Укрзалізниця 12 травня розпочала переговори з кредиторами стосовно реструктуризації боргових зобов’язань. Найближчий тиждень триватиме активна фаза переговорів стосовно реструктуризації внутрішніх запозичень, пізніше – відносно зовнішніх, включаючи єврооблігації. Про це у вівторок в Українському кризовому медіа-центрі повідомив в.о. генерального директора Укрзалізниці Максим Бланк.
За повідомленням Максима Бланка, загальна сума запозичень, що підлягають реструктуризації, – майже 32 млрд грн., з яких близько 22 млрд грн. – внутрішні. Це не стосується боргових зобов’язань перед Європейським банком реконструкції та розвитку і Ексімбанком Кореї.
Як пояснив Максим Бланк, причина такої ситуації полягає у безгосподарності та корупції, що характеризували галузь у попередні роки.
Більша частина боргу утворена у 2010-2013 роках. «Фактично на Укрзалізницю був накинутий борговий зашморг і без хірургічного втручання, лише терапевтичними методами новій команді не вдасться її вилікувати», – зазначив Максим Бланк.
На становищі Укрзалізниці позначилася не підконтрольність Донецької залізниці, зменшення вантажообігу, загальна економічна ситуація.
«Напрямки та обсяги реструктуризації боргу будуть обговорені з кредиторами. Успішна операція реструктуризації дозволить відновити нормальну економічну ситуацію Укрзалізниці, визначити необхідні обсяги капітальних інвестицій, які були заморожені упродовж двох років», - наголосив Максим Бланк.
Раніше повідомлялося, що українські підприємства залізничного транспорту під управлінням Державної адміністрації залізничного транспорту України не здійснили платежі за основною сумою за деякими двосторонніми кредитними договорами з українськими кредиторами.