Царство Небесне. Покійник—саван—Господь Бог...
Що буде якщо не вставляти того середнього звена? Душа не долетить?
Де логіка?! Умом Россию не понять. Так само й церкву. )))

Можливо вам, Николай, хотілося б, щоб такі питання не виникали. Але нічого не вдієш, у нормальних (в смислі, звичайних) людей вони виникають.
18. кобелячанин / 20 грудня 2012, 10:46
15. Николай пише:
«Автор явно далеко от того что нужно для погребения усопшего. »


Як дико це не звучатиме але для "погребения усопшего" потрібно мінімум лопата і мужик який яму копатиме. Все інше умовності і надумані віками правила вигідні комусь. Гроб чи ящик, одяг чи тряпка, пямятник чи камінь, вінок чи квіти. Яка різниця? Це все умовності. Способів потрапити на небо незліченна кількість.
19. Николай / 20 грудня 2012, 11:31
Да православному человеку общаться с людьми которые далеки от веры, православия да и от Бога я думаю не о чем. Кобелячанин, после таких слова вы явно на небо "не потрапите"))). А в этих статьях о мере вы писали за сколько они купили свои машины и вообще что они сделали???
Что бы сделать свечку это надо приложить труд, а каждый труд должен быть оплачен, Вы бесплатно что-то будете делать??? И за какие средства по Вашему должны существовать храмы, оплачивать за газ, за свет, за воду??? Я так понимаю когда Вы работаете и вам платят деньги это нормально, а батюшки должны все делать бесплатно и при этом голодать.
20. водій / 20 грудня 2012, 15:47
даже я в шокі...
21. кобелячанин / 20 грудня 2012, 15:54
19. Николай пише:
«И за какие средства по Вашему должны существовать храмы, оплачивать за газ, за свет, за воду???»

Виключно на ДОБРОВІЛЬНІ пожертви і не інакше. Будь-яка інша схема це просто бізнес. Якраз зараз ми і спостерігаємо в більшості випадків бізнес на вірі і довірі.
22. водій / 20 грудня 2012, 16:24
Давайте не будемо забувати деякі явні елеметарні речі. "Бог" це не "хтось там", а церква не "щось там", створене для отого "когось". Бог це стан душі, а церква це релігійний аксесуар для поглиблення цього стану, та підсиилення його впливу. Ясна річ, що психологія людини, на котру зокрема впливає також і церковна система, для багатьох має один із вирішальних моментів і відіграє великі ролі. Це природньо, це звичайно, це по людськи, це багатьом потрібно, і це підлягає поясненню. Але не треба розкатувати про церкву як про щось внеземне, бо тим самим ви ще більше перетворюєте її в анекдот. І тим більше не треба на цьому заробляти бабло. Бо якщо церква це моральна відданість, то заробляння на цій відданості вірі це моральна падаль.
23. Николай / 20 грудня 2012, 16:25
Это все можно прокомментировать как жадность и зависть. Свечи, иконы,молитвы батюшки, и вся церковная утварь это труд людей, монахов который должен быть оплачен. Я уверен что Вы бесплатно на пожертвование работодателя не будете работать, вы оцениваете свой труд в определенное денежное вознаграждение. Так почему церковь должна это все бесплатно вам раздавать???
24. водій / 20 грудня 2012, 16:28
Николай, якщо усі зауваження для вас не актуальні, і якщо ваша совість насправді чиста (як ви це доакзуєте), то чому тоді так багато емоцій, і чому вони такі гарячі?
25. Чудо Юдо / 20 грудня 2012, 16:51
23. Николай пише:
«Я уверен что Вы бесплатно на пожертвование работодателя не будете работать, вы оцениваете свой труд в определенное денежное вознаграждение. »

Ну тепер все на своїх місцях: Церква - це послуги у сфери психологічної допомоги. Піп - найманий працівник, діє прейскурант, коротше звичайнісінька робота з наймачем, виконавцем, зарплатами і розцінками на послуги. То все нормально, все добре - працівники церкви задають ціну і виконують свою роботу, а ти платиш за моральне задоволення...

Тільки от до чого тут Бог? Невже це він такий бізнес вирішив запровадити на землі?
26. Николай / 20 грудня 2012, 17:17
Пишу последний раз, т.к. понимаю что данный диалог с людьми далекими от веры просто бессмыслен. Мне просто не приятно когда люди говорят или пишут о церкви, при этом не понимают что такое церква и зачем вообще мы здесь на земли. Водитель, вы много такого написали, я когда в университете учился там был такой предмет религиоведение, там тоже так писали, для меня церковь не аксессуар как вы выразились, я иду туда для того чтобы поговорить с Богом и поблагодарить его за все что у меня есть! А то человек со сказочными никамом пишет, так это полная чушь, причем сдесь прейскуранты непонятно, Вы хоть знаете что такое церковная утварь, или как тяжело сделать икону, или свечу, или напечатать молитвеник и духовную литературу и при этом печать тоже не бесплатна. Почему тогда эта газета к примеру не стоит просто 50 коп., так просто для людей, или заказать бесплатное объявление. Вы хотя бы подумайте о чем Вы пишете или что с чем сравниваете. Спаси Вас Господи!
27. Нью Йорк / 20 грудня 2012, 18:51
25. Чудо Юдо пише:
«Тільки от до чого тут Бог? Невже це він такий бізнес вирішив запровадити на землі?»

Впевнений, що Бог не має жодного відношення до православної церкви. Справедливому Богу не потрібні аксесуари у вигляді вєнчіков, саванов, свічечок, кадил та іншого шаманського гімна. Для Всевишнього важлива суть — те, ким насправді є людина чи якась річ. Те, як вона поводить себе в житті і як ставиться до Нього. А всі ті причандали вигадані давним-давно виключно для торгівлі і створення видимості чогось на зразок магії, спілкування з Богом. У цьому плані шаманський бубен племені Акара нічим не відрізняється від попівського кадила.
Тож, нехай Господь спасе і вас, Миколо. Дивіться як би не прийшлося відповідати перед Ним за ідолопоклонство. Хоча, я думаю, Він зрозуміє, що ви просто пішли під вплив.
28. кобелячанин / 20 грудня 2012, 19:10
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику
26. Николай пише:
«я иду туда для того чтобы поговорить с Богом и поблагодарить его за все что у меня есть!»

А я просто сиджу на дивані або на унітазі і також спілкуюся з Богом і дякую йому за все що у мене є. Прошу прощення за свої гріхи. Читаю молитви і Славлю його! І чим я гірший від вас Миколо чи ви думаєте що Бог мене ігнорує чи не чує? Чи ви вважаєте що Бог думає -"Ей, ти мудило ану встань з дивану коли до Бога звертаєшся!!! Купи десять свічок, упади на підлогу колінами і вилизуй ікони язиком тільки тоді я зможу тебе почути!!!"
Поясніть чому для віри, за вашими правилами, потрібні приниження назване вами як смирення? Хіба не можна вірити в Бога без походів до церкви, без виціловування попівських рук.
29. істина / 21 грудня 2012, 00:31
Світ в якому ми живемо не однозначний!Тому є лікарі а,є шарлатани,є водії а,є п"яні пілоти ,які збивають людей.Так і в церкві є святі отці віддані вірі в БОГА а,є комерційні директори церков з чисельними адьютантами (Николай).Але на мою думку самим цинічним бізнесом є бізнес на горі людей.Николай-основоположенням віри є недопущення гріхів ,а не їх замолювання,за гроші чи без,а в церкву як на базар не ходіть -це точно гріх.
30. Микола Гузченко / 21 грудня 2012, 00:49
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику
25. Чудо Юдо пише:
«Ну тепер все на своїх місцях: Церква - це послуги у сфери психологічної допомоги.»

Боже, яка ж тільки грамотна, розумна і адекватна людина.
Цікава штука - поведінка Ніколаю один-в-один подібна до поведінки комсомольця. Вступив до комсомолу (чи до церкви - яка різниця), і давай вислужуватися перед партією (чи Богом), шукати ворогів, кидатися на нєвєрних, казати на чорне біле і ховати від людських очей партійне (церковне) лайно.
Віриш, блять, в Бога - вір, мать тебе йоб. Але май хоч трохи здорового глузду і сміливості визнати, що лайна в церкві (надто в православній) - по самі вуха. Тоді й повага до тебе хоч якась з"явиться. А так усі знають, що вєрующі - зомбовані тупі брехуни. Нє, є й нормальні, але таких меншість.
31. водій / 21 грудня 2012, 19:55
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику
Таксист везе батюшку на процесс у церкву, по дорозі колесо попадає у ямку - ГИЦ:

Т - а шоб тебе йопс пересете
Б - ну чоловіче... не матюкайтеся, бога побійтеся, не можна ж так
Т - ой.. ну ви вибачте, я по звичці...

Їдуть далі, колесо попадає у здровенну ямегу, відривається, відлітає, машину зносить, і у деревину. Таксист вибігає на вулицю:

Т - а шоб його мать перейоп зліва та із права...
Б - ну чоловіче добрий.. та ну не матюкайтеся, бога таки побійтеся
Т - та як тут по вашому можна утримати свої емоції у такому випадку?
Б - ну ви попросіть у бога допомоги, помоліться...
Т - ну от покажіть самі як це робеться

Батюшка став на коліна біля пошкодженої машини, почав молитися богу, просити допомоги: "о господи шу-шу-шу-шу-шу шури-мури іже-єсі аса-сі"

І тут колесо само встало на місце, усі пошкодження від удару вирівнялися, поверх заново нанеслася грунтівка, нова фарба, машина відідвинулася від деревини знову на дорогу, як ніби нічого не було. Шокований батюшка: "ого... ніхуя собі...."
32. водій / 21 грудня 2012, 19:56
мій камент вище, там анекдот із лексиконом ))
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації