Вхід | Реєстрація

Як написати скаргу на яму?

Як написати скаргу на яму?

Якщо ви втомились від українського бездоріжжя та бездіяльності дорожньої служби, то у вас є вихід. Беріть рулетку й фотоапарат і вирушайте шукати яму.

Як боротися з ямами на дорозі? Можна плюватися і матюкатися, крити на чому світ стоїть владу і безтолкових дорожників. Можна. Але толку з того буде нуль цілих, нуль десятих. Від ваших криків та матюків нікому ні холодно, ні гаряче. І ями від цього, звичайно ж, не зникнуть. А можна спробувати поборотися з ямами іншим способом. Він складніший, ніж просте матюкання, але і більш дієвий.

Про існування такого способу автор, у принципі, знав і раніше, але ніколи ним не користувався. Як і більшість моїх співгромадян. Спосіб цей полягає в написанні звичайної скарги. Адже в нашій країні (можливо, не тільки в нашій) будь-яка влада реагує лише на письмове звернення. Адже, якщо є скарга, то на неї потрібно відповідати. Звичайно, більшість відповідей на скарги — це примітивні відписки, які містять жалісливі фрази типу «недостатнє фінансування», «за наявності коштів», «в умовах світової фінансової кризи» і так далі. Але. Якщо скарг буде багато і вони будуть повторюватися, то, рано чи пізно, якийсь ефект таки буде. Або усунуть причину скарг, або того, хто не зміг її усунути. Усе одно, якісь зміни та відбудуться.

Ми вирішили спробувати написати скаргу стосовно ями на дорозі. Придумали це не самі. Підказав, спасибі йому, наш колишній коректор Коля Гузченко. Він на нашому сайті «ЕХО з регіону» розповів про такий собі проект під назвою «УкрЯма». Ідея створити сайт виникла в російського блогера Олексія Навального. Скористатися ним надзвичайно просто. Для початку у вас повинна бути яма або якийсь інший недолік на дорозі (незакритий люк або неприбраний сніг).

Припустимо, нам дошкуляє яма на дорозі. Спочатку ми переконуємося, що вона не вписується в допустимі норми. Для цього читаємо роз’яснення на сайті: «Згідно з чинним Державним стандартом України 3587-97, розміри ям не повинні бути більше 0,5 м або 6 см в глибину. Усі ями, які більше хоча б по одному параметру, повинні бути усунені протягом 10-денного терміну (максимум)». Отже, спочатку яму потрібно виміряти і сфотографувати. Для цього вам знадобляться рулетка і фотоапарат/мобільний телефон із камерою. Якщо яма ширша або глибша, ніж дозволяє Держстандарт, ви маєте право поскаржитися. Як це зробити?

На тому ж сайті «УкрЯма» створений простий алгоритм написання скарги. Спочатку ви завантажуєте фотографію з вашою ямою. Потім за допомогою карти обираєте її місцезнаходження. Приміром, Нові Санжари, вулиця Жовтнева. Обираєте підрозділ ДАІ, який відповідає за дану територію. Потім вписуєте свої дані, як скаржника. І сайт сам генерує вам готову скаргу в ДАІ. Ви роздруковуєте її і відправляєте листом із повідомленням. І 31 день (відповідно до законодавства) чекаєте відповіді.

За 31 день вам має надійти з ДАІ відповідь. Варіант перший. У листі написано, що всі пошкодження усунені. Ви їдете на вулицю, де розташовувалось вказане вами пошкодження, фотографуєте заасфальтовану яму і викладаєте фото на сайт. Ура! Однією ямою в Україні стало менше! Варіант другий. Відповіді з ДАІ немає або прийшла формальна відписка. Знову звертаєтесь до сайту і вам допомагають написати скаргу до прокуратури: або на бездіяльність ДАІ, або тих організацій, які мають утримувати дороги у стані, який відповідає нормам Держстандарту.

Виглядає заскладним? Звичайно, просто матюкатися набагато простіше. Насправді, нічого складного в цій схемі немає. Тому ми вирішили не просто розповісти вам про «УкрЯму», але і спробувати самим скористуватися ресурсом. Для початку сіли в редакційне авто і проїхалися вулицями Нових Санжар. Благо, довго шукати яму в наш час не треба. Але ми намагалися обирати найбільш ефектні.

