Вхід | Реєстрація

Єврейська чи Черкеська?

Єврейська чи Черкеська?

Житель Кобеляк Микола Теренін виступив із вельми оригінальною пропозицією щодо перейменування однієї з міських вулиць.

Микола Теренін запропонував назвати одну з вулиць у райцентрі на честь представників єврейського народу. Він розповідає:

— Колись у Кобеляках жили дуже багато євреїв. Можливо, вони становили третю частину від усього населення. І вони, як люди підприємливі, зробили значний внесок у розвиток Кобеляк. Я пам’ятаю, що в радянські часи апельсини можна було купити у Москві і у нас, у Кобеляках. Завозив їх такий собі Блощинський. І взагалі, чому нам цуратися своєї історії. Жили тут євреї: торгували, шили, ремонтували. То нехай на їх честь і вулиця буде. От взяти хоча б вулицю Рози Люксембург. Вона ж, як відомо, теж єврейкою була, хоча й революціонеркою. Пропоную дати цій вулиці нову назву. Нехай буде Єврейська. Тим більше, що тут і синагога колись стояла на території нинішнього підприємства «Зоря».

 

Валерій Целоусов пропонує назву Черкеська

Та далеко не всі кобелячани підтримують ідею Тереніна. Валерій Целоусов, пенсіонер, котрий проживає у власному будинку, що на вулиці Рози Люксембург, має іншу пропозицію. Він говорить:

— Я вже подивився на сайті «ЕХО» монолог Тереніна, під час якого Микола Валерійович пропонує дати нашій вулиці назву Єврейська. Я з ним категорично незгоден. І зовсім не тому, що не люблю євреїв. Ні, справа в іншому. Здавна наш мікрорайон носив назву Черкещина. Взагалі, дуже добре пам’ятаю, що в Кобеляках назви мікрорайонів були набагато популярнішими та уживанішими аніж назви вулиць. Нам родичі з Уралу, коли листи писали, то вказували назву Черкещина. А потім писали прізвище адресата. І листи прекрасно доходили. Були в місті такі назви як Поділ, Гатище, Юр’ївка, Ковжежа, Броварки. Пізніше з’явилися Заворскло, Зарічка, Шарівка. Ще пізніше — Солонці, до того це була Покрівка. Так, на нашій вулиці була синагога. Її збудував єврей, який мав паровий млин. Усі інші млини в Кобеляках були водяними. Між іншим, борошно, яке випускав той млин, було дуже високої якості і все йшло на експорт. Називали його «гарнаутка». Про це мені моя бабуся розповідала. Єврея звали Неймарко. Так, у Кобеляках дійсно жили багато євреїв. Містечко ж у нас торгівельне, на роздоріжжі шляхів стоїть. Та все ж наш мікрорайон завжди називався Черкещина. Черкесами називали передові загони козаків, що стояли на кордонах. Це я у Грушевського вичитав. Так що, нехай буде вулиця Черкеська. Цю думку підтримують всі мої сусіди, із ким не балакав. Також хочу, щоб депутати почули ще одну думку людей. Ми категорично проти іменних вулиць, тобто, названих на честь тієї чи іншої людини. Адже ніхто об’єктивно не може визначити, чий особистий внесок у розвиток Кобеляк вагоміший. Будуть лише зайві суперечки.

Відомий у Кобеляках краєзнавець Юрій Попруга підтримує пропозицію саме Целоусова. Він підтверджує, що назва Черкещина є історичною для Кобеляк. Він теж схвально відгукнувся про назви на зразок Покрівська, Гатищанська на честь міських мікрорайонів.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Кобеляки | Цікаве


1. Трампампам / 30 січня 2016, 18:06
Коля жжот!
2. Юрій / 30 січня 2016, 18:51
Колян в своїм репертуарі,добре що не Теренінська.
3. traktorist / 30 січня 2016, 19:24
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику
2.Юрій
«добре що не Теренінська.»

А чому б і не назвати.Чотну сторону назвати-Тереніна,а не чотну-Валєрона Красноплахтича,а мікрорайон-"клоуни".І буде заїбісь!І дуракам,і євреям приємно!
4. Лейба / 30 січня 2016, 19:35
Мудрі люди говорили «гам
зо летойве!» («все це на краще!»)

