Стан кобеляцьких доріг, як і більшості українських, стрімко наближається до катастрофічного. І ніхто не знає, чи знайдуться гроші на їх ремонт.
У посадовців Кобеляцької міськради днями вдалося дізнатися про плани влади Кобеляк щодо ремонту вулиць райцентру. Одразу відзначимо, що про руїну під назвою «вулиця Фрунзе» на ділянці, де перед виборами зняли асфальт, мова не йшла. Та дорога знаходиться на утриманні держави й місцева влада її ремонтом займатися не буде. Навіть права такого не має.
Та й без вулиці Фрунзе в Кобеляках вистачає проблемних ділянок. Практично всі вулиці чекають не дочекаються капітального чи хоча б поточного ремонту дорожнього покриття. На нього, на цей ремонт, у 2013 році планують витратити близько півмільйона гривень. Це — за планом. Частину цих витрат понесе державний бюджет, частину — обласний та міський. Так, згідно з відповідними рішеннями, 100 тисяч із держбюджету мають піти на поточний ремонт вулиць Полтавської, Калініна та утримання інших. Утримання включає в себе: підмітання, розчищення снігу й посипання піщано-сольовою сумішшю, ремонт і фарбування дорожніх знаків. Ще 509 тисяч держава має виділити на продовження капітального ремонту вулиці Дніпропетровської. Нагадуємо, що його розпочали минулої осені, а чекали ледве не десятиліття.
Із обласного бюджету має бути профінансований капремонт вулиці Касьяна. На це виділяється 250 тисяч гривень. Крім того, 90 тисяч заплановані на поточний ремонт вулиць Огія, Дніпропетровської та, увага, Горького. Нарешті мають зникнути сумнозвісні калюжі, якими «знаменита» ця вулиця. Але, напевне, не всі, адже грошей не вистачить.
Зробить свій внесок у ремонт та утримання доріг і сама міська рада. Згідно з планами (чи мріями? — редакція), у міську казну мають надійти 100 тисяч гривень, у якості податку при первинній реєстрації транспортних засобів. Якщо кобелячани таки зважаться купляти нові автомобілі, зважаючи на стан доріг. Ці гроші витратять на поточні ремонти, заміну дорожніх знаків, нанесення розмітки, очищення обочин.
Якщо скласти до купи всі заплановані витрати, то виходить мільйон гривень, навіть трішки більше. Це мало, але можна було б порадіти навіть цьому. Якби не два «але». По-перше, цей мільйон є дійсно віртуальний. Чи паперовий, якщо говорити простіше. Зважаючи на нинішній стан у бюджетах усіх рівнів, ця сума може так і залишитися на папері. Усі, хто в Україні співпрацює з бюджетними грішми, знають, що деякі платежі «висять» ще з вересня минулого року. Держказначейство їх просто не пропускає. Щось схоже може відбутися і з грошима запланованими на ремонт доріг.
Друге «але» стосується самого процесу ремонту. Його в Україні, і в Кобеляках зокрема, проводять традиційно в дощ або мороз, незрозумілої якості асфальтом і за якимись таємничими українськими технологіями. Як результат, до «закатаних» у землю мільйонів через рік-два доводиться додавати нові десятки мільйонів. Потрібні приклади? Поїдьте в Кобеляки на вулицю Стародніпропетровську, Шевченка, Фрунзе, Червоноармійську. І зрівняйте їх із автодорогою, що проходить у Царичанському районі. Далі коментуйте самі.
Безліч фотографій жахливих доріг — у фотоальбомі на нашому сайті