У минулому номері тижневика «ЕХО» ми друкували інформацію про те, що антимонопольний комітет оштрафував декілька водоканалів Полтавської області на суму 68 тисяч гривень. Серед них і Кобеляцький КП «Водоканал».
За інформацією прес-служби Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету, водоканалами зі споживачів послуг із централізованого водопостачання та водовідведення стягувалась плата за опломбування (переопломбування та розпломбування) засобів обліку води. І, мовляв, це не передбачено нормативно-правовими актами.
Одразу після виходу статті в друк до редакції почали звертатись кобелячани, які припускали, що майбутнє підвищення тарифу на водопостачання з першого серпня нерозривно пов’язане з тим, що на КП «Водоканал» наклали штрафні санкції. І, мовляв, підвищенням тарифу керівництво підприємства хоче компенсувати збитки.
За коментарем ми вирішили звернутись до директора Кобеляцького КП «Водоканал» Івана Дяченка. Та цю інформацію він спростував. За його словами, штраф до майбутнього підвищення тарифу на воду не має жодного відношення. Зростання тарифу пов’язане з кількаразовим підвищенням мінімальної заробітної плати та ціни на електроенергію.
— Просто зараз прийшов час підвищувати тарифи, які декілька років були незмінними, — зазначив Іван Іванович.
Натомість Дяченко додав, що він уже звернувся до Господарського суду Полтавської області з позовною заявою про скасування рішення Антимонопольного комітету про накладання штрафу на Кобеляцький КП «Водоканал» у розмірі 17 тисяч гривень.
За його словами, Антимонопольним комітетом у ході перевірки було неповно з’ясовано обставини, які мали істотне значення для справи: не було перевірено дійсний зміст письмових заяв споживачів до підприємства з проханням про переопломбування лічильників води. Зі змісту цих заяв чітко випливає, що мова йде не про первинне опломбування лічильників при взятті на абонентський облік, а про переопломбування тих лічильників, що вже раніше були взяті на абонентський облік. Як стверджує Іван Дяченко, при первинному підключенні споживача до водопровідної мережі та у випадках перевірки, ремонту й обслуговування лічильників води кошти за їхнє опломбування не стягувалися.
— Варто зазначити, що у випадках необережного поводження споживачів із пломбами, навмисного зняття їх при виконанні ремонтних робіт чи заміні лічильників із власної ініціативи споживачів, підприємство надавало платну послугу повторного опломбування, вартістю в 31 гривню 50 копійок. Платність пов’язана з оплатою праці майстра, використання нової пломби та іншими загальногосподарськими витратами підприємства. Адже ми не маємо ні фінансової, ні організаційної можливості щодня чи щомісяця безкоштовно переопломбовувати лічильники в споживачів, які з умислу чи з необережності пошкодили пломби. Крім того, плата за кожне повторне переопломбування є своєрідним стимулюючим фактором відносно споживачів щодо необхідності збереження пломб на лічильниках, — розповів Іван Дяченко.
Крім того, адміністрація підприємства дослідила випадки накладення штрафних санкцій Антимонопольним комітетом на інші водоканали. У всіх випадках ті підприємства дійсно стягували кошти за послугу опломбування лічильників при взятті на абонентський облік, а не за переопломбування, як у випадку Кобеляцького КП «Водоканал».