Вхід | Реєстрація

«Два за ціною одного». Чи справді на розпродажах дешевше?

«Два за ціною одного». Чи справді на розпродажах дешевше?

У нашій країні розпродажі з кожним роком стають все популярніші. Купуючи речі на сезонному розпродажі, можна і зекономити, і оновити свій гардероб. Але чи варто кидатися на все, що дешево, і вірити привабливим обіцянкам знижок?

Крім того, нині модно влаштовувати розпродажі косметики, автомобілів і навіть продуктів. Проте, чи завжди можна в такий спосіб придбати якісні товари і не потрапити на гачки до нечесних продавців.

Зазвичай, знижки і розпродажі проводять у кінці сезону: взимку та влітку або напередодні свят. І діють вони на більшість із нас ледь не магічним чином. Вивіски зі словами, написаними великими буквами, «sale», «знижка», «тільки тут і зараз» на багатьох людей впливають на підсвідомому рівні.

То для чого влаштовують розпродажі? Мабуть, це питання задавали собі всі, хто хоч раз щось купував на розпродажах. Чи вигідно торговцю продавати речі практично за тією ж ціною, за яку вони були закуплені? З одного боку, це може означати, що накрутка на реальній вартості дуже велика. Роблячи знижку, магазин втрачає зовсім небагато або, узагалі, нічого не втрачає. Іноді адміністрація з самого початку встановлює на товар зависоку ціну, а потім, коли його не розкуповують, влаштовує знижки. Дешевше продають і товар з браком, або залежаний. Проте, у нашій країні, як і на Заході, уже є магазини, які заради свого іміджу не будуть продавати підробки або бракований товар, а знижки і розпродажі для них — спосіб залучити клієнтів.

Журналісти «ЕХО» вирішили дізнатися, чи влаштовують у Кобеляках розпродажі та знижки. Для цього ми відвідали більшість магазинів нашого міста. Рекламу про знижки нам вдалося побачити лише в нещодавно відкритому супермаркеті, у центрі міста, та в одному з магазинів білизни та жіночих аксесуарів. Продавець Олена, котра працює в останньому, повідомила, що знижки та розпродажі для цього магазину не новина.

— Розпродажі у нас почали проводити ще перед Новим роком, — каже Олена. — Спочатку ми вирішили знизити ціни майже на весь товар. Якщо раніше сумка коштувала, для прикладу, 400 гривень, то зараз — 200. Також ми продовжуємо влаштовувати акції і на решту свят. Розпродаж буде і в День Святого Валентина, і перед святом 8 Березня.

На наше запитання: «Чому в цьому магазині влаштовують знижки подекуди від 10 до 50 відсотків?». Олена відповіла: «Це робиться заради збільшення товарообігу».

— Аби товар швидше продавався і власники магазину мали можливість завозити більш новий, — підсумувала продавець.

Також ми вирішили дізнатись думку кобелячан про знижки та розпродажі. До речі, деякі з них про розпродажі в Кобеляках знають.

— У неділю я вийшла на базар в Кобеляках, — каже жінка, що представилась Людмилою. — На моє здивування, там також бувають розпродажі. Я придбала пуховик усього за 600 гривень. Хоча раніше, ще на початку зими, він коштував більше двох тисяч. Продавці мені так і пояснили, що просто хочуть продати товар, аби на наступну зиму закупити новий.

— Перед Новим роком я на розпродажі в Полтаві купила собі два літніх сарафани, — розповідає молода жінка на ім’я Марина. — За кожен віддала по 80 гривень. Улітку, більше всього, такі сарафани коштували б усі 400 гривень. Тому ніскільки не жалкую.

— А я за розпродажами не ганяюсь, тим більше в Кобеляках. Коли треба, тоді їду в Харків і купляю все необхідне, — поділився з нами молодий хлопець, який представився Сашею.

 

То чому магазини влаштовують розпродажі?

Усе почалося ще в XVIII столітті, коли в Європу хлинув потік колоніальних товарів. Купцям було потрібно якнайшвидше звільняти складські приміщення, для завезення нових партій, щоб від конкурентів не відставати і частіше дивувати розпещених покупців чимось новеньким. Тоді-то й були придумані розпродажі. Зараз же причин, з яких їх улаштовують магазини, набагато більше.

Зокрема, щоб залучити нових покупців. Нерідко ми довідуємося про той чи інший магазин саме тоді, коли він на всю країну повідомляє про розпродаж. Виникає інтерес до цієї торговельної точки і думки про вигідні покупки. Як наслідок, бажання негайно її відвідати. Якщо товар сподобався, то ви, напевно, розповісте про цей магазин знайомим та обов’язково повернетеся туди вже не в дні розпродажів, щоб оглянути асортименти без поспіху й черг у примірювальній.

Також розпродажі влаштовують, аби більше продати. Найчастіше, коли в нас з’являється можливість заощадити, ми не замислюючись, витрачаємо гроші на те, що й не збиралися купувати зовсім. Магазин залишається у великому виграші, а от покупці, на жаль, ні. Звичайно, треба себе час від часу балувати і радувати. Але шоколад, наприклад, теж додає гормонів щастя, при цьому коштує він усього 10-15 гривень за плитку, без знижок і розпродажів, та й місця в шафі не займає.

