На редакційний номер «ЕХО» зателефонував житель Шенгурів Валерій Тараненко, який повідомив, що у нього виникли непорозуміння із газовою службою.
Чоловік сказав, що спочатку йому надійшло попередження про борг у 408 гривень. Щоб з'ясувати причини його появи, він направився в підприємство «Кобеляцький район газопостачання». Працівники абонентської служби звірили показники лічильники, та не виявили боргу.
— Я об'яснив їм, що в цьому році топив у домі дровами. До газу в мене тільки плитка підключена. Тоді дівчата посовітували написати заяву, що я пользуюсь дровами. А наш шенгурівський слєсарь сказав, що треба ще й підвод до котла опломбірувати. І це так систематично прийдеться в Кобеляки їздити звірятись і пломбіровку проводити? За два місяці з початку року до нас ні разу не приходив контрольор. Так то їх робота записувати і звіряти, а не моя.
Петро Маник, керівник підприємства «Кобеляцький район газопостачання», пояснив, що організація, яку він очолює, обслуговує Кобеляцький, Козельщинський і частину Кременчуцького району:
— Раніше ми знімали показники один раз на місяць. Та у зв'язку з економічними обставинами в організації відбулося скорочення штатів. Згідно сьогоднішнього нормативу, показники перевіряються раз на три місяці. Звичайно, у ідеалі було б чудово, якби ми могли пройтись по абонентах, скажімо, за два останні дні місяця, тому що кожного першого числа комп'ютер проводить підрахунки. Але для цього в організації просто не вистачить працівників. Крім того, не ми вигадуємо борги, програма самостійно робить прогноз. Також у полтавському відділенні працює аналітична група, яка й аналізує ситуацію. Наприклад, вони переглянули інформацію про оплату і побачили, що абонент у лютому використав 15 кубів газу, а в нього будинок площею 80 квадратних метрів. Одразу виникає питання: у який спосіб він його обігрів? Нам у господарство надходить лист про негайну перевірку такого абонента. Побувавши в нього, ми дізнаємося, що власник будинку використовує альтернативне опалення. Так от, щоб не виникало таких ситуацій, господар і пише заяву. А наші спеціалісти вже вносять її в базу.
Петро Васильович розповів, що заява пишеться у довільній формі:
— У такий спосіб абонент повідомить про перехід на альтернативне опалення. Вручити заяву можна нашому працівникові. У Шенгурах, наприклад, працює слюсар газового господарства. Тож у Кобеляки зовсім не обов'язково їхати. Хоча власник будинку може і не писати заяву, ми не примушуватимемо його це зробити. А от пломбувати котел чи плиту ніхто не буде. Людина може користуватись і газом, і дровами.
Також Петро Маник нагадав, що за лічильники, які знімаються на повірку, абоненти не сплачують кошти, усі витрати на себе бере організація.