Одну з таких знайшли на центральній вулиці селища — Леніна. Знаходиться яма в самому її кінці, навпроти будинку під номером 114. Спочатку ми заміряли її за допомогою рулетки і зрозуміли, що в параметри Держстандарту вона аж ніяк не вкладається. Красуня-яма мала 2 метри 25 сантиметрів у довжину, 1 метр 50 сантиметрів у ширину та 11 сантиметрів у глибину. Доки ми фотографували «знахідку», із будинку навпроти вийшов чоловік і почав зацікавлено спостерігати за нашими маніпуляціями.

— Яму задєлаєте? — із надією поцікавився він. Ми пояснили, що «заделать» яму — не в нашій компетенції. Це, можливо, зроблять дорожні служби, але не факт, що швидко.

— Ну ви хоч сфотографіруєте і напишете — і то хорошо! — підсумував чоловік.

Виїхавши з селища, ми вирішили проїхатись до сусідніх Забрідок. І дуже швидко зрозуміли, що робити цього було не слід. Оскільки в Забрідки краще всього діставатися не на авто, а, бажано, вертольотом. Але позаяк такий транспортний засіб в Україні по кишені лише Президенту, нам довелося все ж таки їхати машиною. Розігнатися на такій дорозі нереально, тому що і на першій швидкості пасажирів постійно підкидає. Ями на покритті розташовані так густо, що складається враження — тут нещодавно пройшов авіанальот. Вимірювати величину і ширину ям практично неможливо. По тій простій причині, що фактично вся дорога — одна суцільна яма з малюсінькими вкрапленнями асфальту.
Повернувшись до Нових Санжар, ми зробили знімки ще кількох ям на вулицях Леніна та Петровського. Коли фотографували останню, повз нас пройшов пішохід, який не міг не поділитися наболілим.

— Дороги ні в ж… не годяться! Тільки налоги платимо! — сказав чоловік.

Напевно, під його словами з готовністю підписалися б більшість автовласників України. Адже їх усіх надзвичайно цікавить: куди ж усе-таки йдуть оті мільйонні податки, якщо дороги в нас ось такі?

Повернувшись до редакції, ми вирішили написати скаргу. Із усіх ям вибрали найбільшу — ту, що по Леніна, 114. Завантажили її фото на сайт. І, скориставшись формою з «УкрЯми», написали заяву до відділення ДАІ. До неї додали фотографію ями. І все це відправили поштою. Тепер будемо чекати відповіді і час від часу моніторити стан нашої ями. Може, її вже завтра заасфальтують і можна буде з радістю констатувати: в Україні стало на одну яму менше. Як би там не було, а про результат нашого звернення ми обов’язково напишемо, як тільки отримаємо відповідь. Звичайно, ми розуміємо, що скоріш за все отримаємо одну з поширених відписок. Але то вже буде приводом для написання іншого матеріалу.


Автор: Володимир ПАРШЕВЛЮК, «ЕХО з регіону»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
21 березня 2013, 17:28 | Нові Cанжари | Суспільство


1. Микола Гузченко / 24 березня 2013, 11:47
Автор пише:
«розміри ям не повинні бути більше 0,5 м або 6 см в глибину.»

Одна з ключових речей, і отак жахливо написана. Глибина - це теж розмір, тому оце "в глибину" в реченні виступає як уточнення, про який саме розмір ідеться.
Іншими словами, тут написано ось що: "Розміри ям в глибину повинні бути не більше 0,5 м або 6 см".
Імовірно автор вагався між поняттями "ширина" і "довжина" і шукав якесь узагальнююче слово, яке б означало горизонтальні параметри ями. Ширина - це універсальний параметр, тому можна було написати "...не повинні бути більші за 0,5 м в ширину". Про степ же кажуть, що він широкий (хоча може ж то він довгий).
А найкраще було б написати отак: "...яма не відповідає стандарту, якщо її діаметр перевищує 0,5 м, або якщо її глибина - понад 6 см". Діаметр - ось універсальне слово для позначення горизонтальних розмірів ями.
P.S. Розміри - це множина, тому "...розміри не повинні бути більшІ (або ...більшИМИ)".
2. Вася против всех / 24 березня 2013, 16:03
Микола Гузченко,вы так увлекаетесь исправлением чужих ошибок,что сам грубо ошибаетесь в опредилениях.Диаметр-отрезок прямой соединяющий две ниболее удаленные точки окружности проходящий через центр фигуры(его размер).Еслибы предметом измерения была плоская геометрическая криволинейная фигура,тогда опредиление диаметр полностью характеризовало яму.Но яма,несомненно,геометрическая фигура обьемная,пространственная. Значит характетизуется более чем двумя размерами.В данном случае самой большой длиной,самой большой шириной,самой большой глубиной(высотой в зависимости от исходной точки произведения обмеров).Диаметр ямы опредиляется в нескольких плоскостях и как основная характеристика неподходит.Ув. админ прошу обратить внимание на то,что в коментариях к статье"Я і Ленін"я не употреблял ненормативную лексику,а цытировал коментарий(невыделенный красным цветом)Миколы Гузченко.Прошу обьективно относиться к всем участникам форума.Я,Вася за равноправие.
3. Микола Гузченко / 24 березня 2013, 20:01
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику
Вася, не будь мудаком. Верхня межа ями - це і є плоска криволінійна геометрична фігура (частина площини дорожного полотна). Яма в першу чергу - це відсутність плоского твердого покриття дороги. Тому вона має діаметр і ніякий умнік не переплутає його з глибиною.

