При відвідуванні супермаркетів у покупців частенько виникають неочікувані проблеми.
Чи часто ви ставали жертвою обману? Ні? Не поспішайте заспокоюватись. Адже дехто вже давно має власний рецепт, як отримувати надприбутки на вас. І це не великі компанії, які спекулюють на нафті, а звичайні супермаркети, які, до речі, є й у нашому місті.
Один із поширених способів, коли на касі продавці вибивають чеки, на яких вартість не співпадає з написами на цінниках. На скарги обурених покупців працівники магазину лише знизують плечима.
Хоча, згідно статті 156-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, відмова працівників торгівлі у наданні споживачам необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товари, їх кількість, якість, асортимент, виробника, обмеження прав споживачів на перевірку якості, ваги та ціни придбаних товарів — тягнуть за собою накладення штрафу від одного до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Та скаржаться кобелячани регулярно. Ось зовсім нещодавно жителька нашого міста, яку звуть Інною, переповіла нам неприємну ситуацію, яка сталася з нею в популярному продуктовому магазині.
За словами Інни, у неділю вона придбала в магазині мінеральну воду, яку їй, з невідомих на те причин, продали за завищеною ціною.
— У магазині діяла акція. Цього дня товар продають за зниженими цінами. У неділю я там купила мінеральну воду. По акції вона коштувала п’ять гривень, а в інші дні — вісім. І так, як я купувала не один товар, а декілька, різницю в ціні відразу ж не помітила. Та коли прийшла додому і поглянула на чек, то зрозуміла, що воду мені продали на три гривні дорожче, — стверджує жінка.
Тому Інна вирішила знову піти до магазину і вияснити, у чому виникла помилка.
— Одразу ж я підійшла до продавця, аби розібратись у цій ситуації. Та вона нічого мені пояснити не змогла. Співробітник, який стояв поруч, показав мені книгу скарг і пропозицій та запропонував написати свою скаргу. Після чого я попрохала, аби до мене вийшов адміністратор магазину. Той, у свою чергу, почав вимагати, аби я йому повернула товар. Тільки після цього мені віддадуть гроші. Та я хотіла забрати різницю, адже пред’явила чек, на якому вказано назву товару, ціну, день та час покупки. Тільки після тривалої дискусії адміністратор дістав зі своєї кишені гроші і повернув мені різницю, — розповідає вона.
За словами Інни, про подібні ситуації вона чула неодноразово. Хоча про те, що такі випадки непоодинокі, автор даної статті мала нагоду підтвердити і на власному досвіді.
— Минулої неділі я також відвідала цей же магазин. Придбавши необхідні продукти, лише вдома помітила, що ціна в чеку на один із товарів не співпадає з тією, яка була вказана на ціннику в магазині. А точніше, вартість кави була вказана 43 гривні 99 копійок, а в чеку вже значились — 48 гривень 99 копійок.
Аби розібратись у цій ситуації, наступного дня я знову завітала до магазину і попрохала покликати адміністратора.
Доки я чекала на керівництво магазину, молодий співробітник сказав, що я не перший відвідувач, який приходить із подібною проблемою.
— Да, дівчата, буває, халтурять. Та потом їх за це штрафують, — стверджує хлопець.
Через хвилин десять до мене підійшов молодий чоловік, який представився адміністратором.
Переповівши йому ситуацію, він сказав, що виникла помилка. Та, за його словами, у будь-якому випадку, ця помилка виникла з вини адміністрації.
На запитання, чи винні касири в тому, що ціну на касі вибивають неправильно, адміністратор відповів, що ні. Мовляв, вини касирів у цьому не може бути, адже каса працює від комп’ютера.
Адміністратор вибачився та повернув мені різницю і на цьому конфлікт був вичерпаний.
За порадою, як діяти в подібних випадках, ми звернулися до головного спеціаліста Державної інспекції у справах захисту прав споживачів Полтавської області Ігоря Жорняка. На жаль, за його словами, ціноутворення не в межах його компетенції. Та кобелячанам порадив одразу ж звертатися до керівництва магазину (адміністратора чи директора) та вирішувати подібні проблеми на місці. Обов’язково ви повинні мати при собі чек. Інакше, помилку довести буде неможливо. Також свою скаргу можна записати до книги скарг та пропозицій, яка є в кожному магазині.
Щоб не бути жертвою обману, варто завжди пам’ятати прості правила поведінки в супермаркеті. Ми спробували скласти свій список рекомендацій:
- Завжди звертайте увагу на цінник і його відповідність обраному товару.
- Перевіряйте дати виготовлення і терміни придатності товарів.
- Утримайтесь від покупки товарів сумнівної якості та походження.
- Не беріть одразу товар, який розміщено найближче до покупця і на рівні очей. Погляньте на сусідні, верхні, нижні полиці. Можливо, ви знайдете свіжіший, кращий, дешевший товар.
- Не кидайтесь на акційні товари. Акційна ціна часто може бути більшою за ціну товару без акції. Розраховано на ажіотаж, неуважність та бажання зекономити. Звертайте особливу увагу на якість та термін придатності акційних товарів.
- Звертайте увагу на різного роду наліпки на товарі, адже дуже часто ними заклеюють справжню інформацію про терміни або склад чи якість товару.
- По можливості підрахуйте сумарну вартість покупки ще до прибуття на касу.
- Слідкуйте за товаром, що вам пробивають на касі, дивіться на монітор касира, за можливості перевіряйте одразу ціну і чи збігаються кількість та найменування з тими, що були у вашому кошику.
- Завжди беріть товарний чек: у разі виникнення претензій — це ваш єдиний доказ.
- Перевіряйте вибиті в чеку товари (бажано біля каси). Не бійтесь затримати чергу.
- Будьте особливо уважними при здійсненні покупок на велику суму (можуть з’явитися зайві найменування).
Тож поважайте себе і не дайте обманути!