В м.Кобеляках у 1926 році населення складало 10984 чоловіка, з яких українців було 9215, росіян-314, євреїв -1394, інших національностей -61.
5. Ісай / 30 січня 2016, 19:37
Старожили памятають що в центрі нашого районного центру була синагога.
6. Татарко / 30 січня 2016, 19:41
Важко бути євреєм?!
7. тамара / 30 січня 2016, 20:07
А шо українці і євреї різні національності. Я думаю що це все одного поля ягоди.
8. Татарко / 30 січня 2016, 20:09
Ось що написав в інтернеті єврей Женя Епштейн який відвідав Кобеляки:
"Хотели посетить место, где была раньше синагога, но в синагоге был литейный цех завода, а потом и здание разрушили и сейчас на этом месте существует отстроенный завод...
Затем прибыли на старое еврейское кладбище... Кладбище имело удручающий вид: несколько десятков могил скинуты в несколько куч… Прям сверху еврейского кладбища построили завод, часть, похоже, забрали под огороды… А ненужные никому плиты скинули рядом. И это не немцы во время войны делали, а в конце советского периода! Вандалы!...
Могилы самые разные: от конца 19-го века до советских годов".
9. Прокопівна / 30 січня 2016, 20:30
Ой! Коля! Та всі і так знають що ти єврей! За своїх тягне руку.
10. Читач / 30 січня 2016, 20:32
Єврейське кладовище зруйноване не без участі Чернявського, який опікувався будівництвом м*ясокомбінату.
11. Читачка / 30 січня 2016, 22:05
10.Читач
«Єврейське кладовище зруйноване не без участі Чернявського,»

А мером Ісип був. Так що буде їм ще за "холокост"
12. Дід Панько / 31 січня 2016, 00:38
Коля! Ти б спалив свій диплом, він же виданий "СОВКОМ" і вчили тебе в школі кати, та й будинок побудований в тебе з матеріалів катів, розгорни вулицю, збудуй синагогу, але не забудь надати житло людям яким розгорнеш будинки.
Ну й назвеш тоді вулицю яку побудуєш хоть єврейська, хоч Теренінська! Клоунам слава!
Одним словом медицина тут безсильна!
13. читач / 31 січня 2016, 07:26
читач я з тобою згоден але пиши під своїм ніком
14. рабинович / 31 січня 2016, 07:50
Шалом,таки правильное предложение
15. Кум / 31 січня 2016, 09:53
Бійся цапа спереду, коня - ззаду, а дурня з усіх сторін (до речі, єврейське прислів"я)
16. Татарко / 31 січня 2016, 10:16
У Кобеляках були магазини які належали євреям. Так на Покрівці власником магазину був Йоська, а на Зарічці - Зяма. Ще живі люди які відвідували ці торгові точки, спілкувалися з господарями крамниць.
17. Спростережливий / 31 січня 2016, 11:41
Спочатку посміявся, а потім задумався. В принципі Теренін не зовсім і дурниці говорить.І немає нічого поганого в назві вулиці Єврейська. Досить оригінально на відміну від отих усіх "комуністичних" Героїв крут та Небесних сотень.Тоді були міфічні Герої панфіловці, зараз міфічні Герої Крут. Різниці - ніякої. Крім того Микола підходить до вирішення питань із гумором. Це потрібно цінити. Адже у нас завжди надувають щоки тужаться як під час дефекації. Ну й виходить - результат дефекації.
А блаженних у нас завжди любили.
18. Татарко / 31 січня 2016, 18:32
Про славетного цигана Беха С.І. варто згадати.
Бех Степан Іванович. Старожили памятають його як вмілого господарника, чуйну, турботливу людину. Циган досить вміло керував нашим районом в ті далекі післявоєнні роки.
Тепер його внук Олег Бех очилив обласну міліцію.
А ми вдячні кобелячани можемо віддати належне не лише євреям, а і представникам інших національностей, зокрема циганам.
Назвемо одну з вулиць в Кобеляках ЦИГАНСЬКА. Цигани- народ без держави. Подаруємо їм хоч назву вулиці.
А цигани що проживають в нашому районі (і не тільки) це оцінять.
19. Петлюрівець / 31 січня 2016, 19:47
7.тамара
«
А шо українці і євреї різні національності. Я думаю що це все одного поля ягоди»

