Весна — гаряча пора для вчителів, які набирають учнів у перші класи. За словами багатьох із них, рік у рік вони стикаються з однією проблемою: готовність дитини до школи батьки і педагоги визначають за різними критеріями.
Саме з цієї причини в приміщенні Кобеляцького дитячого садка № 2 «Золотий півник» та Кобеляцької загальноосвітньої школи № 2 відбувся районний семінар-практикум. Головною темою, яку цього дня обговорювали освітяни, було забезпечення наступності та перспективності між дошкільною та початковою ланками освіти.
Спершу педагоги зібралися в Кобеляцькому дитячому садку № 2. Після презентації дошкільного закладу, вихователь Оксана Бараненко показала майстер-клас на тему «Організація роботи з дітьми старшого дошкільного віку». А Ірина Колісник провела комплексне заняття в старшій групі за мотивами української народної казки «Ріпка». Їх інноваційність полягає в поєднанні відразу декількох предметів: математики, грамоти та розвитку мови. Такі комплексні заняття проходять у ігровій формі. Адже, за словами вихователів, саме гра є головною діяльністю дітей дошкільного віку. Через неї малюки пізнають світ. Ця форма є доступною, цікавою та розвиваючою. До речі, такий метод проведення занять освітяни стали використовувати зовсім недавно. І головне, що він допомагає дітям краще адаптуватись у школі.
Далі педагоги перейшли до Кобеляцької загальноосвітньої школи № 2.Там учитель Наталія Олійник провела інтегрований урок для першачків на тему «Перші весняні квіти». Урок поєднав читання, письмо, математику та працю.
Після обміну досвідом та інноваціями в системі освіти педагоги поділилися враженнями. Методист районного методичного кабінету Світлана Колкова зазначила, що стрімке сьогодення поставило перед дошкільною та початковою освітою актуальне завдання: орієнтуватися на світовий рівень формування творчої особистості, яка житиме і працюватиме в умовах конкуренції знань, умінь та навичок. Тому проблема наступності в роботі дошкільних закладів і початкової школи набула великого значення. На жаль, зазначила методист, сьогодні вона не може з упевненістю сказати, що питання наступності повністю розв’язані. І, як наслідок, уже в перші місяці випускники дитячого садочка втрачають інтерес до навчання. Бо перехід учнів із дошкільного закладу до початкової школи справедливо визнають кризовим періодом. Тому варто скоротити адаптаційний період для першокласників, створити максимально позитивний клімат у групі дітей. І це можна зробити завдяки спланованій системі роботи школи, батьків та вихователів.