Настала довгождана пора літніх канікул: хтось із дітлахів продовжує чомусь навчатися, читає книжки, хтось відпочиває, а хтось байдикує. Та не всі.
У Новосанжарському районному Будинку дитячої та юнацької творчості (далі — БДЮТ) з другого червня почав працювати табір відпочинку з денним перебуванням «Апельсин». До нього потрапили кращі гуртківці, тобто, дітки, які найкраще себе проявили, займаючись у різних гуртках Новосанжарського БДЮТу, брали участь у змаганнях та займали призові місця. Вікова категорія малечі — з першого по сьомий клас.
Кожний день у них починається з цікавої ранкової зарядки під тематичну музику, в якій на записі голос ведучого говорить дітям, які рухи їм виконувати.
— Все готовы? — запитує голос.
— Тааак, готові! — кричать діти.
Після зарядки проводяться заняття в різних гуртках, щодня в двох різних: половина діток іде в один, половина — в інший. «Вокальний спів», «Умілі руки», «Весела англійська», «Виготовлення сувенірів», театральний «Прем’єра» та художня студія «Чарівний пензлик» розвивають та виховують у дітях юних художників, артистів, вокалістів, перекладачів та рукодільників. Результати не примушують довго чекати, адже бажання навчатися є абсолютно в усіх. Деякі дівчатка за період перебування в таборі навіть трохи на фортепіано навчилися грати. У них з’явилися плани в майбутньому відвідувати і музичний гурток. Усе вийде, головне — наполегливість.
Заняттями в гуртках діти займаються, звичайно, не цілий день, бо в «Апельсині» їх чекають й інші цікаві справи. Ну як же не відвідати екскурсії на підприємства і в організації селища, коли керівництво само запрошує. Адже є що показати.
Першим відвідали товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «НовоФарм», яке функціонує в Нових Санжарах уже досить давно. Діти бачили силу-силенну потужної та екзотичної сільськогосподарської техніки, виробничі цехи, склади та багато іншого. А в конференцзалі на великому екрані за допомогою проектора діткам продемонстрували короткометражку про роботу підприємства. Екскурсію, до речі, провела двома мовами (англійською та українською) перекладач, яка працює на підприємстві. Це вирішили зробити з навчальною метою, адже всі діти вчать цю іноземну мову на гурткові «Цікава англійська» і мають бажання поліпшувати свої знання.
Після «НовоФарму» завітали до пожежної частини: діткам показали пожежні машини, обладнання для ліквідації наслідків ДТП (продемонстрували роботу великих пневмоножиць, якими, наприклад, розрізають автомобіль, коли треба визволити людину), рятування на воді та інше «озброєння» автомобіля, яке завжди з рятувальниками: електростанцію, обладнання для надання першої медичної допомоги, бензопилу та різноманітний електроінструмент, захисні костюми. Кожна дитина отримала шанс посидіти в пожежній автівці. Навіть сирену продемонстрували рятувальники.
Останнім об’єктом екскурсій стала Новосанжарська філія ПАТ «Полтаваобленерго». Дітям показали всі кабінети, в яких працює персонал, повели на господарське подвір’я, де вони мали змогу подивитися на техніку: вишки, підйомники і т. д. Їх також познайомили з роботою трансформаторів. По закінченні екскурсії дітям подарували книжечки та плакати з інформацією про безпечне поводження з електроприладами.
Не годиться в таку теплу пору проводити заняття тільки в приміщенні. Тому вихованці табору побували в лісі. Там для них вихователями були організовані різноманітні пригодницькі та спортивні ігри, в яких діти могли продемонструвати свою фізичну форму та спритність. Тут і стало видно, хто дружить з фізкультурою, а хто ні.
На природі організатори не обмежилися тільки фізичними завданнями. Було організовано ще два квести, але вже інтелектуальні: «Лісовими стежками» та «Визначні місця Нових Санжар». Малеча отримувала загадки. Розгадавши їх, можна було потрапити до місця, яке в них було зашифроване. Завдяки цим логічним іграм діти розвивали логічне мислення, вчилися думати, формулювати речення, розгадувати ребуси та дізнавалися багато нової для них інформації. Бували випадки, коли вони приходили до зашифрованого в загадці, наприклад, пам’ятника і зовсім про нього нічого не знали. Вихователь розповідав про його походження. Дітлахи дізнавалися про речі, про які вони, можливо, ніколи у своєму житті не задумувались.
А коли дійшли до конкурсу «Лялька-мотанка», то відзначилися всі. Адже кожен зробив власними руками під пильним наглядом і з допомогою вихователів свою неповторну ляльку, яку потім забрав додому, аби показати рідним, що хоч і маленький, та на всі руки майстер.
Виходить, можна відпочивати і навчатись одночасно, отримуючи при цьому величезне задоволення.