Змінено 24.03.2013, 20:13
4. водій / 24 березня 2013, 20:51
Мені хочеться задати пару питань, на котрі може хтось має відповідь:

1. Вулиця Фрунзе. По ній пустили потік великих тяжких вантажівок - фур. Але ця вулиця є густозаселеною. Впродовж майже усієї вулиці, зовсім поруч до проїзжої частини, приватні сектори один за одним. Давайте спробуємо уявити собі проживання тих людей (шум, пиляка, дизельний чад із сажею), а також вібрації гунту, від котрих трясуться стіни їх будинків. Маємо на увазі, що у разі пошкодження стін та дахів, далеко не всі зможуть відбудуватися заново. Можливо навіть ніхто. А тепер пригадайте, що правила дорожнього руху, умовно розбиті на декілька частин. І вказівки що стосуються водіїв, це лише одна із тих частин. Інші частини стосуються порядку встановлення дорожних знаків, і призначення вулиць !!! Зізнаюся що я не вивчав остальних частин окрім водійської, але просто поглянувши на цю вулийю, поставте собі запитання - як ви гадаєте, чи дозволено по таких вуличках, пускати важкий перевізний транспорт?! Вам не підозрюється що тут щось не так? Це по перше. Неясно також і те, чому жителі цієї вулиці мовчать. Невже вони справді не розуміють що можна визначити одну довірену особу, котра пройдеться по жителях вулиць Фрунзе та Червоноармійської, збере підписи, і додумається направити листа не до Хряпи - ясна річ, і так само не до Ісипа, і навіть не до обласного автодору, а до самого Колі Азарова. І що походу, буде добре на його сторінці у "фейсбуці", також від імені усих, попередити його про надсилання листа, щоб отримали і не загубили.

2. Красне. Погодьтеся, що асфальт зрізали в такий період, коли ясна річ оновлювати його уже не було сезонного часу. О да, "регулятори" нам пояснюють, що тіпа фінансування неочікувано облажалося, вийшов такий собі тіпа облом на котрий ми не розраховували, а коли бабки нарисувалися, покласти асфальт не дозволяв сезон, і от получилася така лажа. Скажіть мені хто небудь, а не здається лі вам?, що зрізання асфальту на порозі зимнього перідоу, насправді ніщо інше, як чітко продумане сплановане западло.

3. Знову вулиця Фрунзе. На самому початку цієї вулиці, по один бік проїзної частини, є невеликий участок на котрому також зрізаний асфальт. Зазвичай його зрізають або перед ремонтом, або для зменшення ямковості. Вибачте якщо я щось забув, але я не пригадую там великих ям, для зменшення котрих варто було зрізати шар асфальту, і через котрі там був потрібен ремонт. Питання – якого біса зрізали там асфальт і нічого не роблядь? Може причина та сама що і у Красному? Чи я щось пропустив…. То поправте. На виїзді із вулиці Червоноармійської, уже давно утворилися колії такої глибини, що навіть колеса розміром 18 дюймів уже наполовину не виглядають. Якщо недосвідчений початковий рулець не утримає авто колесами чітко на верху, на буграх колії, його авто у буквальному прояві сяде на пузо, і далі він не поїде, бо колеса зависнуть ну повітрі. Чому там не зрізають асфальт? А от на початку вулиці Фрунзе зрізали.
5. водій / 24 березня 2013, 21:06
Прошу вибачення, розмова за Кобеляки. Воно і п*яному не сложно догадатися, ну а все таки.
6. Майстер / 24 березня 2013, 21:10
Миколо, різницю між глибиною і площею я приблизно уявляю. Але все одно спасибі за розлоге пояснення - ти ж старався. Якщо ти помітив, то у статті вказано "читаємо роз'яснення на сайті". Тобто - текст не мій, а з "УкрЯми". Єдине, що там було написано "0,5 м2", а у мене в статті вийшло "0,5 м". Хоча, слово "діаметр" там дійсно не завадило б.
7. Вася против всех / 24 березня 2013, 22:28
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику

8. Микола Гузченко пише:
«Вася, не будь мудаком»
Ну вот опять оскорбление с вашей стороны.А за что? За то,что указал на явную ошибку.Хотя,извините,забыл(зомбовані,дурні,зуб даю).Вам разрешено все.Правда,админ?Микола не старайтесь быть умнее всех -эта илюзия чревата болезненым разочарованием.Ув.Майстер,когда
публикуете выписку с госстандарта,она должна быть дословная,ведь это госсударственный нормативный документ.В который даже таким фанатичным цензорам,как Микола вносить свои "диаметры" не позволено.Статья практичная и полезная.Я,Вася против оскорблений.
8. Микола Гузченко / 25 березня 2013, 11:11
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику
11. Майстер пише:
«різницю між глибиною і площею я приблизно уявляю.»

Вова... Тобі правда здалося, що я пояснював різницю між площею і глибиною?!!! Приїхали, блять...
Да, я зрозумів, що текст з УкрЯми. Але варто було б його окультурити.
12. Вася против всех пише:
«указал на явную ошибку.»

Вася, ти правда не розумієш, звідки у ями взялася плоска частина, її геометрична основа? А скажи, купа піску має діаметр? А купа щебню? А копиця сіна? І як виміряти глибину ями, якщо незрозуміло, в якій площині лежать її довжина і ширина? Це ж неможливо тоді?

Нью, Бувалий, хто там ще, вони знущаються з мене чи правда не доганяють? Бо я вже на грані істєрікі.

Змінено 25.03.2013, 11:12
9. Ярослав Гузченко / 25 березня 2013, 12:35
7. Вася против всех пише:
«Диаметр-отрезок прямой соединяющий две ниболее удаленные точки окружности проходящий через центр»

Якщо відрізок проходить через центр окружності, то він полюбому з'єднує дві найбільш віддалені її точки. Якщо відрізок проходить через дві найбільш віддалені точки окружності, то він ПОЛЮБОМУ проходить через її центр... Тож кагда дєлаїтє випіску із нарматівних дакумєнтав, ілі учєбнікав гєамєтріі (асобінна учєбнікав гєамєтріі), то ана далжна бить дасловная, вєдь ета наука, прі чьом точьная, і малєйшая ашибка прівратіт вашу випіску в ахінєю.

Але я не про це... Про яму. Прикол з її проскістю чи об'ємністю ясний)) Але якщо говорити про об'ємну фігуру ЯМА, то певно в ній таки можна віднайти діаметр. Той один, який харектеризуватиме її величину. Чого я так кажу? Пригадайте, коли йде мова про астероїди, хтось говорить про їх "самой большой длиной,самой большой шириной,самой большой глубиной(высотой в зависимости от исходной точки произведения обмеров)"? Ні! Говорять про їх діаметр. Як доказ - цитата з Вікіпедії: "Астероидами считаются тела с диаметром более 30 м, тела меньшего размера называют метеороидами" Як бачите поняття "розмір" і "діаметр" - тотожні. Так що я, Вася, за те, щоб ти не виjобувався.
10. Нетихонович / 25 березня 2013, 13:38
гузченки,вам що робити нічого?Достали вже!Перевіряєте написане ,як вчителі в школі.Все Васька написав вірно,такому визначенню нас вчили на уроках математики.Про яхту також говорять вийшла в море,а про гі..но попливло в море.Але яхта і гі...но -не тотожні поняття.А ви,гузченки зав"язуйте маньячити ,стає гидко.
11. Ярослав Гузченко / 25 березня 2013, 14:01
Нетихонович, мова пішла про те, чи можна говорити про таку характеристику розміру ями як діаметр. Вася це заперечив, ссилаючись на те, як вас з ним учили на уроках математики. Але я знайшов приклад того, що слово "діаметр" вживається у значенні "розмір". От і все) Ніякого маньячіння. Ну да, перша частина може і така, але ж то стьоб. От твій приклад з яхтою... Дійсно, стає гидко... І цікаво, от невже тобі здається, що такий приклад вдалий???
P.S.: А ще, я впевнений, в школі тебе вчили, що треба казати "фекалії")
12. New York / 25 березня 2013, 14:13
Вася, ти мабуть знаєш, що ями бувають і отакі Посилання на img-fotki.yandex.ru
Розкажи, як би ти проводив заміри такої ями?
Я б, наприклад, рулєткой виміряв відстань між двома найвіддаленішими точками ями. Виражаючись геометрично, вписав би криву ями в коло. Діаметр цього кола і був би характеристикою номер 1.
Характеристика 2 — це глибина в найглибшій точкі.
13. Чудо Юдо / 25 березня 2013, 14:43
Шановні! Пропоную терміново скласти комісію по вивченню питання правильності вимірювання розмірів ям! Це питання всенародного значення і його вирішення дасть прорив у геометрії, фізиці та хімії небачених масштабів! Після правильного формування нашої роботи ми матимемо право зачитати її на наступному конгресі лауреатів Нобелівської премії - вони 100% зажадають почути спосіб вирішення такої великої задачі!
А потім, можливо, ми досягнемо таких висот, що віднайдемо спосіб самозалатування дорожних ям, чого так гостро потребує наша країна!
14. Бувалий / 25 березня 2013, 18:30
18. Чудо Юдо пише:
«Пропоную терміново скласти комісію по вивченню питання правильності вимірювання розмірів ям!»

Підтримую! Дочекавшись цього знаменного часу, вношу свою лєпту у архіважливу і суперактуальну тему, зважаючи на те, що вона радикально впливає на загальнодержавну тенденцію задекларованого урядового покращення нашого битія. Згідно елементарних понять геометрії, діаметром можна вважати найбільшу хорду, тобто ту, що проходить через центр кола (опціонально -- круга і, навіть, кулі). Але ніяк не можна визначити діаметр всіх інших криволінійних замкнутих фігур як в одній площині, так і у просторі (у т. ч. і її горизонтальної проєкції). Навіть еліпс не може мати діаметра. Але! Навколо будь-якої геометричної фігури, як прямолінійної, так і криволінійної (в т.ч. і ями на дорозі, як у нашому випадку) можна описати коло, діаметр якого і буде та величина, про яку веде мову наш вчений-колега Микола. Так що зі впевненістю вважаю, що його теорія має логічне право на існування, ба, навіть більше, заслуговує на цілий ряд рецензій і оцінок, які він, до речі, вже заслужено, і не зосім, отримав. Зі свого боку вважаю, що спільними зусиллями тема розкрита настільки широко і якісно, що заслуговує якнайшвидшого підбиття підсумків роботи нашої компетентної і об*єктивної комісії.
15. ясен / 25 березня 2013, 20:11
Який актуальний спір!А головне привід показати свою ерудицію та солідарність.Не хочу займати бік якогось з таборів.Але дійсно цитувати витяг з держстандарту потрібно як зазначено в першоджерелі.Пропоную кожному з учасників форуму взяти шефство над якоюсь ямою на дорозі.Визначити глибину,довжину,ширину,площу,діаметр,хто який метод обере для визначення необхідних характеристик.Застосовуючи наведений в статті приклад ,добитись" смерті" підшефної ями.Через місяць кожен повідомить про результат.Отже будемо знати чи діє такий метод,чи ні.
16. Чудо Юдо / 25 березня 2013, 20:25
20. ясен пише:
«Пропоную кожному з учасників форуму взяти шефство над якоюсь ямою на дорозі.»

А от це слушна пропозиція. Було б вельми корисно так зробити. Піду почитаю уважніше що на тій "УкрЯмі" пишуть...
17. Бувалий / 25 березня 2013, 21:02
21. Чудо Юдо пише:
«Піду почитаю уважніше що на тій "УкрЯмі" пишуть...»

А комісія? Сам запропонував, а тепер з*їхав? :)))
18. New York / 25 березня 2013, 21:44
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику
22. Бувалий пише:
«А комісія?»

Мені від одного слова "комісія" плювати хочеться.
Так склалося, що в Україні комісія — це, зазвичай, купка ніхуянероблящих мужичків. Так що краще без неї. )
19. водій / 26 березня 2013, 08:18
шось мені кажетьця, шо деякі тутешні каменти, дуже схожі с каментами давно відомих "акторів" коментаторів цих сторінок, таке враження що їх клацають одні і ті самі пальці
20. нетихонович / 26 березня 2013, 11:27
І в мене така підозра.Я,Водій,Вадим,та два завзятих дуелянта.Ну й звісно Майстер.
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації