Історія з холодильником, який не морозив, отримала своє несподіване, але щасливе продовження. У понеділок до журналіста «ЕХО» зателефонувала Людмила Косенко і повідомила, що власниця неробочого «Снайге» таки повернула їй гроші.
Нагадаємо, що у 14 номері тижневика ми надрукували матеріал про Людмилу Косенко із села Ленінове Новосанжарського району. Жінка придбала у Царичанському районі холодильник, який не морозив, і за кілька днів повернула його власниці. Але та відмовилася віддати їй отримані за нього гроші — 1000 гривень. Той матеріал завершувався констатацією: оскільки жінка не отримала жодних документів, що підтверджують покупку, то допомогти їй практично не можливо.
Проте насправді ситуація виявилася не такою вже безнадійною. Одразу після виходу матеріалу на сторінках газети до автора зателефонував чоловік, який представився Миколою Клименком, представником громадської організації «Кобеляцька районна організація українських споживачів». Він пояснив, що може допомогти жінці, якій не віддали гроші за несправний холодильник. Наступного дня Людмила Косенко зв’язалася з ним і більш детально розповіла усі подробиці історії з купівлею холодильника.
У понеділок жінка зателефонувала до новосанжарської редакції «ЕХО» і радісно повідомила, що після розмови з представником громадської організації мешканка Царичанки переслала їй на картку 800 гривень.
— Власниця холодильника порахувала, що частину із 1000 гривень вона може забрати собі, компенсуючи якісь витрати. Але я рада і цьому, бо гадала, що взагалі нічого не вдасться у неї забрати. Цей чоловік мені справді допоміг!
Людмила Косенко радіє повернутим грошам. І новому холодильнику! Його вона ще минулого тижня придбала у Нових Санжарах. Цього разу — офіційно, у магазині, з усіма потрібними документами та гарантією. Жінка говорить, що зареклася більше купувати вживану техніку.
Після розмови із жінкою, якій допомогли таким чудовим чином, ми вирішили зв’язатися із представником громадської організації, щоб дізнатися секрет його впливу на нечесного продавця, який нібито не планував повертати гроші.
— Немає ніякого секрету. До мене звернулася Людмила Леонідівна з усною заявою. Вона деталізувала те, що я прочитав у статті, та надала контакти продавця. Це не є конфіденційною інформацією, адже номер телефону був надрукований у газеті, — розповів нам Микола Клименко. — Я передзвонив до цієї жінки із Царичанки. Роз’яснив їй ситуацію, яка виникає у правовому полі, виходячи із публічної пропозиції, яку вона зробила для усіх споживачів, подавши своє оголошення у газету. Продавець зобов’язується продати товар належної якості і надати покупцю інформацію про товар. А у нашому випадку продавець взагалі продавала холодильник «Арістон», а покупцеві привезла «Снайге». Також не надала Людмилі Леонідівні жодного документа про продаж. Я пояснив їй, що за наслідками правового розгляду вона може отримати більш негативні наслідки, ніж це буде, якщо сторони просто вирішать цей спір. Вона подумала і повернула гроші покупцю. Ось і все. Дане вирішення спору зветься медіація.
Для довідки. Медіація (англ. mediation — посередництво) — вид альтернативного врегулювання спорів, метод вирішення спорів із залученням посередника (медіатора), який допомагає сторонам конфлікту налагодити процес комунікації і проаналізувати конфліктну ситуацію таким чином, щоб вони самі змогли обрати той варіант рішення, який би задовольняв інтереси і потреби усіх учасників конфлікту. На відміну від формального судового чи господарського процесу, під час медіації сторони доходять згоди самі, медіатор не приймає рішення за них.
Микола Клименко розповів нам, що громадська організація «Кобеляцька районна організація українських споживачів» працює з 1999 року. За словами чоловіка, існує вона на благодійних внесках і добровільних пожертвах. Микола Іванович зауважив, що за час існування організації траплялися різні випадки. Одні вдавалося вирішувати за допомогою такої ось медіації. У інших доводилось займатися тривалою паперовою перепискою, складати позовні заяви та захищати інтереси споживачів у суді. У багатьох справах, як переконує Микола Клименко, людям можна допомогти і захистити їхні права споживача. Для тих, кому може знадобитися допомога громадської організації, ми публікуємо контактний телефон Миколи Івановича: (099)283–85–27.