Вхід | Реєстрація

Управлінню Південної залізниці - 100 років

У переддень професійного свята – Дня залізничника на Південній магістралі відзначили 100-річний ювілей будівлі управління залізниці в Харкові. Управління Південної залізниці має статус пам'ятника архітектури.

Велична споруда, до якої восени 1914 року переїхали служби Південної залізниці, без перебільшення, є окрасою Харкова. Загальна площа будівлі становить 31906 кв. метрів, будівельний об'єм – 182 228 куб. метрів, протяжність коридорів кожного поверху – близько 500 м. В управлінні налічується 625 кабінетів і 480 вікон.

На початку ХХ століття, напередодні Першої світової війни, Південна залізниця була величезним господарством з денним обігом 62 млн. рублів. Управлінці розміщувалися в 20 орендованих будівлях, що не лише неабияк заважало злагодженій роботі служб, відділів і підрозділів, а й спричиняло невиправдані витрати. Для ефективного управління процесом перевезень виникла гостра необхідність будівництва єдиного центру.

З 1908 року начальник служби колії та споруд Шмідт і старший архітектор Рокитна почали опрацювання ескізного проекту будівлі управління. Для детальної розробки архітектурного рішення і випуску робочих креслень з Петербурга було запрошено академіка Олександра Івановича Дмитрієва, який запропонував два варіанти конструктивного й архітектурного рішення фасадів. Перший варіант фасаду був представлений у стилі бароко, однак керівництво магістралі зупинилося на популярному в той час другому варіанті в стилі неокласицизму. Цей проект вирізнявся стриманістю декоративних деталей і врівноваженістю.

Втілити в життя проект академіка було доручено молодому інженеру-будівельнику служби будівель і споруд Павлу Павловичу Роттерту (пізніше уславився як керівник будівництва Держпрому в Харкові, Дніпрогесу, Московського метрополітену). Величезну споруду звели за неповних два роки. Загальна вартість робіт з будівництва склала 1,3 млн. рублів. 30 липня 1914 року відбулося освячення новобудови, а з 1 вересня 1914 року за наказом начальника залізниці Б. Д. Воскресенського готові приміщення першої черги зайняли представники всіх служб і відділів.

У зв'язку з початком Першої світової війни різко прискорили введення в експлуатацію другої черги будівлі, тепер вже для військових потреб. В кабінетах обладнали палати і організували шпиталь розподільного пункту Всеросійського Земського Союзу для допомоги хворим і пораненим воїнам. Таке використання приміщень тривало і в період Громадянської війни.

Велика Вітчизняна війна не дозволила остаточно завершити будівлю з південного боку Привокзальної площі. Закінченого вигляду будівля управління і площа набули вже 1965 року, коли було прибудовано гуртожиток для залізничників.

Монументальна споруда управління магістралі сьогодні, як і раніше, захоплює гостей і жителів Харкова своїм величним виглядом і строгими пропорціями. 1980 року рішенням Харківського облвиконкому будівлі управління Південної залізниці присвоєно статус пам'ятника архітектури.


Автор: Прес-центр Південної залізниці


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
3 листопада 2014, 17:20 | Полтавщина | Цікаве
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації