Завдяки втручанню Антимонопольного комітету України, розцінки на послуги штрафмайданчиків по всій країні стали єдиними. І суттєво знизились.
Як повідомив редакцію Сергій Фролов, механік із приймання і випуску транспортних засобів кобеляцького штрафмайданчика, ним отримано розпорядження від вищого керівництва. У ньому, зокрема, йдеться про те, що з 23 листопада 2013-го року за ініціативи Антимонопольного комітету України в державі встановлений єдиний тариф на послуги постановки транспортних засобів на штрафмайданчик. Зараз власники будуть сплачувати 144 гривні за добу протягом перших семи календарних днів. А далі — 24 гривні за кожні наступні 24 години. Для порівняння, до прийняття відповідного рішення власники автомашин платили в Кобеляках по 300 гривень за добу протягом першого тижня. Щоправда, скутеристам послуги штрафмайданчика обходились дещо дешевше. І, навпаки, за вантажний транспорт люди платили більше. Віднині розцінки — єдині для всіх. Однаково сплачуватиме і власник маленького скутера, і той, у кого вилучили величезну фуру.
Зараз на штрафмайданчику перебуває 38 мопедів і мотоциклів та 30 автомобілів. Деякі з них зберігаються тут ще з лютого 2013-го року.
— Он припаркований новенький джип «КІА», а он — «Міцубісі Грандіс», — показує Сергій Фролов. — Їх власники судяться, а машини в нас стоять.
За словами Фролова, більшість транспортних засобів потрапляють на штрафмайданчик не після того, як їх власники порушили Правила дорожнього руху.
— У основному, у нас знаходиться транспорт боржників. Той штраф не заплатив, той — кредит, ще хтось банку заборгував. Суд прийняв рішення, виконавча направила документи в ДАІ, біля Сухинівки «Рубіж» спрацював, а далі техніку до нас везуть, — пояснив працівник штрафмайданчика.
Узяв машину в лізинг — будь готовий до проблем
Досить часто на штрафмайданчик потрапляють машини людей, які ніколи нічого не позичали, за всі послуги платили вчасно, але стали невинними жертвами чийогось нехлюйства чи недобропорядності.
— Ось недавно один дідусь із Дніпропетровська свою машину забрав, так і її цілував, і мене, — розповідає Сергій Фролов. — А в халепу чоловік потрапив через родича. Зятьок його кредитів набрався, заборгував усьому світу. А жили вони разом. І суд постановив арештувати все майно. І діду довелось гасити чужий борг, щоб забрати свою машину.
Є на майданчику кілька автомобілів і навіть причеп, придбані на умовах лізингу. Лізинг — це коли якась фірма купляє, приміром, автомобіль, а потім передає його людині в оренду з викупом. Це нібито вигідніше, ніж брати кредит у банку. Та й банки нині не дуже охоче займаються автокредитуванням. Тому українці, у тому числі й кобелячани, користуються послугами лізингових копаній. І… потрапляють у халепи.
— Он стоїть «Джиллі» — жертва махінації, — підтверджує Фролов. — А он — причеп, аж у Тернополі в лізинг узятий.
І власник автомобіля, і власник причепа у свій час узяли це майно на умовах лізингу. І добросовісно місяць у місяць за нього платили. Аж доки не спрацювала система «Рубіж» на сухинівському посту ДАІ. Ошелешеним людям пояснили, що проблеми виникли в фірм, у яких вони взяли в оренду автомобілі. І суд постановив арештувати майно.
— Тепер люди судяться, возять скарги за свої гроші, судових виконавців, — розказав Сергій Фролов. — Можливо, машини вони й заберуть, а ось гроші, заплачені за послуги штрафмайданчика, уже ніхто не поверне. Ось так і оформляй цей кредит чи лізинг.
Про те, що власники автомобілів масово страждають через чужі «гріхи», розповідають і співробітники Державтоінспекції. А юристи радять у обов’язковому порядку реєструвати автомобілі на себе або хоча б перевіряти їх благонадійність у базі ДАІ. Якщо ж машина куплена, а людина їздить за дорученням або просто віддавши гроші, то ризик потрапити в халепу за чужі борги стає величезним.