23 грудня 2014 р. депутати отримали Проект Державного бюджету на 2015 рік, який на 52% збільшує видатки на державне замовлення для силових ВНЗ. Порівняно з 2014 роком заплановано на 717 млн грн. більше на підготовку кадрів для МВС, Національної гвардії, Прикордонної служби та Міноборони. Також, збільшується обсяг видатків на державне замовлення для Міносвіти на 1,3%, тобто на 143,1 млн грн., враховуючи, що витрати на аграрні та податкові виші цього року включені у цю статтю. Водночас, держзамовлення для вишів, які підпорядковані іншим відомствам, або залишається на рівні 2014 року, або скорочується на 2-5%.
Натомість, рівень видатків на різноманітні наукові дослідження, розробки, підготовку наукових кадрів та науковий супровід для різних відомств впав на 16% і складає 4,42 млрд грн. Фінансування НАН планується знизити на 143 млн грн., а фінансування п’яти галузевих академій наук разом знизилось на 1,5 млрд гривень. Найбільш відчутні втрати очікують Національну академію аграрних наук (на 42% до рівня 254 млн грн.), Національну академію педагогічних наук (на 60% до рівня 62 млн грн.), Національну академію медичних наук (на 9% до рівня 1,2 млрд грн.).
Як запевняє керівник освітніх програм Центру дослідження суспільства Єгор Стадний:
Збільшення фінансування силових вишів є очікуваним кроком в умовах війни. Натомість, зменшення бюджетного фінансування науки - це, на жаль, негативна тенденція останніх років. Звісно, робота деяких галузевих академій наук викликає певний сумнів і, можливо, скорочення є виправданим, але НАН та, наприклад, Національна академія медичних наук мають непогані бази, які потребують суттєвих коштів. Насправді ж, проблема глибше - в розподілі цих грошей. Зараз декілька академій наук без будь-якого конкурсу отримують левову частку фінансування. Натомість, університети до цього фінансування доступу не мають. Це дуже нетипова формула для сучасного світу, де потужні університети є провідними науковими центрами