Правильно Тамара всі ми є украінці і етнічні і ні, татари, росіяни і євреі і поляки і греки і білоруси і вірмени і грузини, всі люди що живуть на цій благодатній землі.А деякі писаки на догоду Путіну тут хотіли б нас усіх розсварити на грунті антисемітизму і украінофобіі..., щоб легше було путінскій Росіі перетворити Украіну у свій федеральний округ.
20. Цінитель Сталіна / 31 січня 2016, 20:40
19.Петлюрівець
«всі ми є украінці і етнічні і ні, татари, росіяни і євреі і поляки і греки і білоруси і вірмени і грузини, всі люди що живуть на цій благодатній землі.»

Чим не "единый советский народ"? Ти тільки забув, що згідно Писанія, яке зараз втілющують в мізки починаючи зі школи є ще й богобораний народ і цей народ не українці, не росіяни, не поляки, не буряти, а саме євреї. А товариш Сталін писав: "...допускать какие- нибудь привилегии одной национальности – это значит обречь свою национальную политику на смерть». Саме це ми зараз і спостерігаємо.
21. Не історик / 31 січня 2016, 21:00
17.Спростережливий
«Тоді були міфічні Герої панфіловці, зараз міфічні Герої Крут. Різниці - ніякої.»

Різниця дуже велика хоча б у тім, що перший символ, чи хай буде міф, є переможним, так як радянська армія таки перемогла фашистів. Переможний міф-символ веде до перемоги, міф-символ поразки - веде до поразки. Жертви Крут сродні сьогоднішнім атошникам, їх кинули на захист інтересів олігархів точно так, як атошників. Тоді також по суті відбувалася в країні громадянська війна. Так, як і зараз. І чомусь ніхто не згадує, що саме в той час петлюрівці розстріляли робітників заводу Арсенал. По різним даним загинули до 1500 громадян України, ну тіпа сєпарів, як зараз би сказали. На Аскольдовій могилі поховано 27 чоловік. Так як це назвати? Одні люди, а інші ні? Щось дуже на сьогодення схоже.
22. Не історик / 31 січня 2016, 21:07
14.рабинович
«Шалом,таки правильное предложение»

Канєшно. Тут ще жив один Рабинович, його Костя Бобрищев воспівував у якійсь газеті, він шинок держав десь біля карнаухового млина. Хто каже споював українців, а Костя каже, що дозвілля їм влаштовував. То не твій родич? Можна назвати якусь вулицю вулицею Рабиновича. По версії Кості той Рабинович відкрив шинок виключно з горя, з бідності, нужда заставила, бо ні за що було вчити свого сина - малого Рабиновича, який таки вивчився і десь виїхав за бугор від руського імперського гноблення.
23. Не історик / 31 січня 2016, 21:10
17.Спростережливий
«В принципі Теренін не зовсім і дурниці говорить.»

Не зовсім і дурниці. Тож, можна і назвати якусь вулицю єврейською. Тим більше, що вже вся Україна єврейська.
24. Гай Фокс / 31 січня 2016, 21:16
19.Петлюрівець
«деякі писаки на догоду Путіну тут хотіли б нас усіх розсварити на грунті антисемітизму і украінофобіі..., щоб легше було путінскій Росіі перетворити Украіну у свій федеральний округ.»
Можливо, дещо прямолінійно і спрощено сказано. Але суть вірна. Майже анекдотичний випадок був у мене на днях, коли у соцмережі те, що тут сповідує Валєра, мені буквально дослівно написав один армійський товариш з Росії. Саме парадоксально, що він живе в Улан-Уде і по національності бурят. Щоправда, він після строкової залишився у спецназі, став офіцером, пройшов обидві чеченські кампанії, зараз пише, що на пенсії. Я вже якось звик, що тут є доморощені КОБівці, але щоб мене лякав євреями БУРЯТ, мені ніяк в голову не поміщається.
25. traktorist / 1 лютого 2016, 09:24
24.Гай Фокс
« але щоб мене лякав євреями БУРЯТ, мені ніяк в голову не поміщається.»

І не поміститься,бо ти служив з БУРЯТАМИ!А значить відбирали вас,відповідно,за розумовими здібностями.При СРСР(а я так зрозумів,що ти служив саме в той час,бо твій співслужбовець БУРЯТ уже на пенсії)підбирали служивих за рівнем IQ,це як мінімум.Так що...
26. Гай Фокс / 1 лютого 2016, 21:54
25.traktorist
«відбирали вас,відповідно,за розумовими здібностями»
Може й так. На той час у нього вже був перший курс авіаційного інституту, я теж закінчив перший курс інституту. І я ніколи не ставлю в залежність рівень інтелекту від національності. А прикол був у тому, що в Росії навіть буряти бояться євреїв, маючи під боком китайців. Так що задумайся САМЕ ТИ над своїм ІQ...

Змінено 01.02.2016, 22:17
27. Лейба / 3 лютого 2016, 17:21
22.Не історик
«Тут ще жив один Рабинович, його Костя Бобрищев воспівував у якійсь газеті»

Как мы относимся к титульной нации, так и люди относятся к нам.
28. Петлюрівець / 3 лютого 2016, 17:35
22.Не історик
« Костя каже, що дозвілля їм влаштовував.»

Добра пропозиція п.Тереніна.Справді чому б і неназвати вулиці на честь представників тих етносів які живуть в місті...
29. Гершко / 3 лютого 2016, 18:57
27.Лейба
«Как мы относимся к титульной нации, так и люди относятся к нам.»

Азохен вей! Лейба, давай создавать наше землячество целлью деятельнсти которого провозгласим совместную борьбу против жидовских олигархов и равинов и установление дружбы между украинским и еврейским народами.
30. Гершко / 3 лютого 2016, 18:58
28.Петлюрівець
«чому б і неназвати вулиці на честь представників тих етносів які живуть в місті..»

Тут же і буряти живуть. Ти мабуть забув?
31. Петлюрівець / 3 лютого 2016, 19:28
30.Гершко
«
Тут же і буряти живуть. Ти мабуть забув»

Якщо вони лояльні до нашоі Держави, то чогож і не назвати вулиця Бурятська ?
32. Петлюрівець / 3 лютого 2016, 22:46
"Наши братья пришли на нашу землю и начали нас убивать". "Рано или поздно мы отвоюем свою землю всем миром". "Мы воюем не с Россией, а против Путина". "Мы, русские, учили своих детей любить Украину. Мы защищаем землю, на которой живем".
"Центр помощи добровольцев", январь 2015 года. Фильм Александры Агеевой.
33. Петлюрівець / 3 лютого 2016, 22:58

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
34. traktorist / 4 лютого 2016, 17:28
26.Гай Фокс
« І я ніколи не ставлю в залежність рівень інтелекту від національност»

Тут я б з тобою посперечався,але не буду,зважаючи на рівень твоєї освіти(все ж таки першиий курс авіаційного інституту),тим більше в армії я не служив,я все якось на флоті.
35. Гай Фокс / 4 лютого 2016, 20:35
34.traktorist
«Тут я б з тобою посперечався,але не буду,зважаючи на рівень твоєї освіти(все ж таки першиий курс авіаційного інституту),тим більше в армії я не служив,я все якось на флоті.»
Не тупи, леміш зламаєш. З чого ти взяв, що у мене перший курс, та ще й авіаційного? Служив, мабуть, на Сєвєрному, там сіру речовину підморозив?
36. traktorist / 4 лютого 2016, 21:58
35.Гай Фокс
« З чого ти взяв, що у мене перший курс, та ще й авіаційного?»

Вибач,не врубився відразу,так ляпнув,не розібравшись.А щодо сірої речовини,то дякую,що хоч визнав,що вона в мене є.А на рахунок леміша,не переймайся,я в Ященка шматочками покупляв,зварив(зараз так дешевше),та й ходить він у мене,як дзвін.Леміх,між іншим,а не так,як ти написав.
37. traktorist / 4 лютого 2016, 22:11
36.traktorist
«.А на рахунок леміша,не переймайся,я в Ященка шматочками покупляв,зварив(зараз так дешевше),та й ходить він у мене,як дзвін.Леміх,між іншим,а не так,як ти написав.»

Не леміх,а отвал..,капєц!За вечір двічі "тупонув"!Зробіть скидку,сьогодні соняшник здав,та й гудонув!
38. Віщунка / 5 лютого 2016, 09:24
Сто пудів Теренін правий! Та й Історію він знає добре. Школа, що є кртикани його ідеї. Вулиць багато, чому б не згадати, що Кобеляки було й буде гендлярське містечко, де всі проблеми вирішуються на базарі. Клас дрібних лавушників.
39. Платон / 6 лютого 2016, 10:39
Добрый день. Случайно заметил, что в словах Русия и Сурия - одинаковая гематрия (числовое значение) и даже буквы одинаковые, только местами Р и С надо поменять.
Как Вы думаете, есть ли в этом какая-то связь?
40. Марк / 6 лютого 2016, 11:52

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
41. Лейба / 6 лютого 2016, 11:55

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
42. Глеб / 6 лютого 2016, 12:17
Откуда появляются мифы про ксенофобское отношение евреев ко всему миру и т.д.? Про скупость и чрезмерную любовь к деньгам? Ведь исходя из того, что я читал - евреи много времени уделяют благотворительности ?
43. Лейба / 6 лютого 2016, 12:19

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
44. Архимед / 6 лютого 2016, 12:31

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
45. Архимед / 6 лютого 2016, 12:41

Коментар видалено за порушення пункту 2.3 Правил користування сайтом
46. Архимед / 6 лютого 2016, 12:49

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
47. Архимед / 6 лютого 2016, 12:50

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
48. Архимед / 6 лютого 2016, 12:54

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
49. Архимед / 6 лютого 2016, 13:08

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
50. Масон Вазон / 6 лютого 2016, 13:26
   Відкрити коментар, який містить ненормативну лексику
44.Архимед
«Пале-стан - паленый стан, дальше сам накопай.»

О ще один дебіл недовчений намалювався. Чи це Валєрка шизуєш?
Все показуєш свої комплекси неповноцінності. З якого це часу семітська назва Палестина стала "паленим станом"? Це ти у їнтернеті накопав? Так ти у нас і історик, і семантик, і географ. Одним словом - на всі руки майстер. Про таких як ти добре співав Федя Чистяков із групи "НОЛЬ" Цитую на мові оригіналу: "Эх рок-говнорок, фендер стратокастер. Я и песни петь могу и ебаться мастер".
51. Архімед / 6 лютого 2016, 16:29

Коментар видалено за порушення пункту 2.3, 2.9 Правил користування сайтом
52. Архімед / 6 лютого 2016, 16:35
39.Платон
«Как Вы думаете, есть ли в этом какая-то связь?»

Есть связь. Копай историю Земли и поймешь и увидишь. Когда-то был один язык и Библия тому подтверждение. Мой более обширный комент админ удалил, может и этот удалит. Это у нас называют свободой слова. К тому же самого себя почитай, т.е Платона.
53. Пролетарій / 7 лютого 2016, 12:13
Читав що ЗМІ контролюється євреями, а саме що 70% всіх електронних та друкованих періодичних видань у всьому світі або належать, або керуються євреями.
В Україні законодавчо з 1992 року немає ЦЕНЗУРИ. Чому ми не можемо вільно обговорювати тему перейменування вулиць?
54. Валентина / 7 лютого 2016, 12:27
Українці , Ви так переймаєтесь євреями , що забули про себе , про свої проблеми , якби євреї так за Вас переймались .
55. Архімед / 7 лютого 2016, 13:11
53.Пролетарій
«Чому ми не можемо вільно обговорювати тему перейменування вулиць?»

Ну ж сам уже відповів. Ще почитай.
53.Пролетарій
«Читав що ЗМІ контролюється євреями, а саме що 70% всіх електронних та друкованих періодичних видань у всьому світі або належать, або керуються євреями.»
56. Архімед / 7 лютого 2016, 13:14
54.Валентина
« якби євреї так за Вас переймались »

Якби. А навіщо тоді ви, з виду такі розумні, і знаючи це обирали їх до всіх гілок влади.
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації