Вже декілька років поспіль стратегія формування плану-графіка перевірок платників податків загалом позначена новими підходами. Перевіряють лише тих із них, хто має ризики щодо несплати податків або при неодноразовому нагадуванні про наявність таких ризиків не вживає заходів щодо їх усунення. Податковим кодексом на законодавчому рівні встановлено періодичність проведення документальних планових перевірок, яка залежить від ступеня ризику діяльності платника податків. Платники з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, із середнім – не частіше ніж раз на два роки, високим – не частіше одного разу на календарний рік.
До плану-графіку проведення документальних перевірок на І квартал 2013 року включено лише 17 суб’єктів господарювання - юридичних осіб та 11 фізичних осіб - підприємців. Порівняно з І кварталом 2012 року кількість перевірок підприємств скорочено на 50%, а фізичних осіб-підприємців – на 30%. Тоді перевірялися 34 юридичні особи та 15 підприємців.
Практика скорочення документальних перевірок продовжуватиметься і надалі завдяки запровадженню ризикоорієнтованої системи відбору платників податків до перевірок. Вона дозволяє зосереджувати податкову увагу виключно на ризикових підприємствах.
Інноваційні інструменти моніторингу були розроблені в рамках загальної стратегії відмови від фіскальних методів на користь створення на базі податкової повноцінної сервісної служби. Одним з основних принципів податкового сервісу є невтручання у діяльність сумлінних платників.
Автоматизований відбір кандидатів на перевірку призвів до того, що в минулому році щоквартально перевірялося не більше 38 підприємств та 17 підприємців, а за весь рік було перевірено 111 юридичних осіб та 77 фізичних осіб. Загалом же з 2010-го року кількість перевірок знизилася втричі.