У 2016 році в Україні розпочнетьcя ремонт дороги, яка з'єднає захід і південь країни. Експерти сумніваються в доцільності подібних починань
800 мільйонів доларів навпіл
У 2016 році планується залучити у Світового банку, ЄБРР та ЄІБ 800 млільйонів доларів кредиту на продовження ремонту дороги Київ-Харків на ділянці Полтава-Харків, а також початок ремонту траси Львів-Миколаїв-Херсон. Про це РБК-Україна повідомив директор департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку і автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури Роман Хміль.
800 млн доларів будуть порівну розділені між цими двома проектами, розповів минулої середи на засіданні парламентського комітету з транспорту перший заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер. Тоді ж він уточнив маршрут другого проекту: Львів-Тернопіль-Винниця-Умань-Кіровоград-Миколаїв-Херсон.
Володимир Шульмейстер пояснив необхідність ремонту цієї дороги тим, що зараз вантажі із заходу країни на південь ідуть через Київ, що "дуже незручно". А після реалізації проекту в Україні будуть дві дороги на південь: Умань-Одеса і Кіровоград-Херсон.
Роман Хміль зазначив, що траса Львів-Миколаїв-Херсон повинна стати основним транспортним коридором, який проходить через всю центральну Україну і з'єднає захід країни з центром і півднем.
Трохи історії
800 мільйонів доларів — це кошти, які Україна повинна була отримати на продовження ремонту дороги М-03 в рамках нового проекту зі Світовим банком, який готувався не один рік, сказав експерт в сфері транспорту Володимир Шемаєв.
За його словами, проект міг стартувати влітку цього року.
— За ці кошти планувалося капітально відремонтувати дві ділянки загальною протяжністю понад 263 кілометри: Полтава-Харків та Дніпропетровськ-Решетилівка через Кобеляки, — пояснив Володимир Шемаєв.
Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава сказав, що продовження реконструкції траси М-03 Київ-Полтава-Харків — це давній проект, фінансування якого підтримують ЄБРР і Світовий банк.
— Уздовж цієї траси проживають майже 10 мільйонів осіб і її реконструкція створює дуже сприятливі умови для розвитку економічної активності в регіонах, — повідомив РБК-Україна Олександр Кава. — Більше того, ця траса входить до складу найдовшого пан'європейського коридору Е40 і приваблює багато транзитного автотранспорту, що здійснює міжнародні перевезення. Це і пояснює інтерес міжнародних фінансових організацій до проектів, які включають трасу Е40. На нашій території це траси М-03 і М-06.
Неоднозначність проекту
— Утім, в останні місяці "Укравтодор" і Мінінфраструктури змінили плани направити 800 мільйонів доларів на М-03, — стверджує Володимир Шемаєв. — Чиновники відмовилися від ремонту ділянки Дніпропетровськ-Решетилівка і скоротили вдвічі ділянку Полтава-Харків до Полтава-Чутове. Тобто, приблизно до кордону з Харківською областю. На цю частину проекту, яка буде вміщати в себе 63 кілометри від Полтави до Чутово та будівництво нової об'їзної дороги навколо Полтави довжиною в 22 кілометри, мають намір витратити 450 мільйонів доларів.
Решта, 350 мільйонів, за словами експерта, підуть на середній ремонт доріг другої категорії за маршрутом Львів-Тернопіль-Миколаїв-Херсон.
Володимир Шемаєв пояснив різницю в двох проектах. "Полтавський" проект — це капремонт дороги першої категорії, тобто, по дві смуги в кожну сторону. А "львівський" — це ремонт дороги другої категорії, тобто, по одній смузі в кожну сторону з дешевшою дорожньою інфраструктурою.
Експерт підтримав необхідність ремонту дороги Львів-Миколаїв-Херсон. Але він вважає, що для цього "Укравтодору" варто підготувати окремий проект і запропонувати його міжнародним фінансовим організаціям, щоб розпочати роботи з наступної весни.
Разом із тим, додав Шемаєв, не варто було змінювати плани по залученню 800 мільйонів доларів, частину з яких Україна вже могла отримати 1 червня цього року і почати ремонт запланованих ділянок. — Вийшло, що гроші в цьому році вже упущені. Тут є певний рівень непрофесіоналізму, — підкреслив експерт.
Олександр Кава критично налаштований щодо проекту реконструкції траси Львів-Миколаїв-Херсон:
— Говорити про коридор Львів-Миколаїв-Херсон недоречно, оскільки такої єдиної траси на території України ніколи не існувало. Це свідчить про дилетантський підхід, який зараз, на жаль, дуже часто помітний у діях нашого транспортного відомства.
Також, вважає він, запланована до ремонту траса Львів-Херсон не зможе функціонувати як єдиний коридор, оскільки не прокладений оптимальний маршрут.
— Наприклад, при поїздці з Миколаєва до Умані, маршрут через Кіровоград на 30% довший (на 75 кілометрів), ніж пряма траса Р-06 через Первомайськ та Южноукраїнськ, на яку і доводиться традиційний потік транспорту з Києва та західних областей у Миколаїв і Херсон . З Умані автомобілісти можуть далі їхати або в Київ по одеській трасі М-5 (Е95) або до Львова по трасі М-12 (Е50), — сказав Олександр Кава.
У цій ситуації, вважає фахівець, доречно говорити про реконструкцію траси Львів-Тернопіль-Хмельницький-Вінниця-Умань, яка покриває дорогу національного значення Н-02 Львів-Тернопіль і значну частину автомобільної дороги міжнародного значення М-12 на ділянці Тернопіль-Умань.
— Траса М-12 збігається з другим за протяжністю панєвропейським коридором Е50, — пояснив Олександр Кава. — Упевнений, що проект реконструкції траси Львів-Умань — це адекватне вкладення, оскільки дорога стане хорошим стимулом для залучення додаткових вантажів у порти Великої Одеси в / з країн Східної Європи. В Умані траса М-12 (Е50) перетинається з трасою М-5 (Е95) Київ-Одеса, яка забезпечує основний вивіз вантажів з портів регіону на північ і захід. Уздовж траси Львів-Умань проживає близько 6 мільйонів громадян, що також стане хорошим стимулом для підвищення їх економічної активності.
При цьому Олександр Кава розкритикував плани чиновників включити в цей проект ділянку Кіровоград-Миколаїв:
— Траса Н-14 Кіровоград-Миколаїв не входить в мережу міжнародних коридорів і використовується, переважно, для доставки агропродукції в порти Миколаївської області. Траса важлива для розвитку агропромислового комплексу, але за своєю значимістю істотно поступається іншим згаданим дорогах. Наприклад, по цій трасі можна возити соняшникову олію з Кіровограда в Миколаївський порт.
Замість реконструкції Кіровоград-Миколаїв було б доцільніше і ефективніше для економіки витратити кошти на ремонт траси від Одеси до Миколаєва і Херсона (ділянка траси М-14 і єврокоридори Е58) з доведенням її до першої категорії, тобто до чотирьох смуг, упевнений Олександр Кава.
— Ця дорога традиційно була перевантажена, оскільки на ній сходилися два потоки: з портів Великої Одеси на східну Україну і в Росію, а також потік автомобілів з Києва до Криму, — пояснив фахівець.
Це стало б чудовим стимулом для розвитку економіки Одеської та Миколаївської областей, а також розвитку туристичного бізнесу в цьому регіоні, упевнений Олександр Кава.
А Володимир Шемаєв вважає, різкі зміни планів чиновників свідчать про те, що ні в уряду, ні у Мінінфраструктури з "Укравтодором" немає чітких довгострокових планів по середньому і капітальному ремонту доріг.
— Виділених "Укравтодору" в цьому році коштів з держбюджету (3,4 мільярда гривень) вистачить тільки на ямковий ремонт, термін гарантії якого — один рік. Тобто, через рік необхідно буде знову ремонтувати ці ж ділянки доріг, — резюмував Володимир Шемаєв.
На які дороги "Укравтодор" витратить 800 мільйонів доларів західних кредитів
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном