Не так давно в Полтавських районних ЗМІ з’явилась інформація, у якій адміністрація ПАТ «Полтаваобленерго» звинувачує національного поштового оператора у відмові продовжити договір за тарифами, що нижчі за фактичну собівартість наданих послуг. Тобто за логікою ПАТ «Полтаваобленерго» «Укрпошта» має стати благодійною організацією та працювати у збиток? Хотілося б прояснити ситуацію.
УДППЗ «Укрпошта» може приймати комунальні послуги на договірній основі, коли поштове підприємство заключає договір із постачальником послуг. У такому разі пошта приймає платежі і за їх приймання отримує оплату від постачальника. Другий спосіб — коли за приймання платежу сплачують самі споживачі послуг.
Нині тариф на приймання одного платежу «Укрпоштою» становить 1,5 % або щонайменше 1 грн. 80 коп. Мінімальна сума плати 1 грн. 80 коп. забезпечує покриття витрат платежу в розмірі до 120 грн. Для порівняння: у багатьох банківських установах мінімальна плата за приймання платежу становить 2 % і вище.
Водночас деякі комунальні підприємства, щоб зекономити, пропонують збиткові для пошти тарифи, які нижчі за фактичну собівартість зазначених послуг. У випадку з Полтаваобленерго виникла ситуація, коли компанія-постачальник електроенергії відмовилася укладати договір на умовах «Укрпошти». І замість того, щоб сісти за стіл переговорів, вирішила звернутися до преси і сформувати в населення негативне ставлення до «Укрпошти».
Сьогодні електроенергія постачається в усі населені пункти, у кожен двір і квартиру. Пошта стабільно приймає ці платежі по всій території України і вчасно перераховує кошти постачальнику (незалежно від того, укладено договір чи ні).
Інша справа, що через агресивну позицію обленерго, яке, певно, вважає, що «Укрпошта» — благодійна організація, страждають споживачі електрики. Хоча вартість послуги в «Укрпошті» і на бездоговірній основі є однією з найнижчих на ринку, споживач змушений переплачувати. До речі, якби можна було перевірити формування собівартості електроенергії, виявилося б, що туди вже включено витрати на оплату послуг «Укрпошти»!
Говорити про те, що «Укрпошта» в цій ситуації щось втрачає, не можна. А от щодо споживачів електроенергії, то компанія-постачальник повелася, м’яко кажучи, некоректно. Але, керуючись принципом «кращий захист — це напад», досягти позитивного результату не можна. Можна лише зіпсувати власну репутацію в очах споживачів. Сподіваємося, у цій ситуації здоровий глузд переможе.