Вхід | Реєстрація

Перспективи створення районного комунального підприємства в м.Лохвиця

“Без підтримки районного бюджету, без підтримки місцевих бюджетів автобусне перевезення пасажирів в Лохвицькому районі налагодити неможливо”, - переконаний голова РДА В.С. Щуров.
Мало хто з жителів Лохвиччини відгукнеться з приводу автобусного перевезення. Справедливі нарікання про це можна почути на зібраннях громад, постійно говориться про це під час проведення сесій районної ради. Далі розмов справа не рухається, а чотири перевізники району: “АТП” (кер. Цікало А.А.) ПП Сиса Л.А., ПП Марченко Н.І., та ПП Мороз не мають ні достатньо техніки для повноцінного перевезення в районі, ні фінансових ресурсів. Крім того, держава заборгувала їм по виплаті за перевезення пільгових категорій пасажирів. Виникла ситуація, за якою в 21 столітті з деякими населеними пунктами в районі місяцями немає автобусного сполучення.
З питанням, чи взагалі існують шляхи вирішення проблеми, звертаюсь до голови РДА.
- Нещодавно в районі проводилась спільна нарада з перевізниками, сільськими головами, представниками ОДА, які фактично організовують і контролюють перевезення по всій Полтавській області, в тому числі і в Лохвицькому районі, адже РДА таких повноважень не має.
Дійшли до думки, що потрібно створити в районі комунальна автопідприємство, яке б частково фінансувалося з районного бюджету. Тоді ми мали б у такі скрутні часи, як зараз, коли існує заборгованість по пільговому перевезенню, коли немає коштів, щоб заправити автобуси, подавати допомогу.
Якщо дивитись на карту району, то необхідно визначити, мінімум, 6 основних маршрутів з кінцевими мочками Білогорілка, Мехедівка, Скоробагатьки, Корсунівка, Нижня Бадаква і Долинка - Дібрівне. Звідки мають проходити маршрути через всі сільські ради, сила. Наприклад, маршрут Лохвиця - Білогорілка: автобус проходить через Лука, Юсківці, Хиряві Їсківці. Один маршрут на Лохвицю, в суботу на Червонозаводське. Така схема і по інших.

- Ідея непогана, але як її втілити в життя, адже для цього потрібно щонайменше 6 автобусів?
- Починати треба з того, що необхідно купити хоч би 2 автобуси і виділити певну суму грошей,
щоб забезпечити їх бензином. Має з'явитися стабільність, пов'язана з довірою людей до цих маршрутів.

- Вікторе Степановичу, а звідки візьмуться кошти?
- В цьому році ми маємо досить серйозне перевиконання бюджету, але ці кошти в основному “проїли”. Замість держави ми оплачуємо енергоносії, з районного бюджету вимушені фінансувати, заробітні плати державним установам.
Необґрунтовані випадки робимо на комунальні засоби масової інформації та збільшуємо випадки на районну раду, тобто не використовуємо кошти на розвиток. А це абсолютно не правильно і 500 - 600 тисяч гривень із перевиконання можна виділити на створення комунального авто підприємства, тобто придбати 2 нових автобуси і тисяч 100 гривень на першочергові витрати.
Є попередні напрацювання з АТП, керівник якого А.А. Цікало погоджується на створення районного комунального підприємства на його базі з наданням зі своєї сторони також декількох автобусів. І якщо районний внесок у статутний фонд становитиме 51%, то ми будемо контролювати роботу підприємства. Тим паче, якщо це буде здійснено за рахунок бюджетних коштів, які перебувають на серйозному контролі.
Тому зараз необхідно узгодити механізм, створити програму, яка б забезпечила використання коштів, звернутися до депутатів Лохвицької районної ради, щоб це питання було обговорено на комісіях і прийняти відповідне рішення.
В подальшому маємо залучити до спів фінансування сільські бюджети. Адже якщо сільський голова зацікавлений в перевезенні його громади, то обов'язково прийме посильну участь у фінансуванні.
По такі схемі функціонує успішно міське комунальне авто підприємство в м. Миргороді, до його створення там також існували серйозні проблеми, зараз це прибуткове господарство, на що сподіваємось і в нашому випадку.
Тож коли налагодиться перевезення в районі, ми б мали на першочергових правах конкурувати за міжміські перевезення.
Крім того, створення комунального авто підприємства - це питання, в певній мірі, залучення інвестицій в район. Адже мало того, що часто “проїдаємо” кошти з перевиконання районного бюджету - ми їх ще і не залишаємо в себе в районі.
Бабусі чи дідусі, які не мають можливості з'їздити в Лохвицю чи в Червонозаводське, віддаючи кошти онукам чи дітям, які привозять їм потрібні речі чи продукти, але вже з Полтави, Харкова чи Києва.
- Але чи не наступимо ми на ті самі граблі, коли і у новоствореного комунального підприємства виникне, як завжди в останні роки, заборгованість держави за перевезення пільгових категорій пасажирів?
- Звичайно, з районного бюджету не можна зараз, та і в подальшому, покривати заборгованість по пільговому перевезення, але чому сьогодні в рейси не виходять багато автобусів приватних перевізників, АТП? В них немає коштів на придбання паливно-мастильних матеріалів, тобто нічим заправити техніку.
Саме в такі моменти, в період затримки пільгових виплат, район матиме змогу допомогти фінансово своєму комунальному підприємству.

Автор: О. Лісняк, www.ezheliy.ucoz.ua


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
13 січня 2010, 12:38 | Лохвиця | Фінанси
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації