З кожним роком збільшується кількість документів, необхідних для прописки.
До редакції «ЕХО» звернулися колишні студенти, які нещодавно закінчили навчання та повернулися в Кобеляки. Вони стверджують, що виписавшись із гуртожитку, у них виникають складнощі з відновленням прописки вдома.
— Поки я навчалася, то, як і більшість студентів, була прописана в гуртожитку свого університету, — стверджує Катерина. — Та по закінченню навчання я повернулася в Кобеляки і вже тривалий час не можу прописатися в батьків. По-перше, у паспортному завжди великі черги. А по-друге, від мене вимагають велику кількість документів. Деякі з них, на мою думку, зовсім не потрібні. Наприклад, договір найму. Для чого він, якщо я хочу прописатися в батьків?
За коментарем ми вирішили звернутися до головного спеціаліста Кобеляцького РС УДМС України в Полтавській області Ольги Стебліної. За її словами, проблеми в громадян можуть виникати за відсутності деяких необхідних документів, а за їхньої наявності прописка здійснюється за один день.
Як стверджує Ольга Володимирівна, громадянам України, по прибуттю на нове місце проживання, необхідно протягом десяти днів його зареєструвати. Якщо ця процедура не буде здійснена в строк, то на особу накладаються штрафні санкції в розмірі від одного до трьох неоподаткованих мінімумів. Загалом, реєстрація місця проживання здійснюється в день подання документів.
Ми попрохали Ольгу Стебліну назвати повний перелік необхідних документів для оформлення прописки. За її словами, необхідно подати:
— письмову заяву;
— документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Тобто, паспорт. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження або свідоцтво про належність до громадянства України;
— квитанцію про сплату державного мита або документ про звільнення від його сплати;
— талон зняття з реєстрації (у разі зміни місця проживання в межах України). Талон зняття з реєстрації не подається в разі оформлення реєстрації місця проживання з одночасним зняттям із реєстрації попереднього місця проживання;
— документи, що підтверджують право на проживання в житлі. (Це може бути акт державної прийомки будинку, договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво на право власності, свідоцтво про право на спадщину та ін.). Ці документи повинні бути зареєстровані в бюро технічної інвентаризації. І для цього потрібен технічний паспорт на будинок. У разі відсутності зазначених документів реєстрація здійснюється за згодою власника чи співвласників житла, наймача та членів його сім’ї;
— військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).