Ще розпродажі влаштовують, щоб зацікавити новою колекцією. Найкраща реклама нової колекції одягу або взуття — у той же час розпродаж старої. Наприклад, магазин обвішаний усякими «-50 %». Але ви заходите туди і виявляєте, що знижки тільки на окремі речі минулого сезону, а навколо вже красуються яскраві модні моделі, однак, знижки на них не поширюються. У результаті ви йдете з парою модних обновок за завищеними цінами, навіть не згадуючи про ті «-50 %», які заманили вас у магазин. Нерідко спеціально для розпродажу завозиться партія дешевих товарів, яких колись у цьому магазині і близько не було. Купивши там один раз річ за копійки, ви, напевно, запам’ятаєте це місце і повернетеся туди в пошуках недорогих нарядів, ну й, звичайно, мимохідь оглянете весь асортимент.

 

Чим нас заманюють?

Найбільш безпрограшні виверти давно вже взяті на озброєння всіма великими торговельними мережами. І ви теж, напевно, їх знаєте. Але від цього вони не втрачають свого впливу на покупців і, як і раніше, викликають активне бажання купувати.

1. Подвійні і потрійні цінники

Демонстративне перекреслювання старої ціни і криво наклеєна нова притягують, як магніт. Відчувши різницю, покупець залишається нею задоволений. А ймовірність того, що він не піде з пустими руками, багаторазово зростає. А якщо ціни перекреслені п’ять разів, то складається враження найвигіднішої покупки і неможливості її відкласти.

 

2. «Дві речі за ціною однієї»

Теж звучить досить заманливо. Хоча з торговельної мови на людську ця фраза перекладається, як «знижка 50 % на весь мотлох». Вибір другої речі, щоправда, буває сильно обмежений. Ви можете вибрати її з тієї ж розпродажної колекції та у межах тієї ж суми, що вже заплатили.

 

3. «Обмежена пропозиція»

«Знижки тільки сьогодні і більше ніколи!», «Магазин закривається!», «Останній день розпродажу!» і все в такому дусі. І от ви вже дійсно квапитеся, придивляєтеся і, навіть, якщо сумніваєтеся, купуєте, адже завтра може бути пізно. Вам не залишають часу на роздуми, навіюючи купити зараз або забути про це назавжди.

 

4. «Знижка 90%»

Так, і таке буває. Але, як правило, це лише означає, що націнка до розпродажу була величезною і що склад цим просто завалений. Саме розпродаж показує справжню ціну товару без амбіційних торговельних накруток. Якщо ви на такий розпродаж потрапили і щось потрібне все-таки вибрали, то на майбутнє позначте собі, що це магазин занадто завищених цін.

 

Як протистояти вивертам торговців?

1. Складайте список.

Це ваша головна зброя проти спокуси піддатися спонтанному шопінгу. Ви повинні чітко визначитися, що вам дійсно потрібно, і прагнути саме це й купити дешевше, а не кидатися на все підряд.

 

2. Кредитку залишайте вдома.

Зручна штука — кредитна картка з пільговим періодом кредитування. Можна накупити на неї купу всякої всячини, а потім протягом 30-60 днів сплачувати борг. Однак, це згубний підхід. Адже коли вчасно не розплатитися з банком, то це призведе до того, що на борг будуть нараховані немаленькі 20-30 %. Отже, уся ваша вигода від шопінгу зникне. Використовуйте кредитку тільки в екстрених випадках, коли гроші дійсно потрібні.

Багато хто з нас відчуває страх перед дорогими магазинами і заходить туди винятково в період розпродажів. Однак, у бутику стає якось ніяково, щоб відразу ж кинутися до заповітного стенда зі знижками. Ми починаємо неспішно обходити торговельний зал, виявляючи на шляху щось дуже цікаве. Відмовитися від гарної штучки і люб’язності продавців, буває важко. Лише вдома може виникнути відчуття дежавю: нам здасться, що ми купили щось, що в нас уже висить на вішалці, тільки втридорога.

 

3. Не попадайтеся на обіцяні подарунки.

Друга подарована річ буде приємним дріб’язком, тільки якщо першу ви вибирали і купували усвідомлено та заради неї самої, а не тому, що вам пообіцяли щось дати «на додачу». А якщо вам потрібно саме те, що дарують, то краще купити це окремо, ціна, швидше за все, буде нижча, ніж на першу річ, та й місце в шафі заощадите.

Якщо під час розпродажу вам щось сподобалося, але ви до кінця не впевнені в доцільності покупки, відкладіть її хоча б до завтра. Цілком можливо, що ця річ не так уже вам і потрібна, але щоб це зрозуміти, потрібен час.

Будьте прискіпливі до якості того, що купуєте. Дешеві речі найчастіше і виглядають дешево. Бажання їх носити, як правило, пропадає після першого ж виходу, і вони стають черговим тягарем для гардероба.

 

4. Майте спокій!

Багато хто з нас побачивши юрбу в магазині, поспішають до неї приєднатися і накупають зайвого. Замість того, щоб піддаватися загальному ажіотажу, загляньте у свій гаманець, звіртеся зі списком і зберігайте спокій. Влазьте в юрбу, тільки якщо там дійсно дають щось із заздалегідь вами запланованого.

 

5. Не будьте жертвою моди

Не поспішайте наприкінці зими накупити чогось ультрамодного з минулої колекції. Напевно, через рік усе це безнадійно застаріє. Якщо й купувати несезонні речі, то тільки класичного стилю і крою: вони ніколи не виходять із моди. Хоча знижки на них найчастіше нижчі.


Автор: Дарія СТАРОСТІНА, «ЕХО з регіону»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
14 лютого 2013, 16:53 | Кобеляки | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації