Минулого тижня в Кобеляцькій райдержадміністрації відбулась нарада, на якій обговорювали досить актуальні та проблемні на сьогоднішній день питання, що стосуються землі та нерухомості.
Доволі часто власники земельних ділянок та їх спадкоємці стикаються з проблемами, пов’язаними з виявленням помилок у виданих державних актах про право власності на земельну ділянку.
Більшість власників не приділяють цьому питанню уваги, оскільки вважають, що вищезазначені помилки в державному акті є несуттєвими в порівнянні з тими зусиллями, що були докладені, аби його отримати. Але таке відношення до землевпорядних документів призводить до виникнення непорозумінь у майбутньому: проблеми зі спадкуванням, ускладнення або, навіть, неможливість відчуження земельної ділянки та інше. Тому минулого тижня заступник голови Кобеляцької райдержадміністрації Валерій Коломієць запросив до свого кабінету представників земельного відділу, реєстраційної служби та державного нотаріуса, аби обговорити всі проблеми та шляхи їх вирішення.
Валерій Коломієць поцікавився, які проблеми сьогодні існують у земельному відділі. Начальник реєстраційної служби Кобеляцького районного управління юстиції Оксана Кіт повідомила, що проблемою є червоні державні акти.
— На даному етапі ми допрацьовуємо технічну документацію, вироблену ще в минулих роках. За новоутворені земельні ділянки до нас звернулось зовсім мало громадян. Проблемою на сьогоднішній день, як для нас, так і для людей, є червоні державні акти. Ці акти старого зразка. Вони не мають кадастрового номеру і виготовлялись ще до 2004 року. Ці акти дійсні, та ми не можемо зареєструвати право власності в реєстрі через відсутність кадастрового номеру, — каже Оксана Кіт.
Начальник відділу Держкомзему Кобеляцького району Олександр Спиця додав, що сьогодні з червоними державними актами в районі залишається близько п’ятнадцяти відсотків людей.
— У тому випадку, коли власник земельної ділянки помирає, спадкоємець не може вступити в право власності протягом шести місяців і оформити ділянку без кадастрового номеру також не може. Тому виникає безвихідне становище, — каже Спиця.
Проте, на думку начальника районного управління юстиції Надії Коваленко, для громадян система з вирішення земельних питань спростилася.
— Людям менше доводиться звертатися до БТІ чи в держземагентство. Відтепер левова частка роботи лягла на плечі приватних та державних нотаріусів, оскільки їх також зробили реєстраторами, — стверджує Надія Андріївна.
За словами Оксани Кіт, роботи з кожним днем все більше.
— У лютому, для прикладу, надійшло в три рази більше заяв, аніж у січні. Березень ще тільки розпочався, а вже така кількість заяв надійшла, як за весь лютий. Тенденція йде до стрімкого збільшення, — розповіла Оксана Кіт.
Заслухавши всі проблеми в роботі земельників, Валерій Коломієць поцікавився, який вихід вони бачать для їхнього вирішення. За словами державного нотаріуса Юлія Чернявського, до 2013 року Україна була єдиною державою, де існувала стара система обліку нерухомості. Зараз ми перейшли на європейську систему обліку.
— Раніше земля обліковувалась у земельному відділі, нерухомість — у БТІ, громадській організації, у міській раді, сільських радах і в управліннях юстиції. Зараз ми йдемо до європейського рівня. У принципі, перехід від старого до нового не може бути безперешкодним, — каже нотаріус Юлій Чернявський.
Насамкінець, Валерій Коломієць порадив тим людям, у яких уже є виготовлена технічна документація, у першу чергу звернутись до виконавців робіт і уточнити, наскільки коректно та правильно вона виготовлена. І тільки після цього звертатися до земельного відділу, аби там не створювати черги.